Indlæg af RitterRex

    Satte den til salg på dba og startede med 4750 kr. Dernæst satte jeg den ned til 4250. - begge gange med mange henvendelser mellem 2.000 - 3.500 kr. Enkelt gang én som bød 4250, men han svarede aldrig igen.
    Satte den til sidst ned til 3.800 kr. og kort tid efter fik jeg solgt til prisen, altså 3.800 kr.


    Konklusionen må være at et system som dette vil kunne hive 3.500 kr hjem på dba. Det vil jeg også kalde prisen, hverken dyrt eller billigt.


    Hvis I andre tænker på at sælge, har I lidt at sammenligne med. :thumbup:

    Grafik: XFX Radeon HD5850
    Kabinet: Cooler Master Sileo 500 Mid Tower Case
    Bundkort: Gigabyte ga-x58a-ud3r
    CPU: i7 920 2.66ghz
    RAM: 6 gb corsair ddr3 triplechannel
    HDD: 2 x 500 gb 7200 rpm
    PSU: Corsair 750 watt v2
    Standard Dvd brænder


    Hvad kan man sælge sådan en satan for ?
    Fair pris og,
    maks pris :whistling:


    På forhånd tak :cheers:

    Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM


    80 grader er allerede meget for en CPU, nu kan man ikke sammenligne en mobil cpu med en beregnet til en stationær, men jeg tvivler stærkt på at det er en god ide, men jeg tvivler på at forskellen er så stor igen at der er plads til 10W ekstra varmeafgivelse.


    Med hensyn til opdatering, så vil jeg gerne høre hvad det er du mener, hvis du tænker intel INF driver til chipsettet gør det ikke den store forskel, det er BIOS der betyder noget og den henter man normalt på fabrikanten af computerens hjemmeside.



    Tror at den vil kunne køle den ned, da der på nettet findes mange bærbare med denne cpu og det ligner ikke der bliver ændret på heatsink og fan. Men derudover tror jeg at jeg vil få et problem med min bios da Medion ikke har den vildeste support side for updates. Det bliver et større project at få den implenteret i min bærbar :(. Tak for hjælpen :)

    Har nu talt med Medion og de vil ikke udelukke det kan lade sig gøre. Det er muligt at opdatere chipset hos intel.com så den passer til cpu.
    Køleløsningen er forholdsvis fornuftig nu; idle 33 grader og load 80 grader, så der burde stadig være små 20 grader at løbe på før det hele smelter hvis der kommer den nye cpu i.
    Jeg kan få denne nye cpu til 2500 kr så er brændvarm efter at få det til at lykkes da jeg er lidt et lille barn når det handler om ydelse :clap:

    Hej Tweak


    Jeg er i skrivende stund lige ved at sige ja til en ny cpu til min bærbar. Det drejer sig om topmodellen fra intel: i7-2960XM ES som jeg vil smide i frem for 2630QM som nu sidder i min medion erazer med et HM67 bundkort.


    Min (bærbar) nuværende spec:
    http://www.medion.com/dk/elect…tegory=gamer_notebooks_13
    derudover + 120 gb ssd sata III og 16gb 1333 mhz ram.


    Men derudover bliver jeg i tvivl om min bærbar vil godtage den nye kraftige cpu og tillade den komme op i det høje felt? Altså om min bios vil acceptere den?


    Er mest ramt af at have en bærbar med den nyeste og bedste mobile cpu :cheers: og især fordi den skal bruges til rendering.



    med venlig hilsen


    Christian

    Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    Tror ikke du kan mærke en ydelsesforskel på 1600mhz vs 1333mhz i din bærbar..


    Har du SSD i bærbaren? ellers vil jeg da også anbefale en sådan opgradering hvis du arbejder meget med Adobe pakken.


    Jeg har planer om at købe en Agility 3 120 gb SSD? Det er vel rigtigt at mit bundkort som er et sandy bridge HM67 chipset understøtter sata III? Så regner med den bliver fit for fight når jeg starter uddannelse 1. september :boxing:

    Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    Undskyld jeg blander mig, men 16gb RAM er MEGET. Må man spørge hvad du bruger bærbaren til?


    Men ja du kan godt blande RAM..




    Jeg brugte adobe after effect og oplevede hvor mange ram programmet slugte når man redigerede, så derfor vil jeg give min pc så hatten passer ;)


    Ved du om jeg skal overveje at bruge 1600 mhz frem for 1333 mhz ram? Eller om betydningen er så lille at det vil være dumt at spilde de 8gb 1333 ram jeg har installeret nu... Det bare mere fordi jeg ikke vil købe ydereligere 8 gb 1333 hvis det klart bedst med 1600 mhz.

    Hej


    Har fået en ny bærbar og ønsker at opgradere ram fra 8 til 16 gb .


    Mit spørgsmål går på om det er ligemeget om det er samme producent, men bare samme type.


    Altså hvis jeg ønsker at opgradere til 16 gb ddr3 sodim pc310600 1333mhz
    gør det ingen forskel at 8 gb er fra kingston og 8 gb fra corsair?


    Og så lige et ekstra spørgsmål til de læselystige; Vil jeg få noget som helst ud af at købe 1600mhz ram frem for 1333 mhz og hvis, vil bundkortet selv kunne registrere det hurtigere ram, da jeg ikke har mulighed for at fin konfigurere bios?


    med venlig hilsen


    Christian

    Tror du kan "reparere" dit ødelagte grafikkort ved at smide det i ovnen i 7 min ved 200 grader og så det godt igen. :)


    Det lyder meget som om du har løse forbindelser.


    Fremgangsmåde:


    Tænd ovnen på 200 grader varmluft. Tage dit grafikkort ud af pc og afmonter blæseren (gpu køleren).. Sæt en rist i midten med bagepapir på, hvor du ligger dit grafikkort i midten. Du bager nu dit gamle grafikkort i ca. 7 min ved 200 grader og derefter slukker du for ovnen og tager kortet ud til køling. Påsæt blæseren igen og smid kortet i pc'en. Lur mig om det ikke løser dit problem ;)


    ja :clap:

    Du gav mig lige en idé med min gamle pavilion fra 2007.


    Der røg grafikkortet for et års tid siden og tænkte jeg lige vil prøve det af og smide bundkortet i ovnen.


    Nu sidder jeg med den og skriver denne besked.


    Halleluja for alternative metoder :)



    Den du linker fra Komplett koster præcis det samme som Medions:


    Vil du mene at den fra ASUS er værd at foretræk?
    Det positive ved ASUS er dens i7 2630QM :9xo ellers taler resten for sig selv :roller:


    Komplett:


    1. CPU: i7 2630QM
    2. Grafik: NVIDIA GT 550M (2gb)
    3. Ram: 8 gb (1066mhz)
    4. USB 2.0
    5. SATA II
    6. DVD DREV
    7. 750 gb HDD
    8. ----x----


    Medion:


    1. i5460M 2,53mhz (2,80)
    2. NVIDIA GTX 460M (1,5gb)
    3. 4 gb (1333mhz)
    4. USB 3.0
    5. SATA III
    6. Blu-ray drev
    7. 640 gb HDD
    8. 64 gb SSD



    Jeg er på ingen måde Medion fan (er faktisk irriteret over at skulle købe deres), men den laptop jeg har linket til 8799, er spækket med den nyeste teknologi, bluray drev, usb 3.0, sata 3 (6gb) (medion erazer har plads til 2 hdd/ssd drev, den til 8799 kommer med 750 gb hdd og dertil køber jeg en Agility 3 120 bg til OS), kraftigt grafikkort; gtx serien. Hurtige ram (1333mhz). Jeg har foretaget meget research da jeg selv har endt med at købe den. Hvis du kan finde noget magen til med 15" skærm er du velkommen til at poste til mig og så vil jeg nok hellere vælge din frem for en Medions hvis du kan finde en laptop nogenlunde magen til.


    Ligeledes er Medions Erazer magen til Gigabytes / MSI laptops, der er egentlig bare et Medion mærke på!


    mvh


    Christian