Jeg har bagt mit grafikkort

  • Grafikkortet i min Zepto 6625WD, et GeForce 8600M GT brændte af.
    Jeg faldt over en guide på overclockers.com og tænkte, what the hell - jeg har intet at tabe.


    Jeg pillede grafikkortet ud og bagte det i 7 minutter ved 200 grader i ovnen.
    Resultat - nu virker det igen!


    Det viser sig åbenbart at der er en fejl i ovenstående serie af Nvidia grafikkort, der gør at nogen af lodningerne taber forbindelsen, hvorfor grafikkortet holder op med at virke. Tricket med at bage kortet får lodningerne til at flyde sammen igen og pludselig er der forbindelse.


    Så næste gang du står med et dødt grafikkort, så smid det ind sammen med fødselsdagsbollerne og hvem ved, måske du er lige så heldig som jeg :)


    [Blocked Image: http://www.gruset.com/files/IMG_2068.JPG]
    [Blocked Image: http://www.gruset.com/files/IMG_2070.JPG]
    [Blocked Image: http://www.gruset.com/files/IMG_2083.JPG]

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Haha, det vidste jeg sq ikke, men tror alligevel at jeg tjekker om man også er "heldig" med min type gpu, hvis det skulle ske:)

    i5 3570k@ 4.3GHz
    ASUS P8Z77-V
    2x MSI GTX 670 2GB @ 1010MHz
    Corsair Force 3 SSD Series 120 GB
    Western Digital Caviar Blue 750GB
    BallistiX Sport 8GB DDR3 @ 1600MHZ CL9
    Corsair HX 850

    3x Acer GD245HQ 120HZ LCD "nVIDIA Surround"
    Razer Blackwidow Ultimate
    Logitech G600
    Corsair Vengance 1500 Dolby 7.1

  • Kunne være super, hvis jeg kunne gøre det med mit 8400gs, skulle det gå itu igen, men det er desværre fæstnet til selve bundkortet :S


    Nice at det også virker med mobility gfx. Geforce 8xxx M har en uheldig egenskab med at stå af for et godt ord, hvilket har kostet Nvidia en stor sum penge til firmaer som Dell :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Skal prøve tricket med min gamle Xbox 360. Den har mistet forbindelsen til Display stikkene :rolleyes:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Du gav mig lige en idé med min gamle pavilion fra 2007.


    Der røg grafikkortet for et års tid siden og tænkte jeg lige vil prøve det af og smide bundkortet i ovnen.


    Nu sidder jeg med den og skriver denne besked.


    Halleluja for alternative metoder :)

    Kabinet: Cooler Master Sileo 500 Mid Tower Case
    Bundkort: Gigabyte ga-x58a-ud3r
    CPU: i7 920 2.66ghz @4ghz
    CPU Køler: Corsair H70 vandkøl
    RAM: 6 gb corsair ddr3 triplechannel (1333mhz) @1600mhz
    Grafik: Radeon 5850
    HDD: 2 TB HDD - Raid 0 (250 mb/s)
    PSU: Corsair 750 watt v2


  • Bundkort i ovnen? :boxed:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af X3N4T3


    Bundkort i ovnen? :boxed:


    Gav det 7 min på 200 grader, glemte dog at tage batteriet ud som sprang, men bærbaren virker igen.

    Kabinet: Cooler Master Sileo 500 Mid Tower Case
    Bundkort: Gigabyte ga-x58a-ud3r
    CPU: i7 920 2.66ghz @4ghz
    CPU Køler: Corsair H70 vandkøl
    RAM: 6 gb corsair ddr3 triplechannel (1333mhz) @1600mhz
    Grafik: Radeon 5850
    HDD: 2 TB HDD - Raid 0 (250 mb/s)
    PSU: Corsair 750 watt v2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RitterRex


    Gav det 7 min på 200 grader, glemte dog at tage batteriet ud som sprang, men bærbaren virker igen.


    Øh.. 8o
    Ødelagde det holderen til batteriet, eller hvad? :P


    Du burde næsten poste billeder, google lidt "oven motherboard", lyder ikke som de fleste tror det virker.

  • *sniffer rundt i lokalet*


    Mmmmm.... elsker duften af bagte computerdele om morgenen :D


    X3nat3: det er fordi størstedelen af nettet består af n00bs der ikke har intelligens nok til at fatte princippet bag.... eller har forvandlet deres hardware til en klump kul. :D
    Folk får konstant at vide at man skal være skånsom ved hardware og passe på det som det var et lille barn nærmest... og man smider da ikke barnet i ovnen :D


    Synes dog i det hele taget at crappy lodninger er begyndt at forekomme bare en smule for tit inden for det sidste halve årti X(

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • En af mine håndboldkammerater gjorde også lige forsøget, og har nu fået liv i et gammelt grafikkort igen.
    Det er åbenbart mere effektivt end man lige tror :)


    Jeg har ihvertfald fejret min succes ved at pløkke zombier i døgndrift de sidste par dage.

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Skal prøve tricket med min gamle Xbox 360. Den har mistet forbindelsen til Display stikkene :rolleyes:


    Den oprindelige ide med at bage sit hardware kommer faktisk fra folk der bagte deres Xbox - HVEM der så end har tænkt som den første "jeg bager sq lortet" kan jeg stadig undre mig over.

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

    Rettet en gang, sidst af Grus ().

  • Simpelt nok - Microsoft ødelagde bundkortene med den høje varme og den dårlige montering. Det fik bundkortet til at bøje med tiden, hvilket løsner lodningerne.


    Hvis varme = bøje den ene vej = bøje den anden vej. ;)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • En ovn kan bruges til mange ting.


    Har reddet mange ældre 8800GTS kort ved at bage dem når en af ram chipsene ikke havde kontakt mere.


    Det er også klart nemmeste at optø ens system i en ovn ved 60 grader efter man har benchet på ln2. Det tager den halve tid.


    99% af alle personer har også fået det ind i hovedet at vand og elektronik ikke høre sammen.


    Not true siger jeg bare for jeg vasker da tit mit bundkort og grafikkort i enten opvaske maskinen eller i hånden.


    [Blocked Image: http://peecee.dk/uploads/062011/IMG_6852.JPG]


  • Wow!


    Hvordan tørrer du det? Bliver det ikke irret(Staveplade) med tiden?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af keand


    Wow!


    Hvordan tørrer du det? Bliver det ikke irret(Staveplade) med tiden?


    Jeg tørre det i ovnen i et par timer.


    Og ja bundkortet vil ruste over længere tid. Men jeg gjorder det på et af mine galle bundkorts og det køre stadigvæk i dag tre år efter og der er ingen tegn på rust.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus66


    Jeg tørre det i ovnen i et par timer.


    Og ja bundkortet vil ruste over længere tid. Men jeg gjorder det på et af mine galle bundkorts og det køre stadigvæk i dag tre år efter og der er ingen tegn på rust.


    Vil det hjælpe på rusten at bruge demineraliseret vand?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af X3N4T3
    Vil det hjælpe på rusten at bruge demineraliseret vand?


    Det vil hjælpe på risikoen for mineral-aflejringer at skylle efter med demineraliseret eller destilleret vand inden tørring - hvad du benytter under selve vasken er ligemeget, men her virker sæben ikke helt så godt i demineraliseret vand.


    Den størte risiko ved at bruge almindeligt vand er aflejringer som kan skabe kortslutninger - når først kortet er tørt igen vil der ikke være noget nævneværdig større risiko for rust/irring udover hvis der løber fejlstrømme i aflejringer.


    /ask