Indlæg af theharbni5

    4GB RAM er rigeligt til gaming. Jeg har flere gange testet i spil om 4 ekstra GB RAM ænre FPS'en og det har det aldrig gjort for mig. ANgående 1.5V vs 1.65V - nogle low-end bundkort har det ikke så godt med at køre 1.65v, og så skal man jo til at underclocke. Har personlige erfaringer med at computeren opførte sig underligt ved 1.65V - men det er self. ikke sikkert.


    Vil stadig anbefale intel dual core. selvom man får flere cores og højere Hz på AMD's A8 og A10 osv, viser næsten alle benchmarks at intel's dualcores overgår dem i spil. Du ville få MEGET ud af at købe et HD7770 i stedet for din HD4870 - WoW kræver mere end det gjorde for bare 1 år siden og endnu mere end det gjorde for 2-3 år siden.

    Først og fremmest ville jeg vælge en Intel dual core - de spil der har stort set ingen benefit for to ekstra cores og i3 modeller slår AMD's quadcore CPU'er. http://www.bit-tech.net/hardwa…tel-core-i3-3220-review/6


    Med hensyn til grafikkort, ville jeg vælge et HD7770. Det ligger nogenlunde i prisklasse med GTX 650 og slår stort set dette i alle benchmarks, især efter AMD's seneste driverudgivelser http://www.tomshardware.com/re…50-benchmark,3297-13.html. Tror ikke du skal tage chancer med mere strømkrævende grafikkort end dét i alt fald... Hvis du skal derimod vil have ny psu, ville jeg købe en psu fra corsairs CX serie, og gå med et 7870 eller et 660 - et HD7770 vil nok have problemer med ultra grafikker i dine spil.


    Med dine krav ville et hvert mobo jo sådan set klare ærterne. Har personligt god erfaring med alt fra ASUS, Gigabyte og MSI... du ville nok kunne nøjes med B75 chipsettet, og så kan det komme ned i en prisklasse omkring 400: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=749862#extra


    Og hvilke som helst ram... så ender det på omkring 2200-2400 for cpu mobo og grafikkort og RAM

    Som titlen antyder, overvejer jeg at putte et tredje GTX 670 i min maskine, da jeg synes det er kommet til kort i mit setup med 3 skærme i surround. Ifølge extreme.outervision.com's psu calculator er den fin nok, men jeg har før kortsluttet en 750 watts med to gfx'er. Min nuværende strømforsyning er en Corsair HX 850w, og mit system ser således ud:


    i5 3570k @ 4 GHz (bruger ca. 70w)


    32gb ram (4x 8 dimms)


    120gb ssd + 750gb hdd 7200 rpm


    3 led fans


    (3)x gtx 670 @ 965 MHz



    Er det forsvarligt at sætte det tredje gfx ind med den psu?

    Jeg kigger i øjeblikket på et familiemedlems computer, som når man tænder den, rebooter lige efter processor navnet er blevet vist, og bliver ved endtil man slukker den på knappen. Man kan kun vælge F11 for Bootmenu, men pc'en regerer overhovedet ikke på tastaturtryk.


    Pc'en noget 5år gammelt skrammel, der aldrig har set lyse dage, så jeg vil skyde på at problemet ligger i et dødt kredsløb på bundkortet, eller processorfejl af en slags? Har prøvet med andre fungerende RAM, har testes om harddisken virkede, og har taget alle kabler ud og ind igen, samt resat CMOS.


    Nogle der har forslag til hvad det kan være, eller hvordan jeg kan troubleshoote yderligere ?


    Tak på forhånd :)

    SSD'er har selvfølgelig ingen direkte virkning på dine frames, men tiden det tager at loade ting er markant forbedret, specielt loading screens. Jeg har selv computere med henholdsvis Corsair force ssd series og OCZ agility 3, og jeg er fuldt tilfreds med begge drev - Vil anbefale 120 gb, da det stadig er en fornuftig pris, og så kan du også have nogle få spil eller programmer du bruger tit udover windows. Du kan ikke gå helt galt i byen med nogle ssd, men der kingstons v200 model er nede på 650 kr på komplett lige nu. Og reviewet ser helt fint ud: http://hwt.dk/Test/36358/Kings…-GB/Konklusion-UK-summary

    Tak for svaret ;)
    Det lyder som om et lydkort ville være en god investering: Er der nogle lydkort der er mere beregnet til højttalere af min klasse end andre? Synes umiddelbart at specielt essence stx modellen serud som om det er optimeret til headphone tilslutning, ud fra de reviews jeg har set på?

    Jeg er ny inden for lyd, og jeg har besluttet mig for at købe noget nogle ordentlige højtalere til mit pc setup. Jeg skal for det meste bruge dem til musikafspilning (Elektronisk for det meste) og lidt gaming. Jeg er ikke helt klar over hvor vidt lydkort kan betale sig, og jeg vil helst undgå at bruge forstærker pga. pladsmangel - det er vidst noget med jeg skal have aktive højtalere som dem her så?: http://www.hifiklubben.dk/prod…7460a_aktiv-hojttaler.htm .
    Det er i alt fald noget i den retning jeg kigger efter - med et budget på maks 4-5000 for et system ( evt. inkl. lydkort?)
    Hvad anbefaler i som eventuelle alternativer til dem fra hi-fi klubben, eller er jeg allrede helt galt i byen ?
    Tak på forhånd :)
    EDIT: Rummet er et relativt lille værelse.. Og jeg er ligeglad med surround.

    Hej tweak :)



    Jeg har oprettet en lignende tråd for et par måneder siden, men jeg fik ikke løst mit problem helt, så her er det:


    Jeg købte et Samsung UE40ES5705 for et par måneder siden, mest til brug som PC-skærm. Det er forbundet med min pc med et DVI/HDMI kabel, siden mit GTX 560Ti ikke har HDMI udgang. Problemet er så at jeg sagtens køre 1920x1080 50p + 60p når jeg navigerer rundt i styresystemet (Windows 7), men i World of Warcraft, vil den kun vise 1920x1080 30p. når jeg sætter den til 50 eller 60.


    Jeg har en mistanke om at det ville hjælpe med HDMI udgang i mit gfx og et 1.4 hdmi kabel, men jeg kan jo sagtens køre full hd 50/60p i styresystemet ?



    Hjælp!

    Hej tweakers ;)


    Jeg har fornylig prøvet at installere Rollercoaster Tyccon 3, via disken på en af mine computer med Windows 7. Jeg har haft installeret det før på en win 7 pc, men hver gang jeg sætter autorun funktionen til at installere, går den enten i stå inden install wizard overhovedet launcher, eller lige efter.


    Men i kontrolpanelet står der alligevel at spillet er installeret under "fjern programmer" dog uden udgiver eller dato, og hvis jeg prøvert at afinstallere der får jeg denne besked: [Blocked Image: http://img38.imageshack.us/img38/6419/rct3fejl.png]


    Tænker at det vel er en start at afinstallere, inden jeg prøver igen igen igen ? Har allerede slettet mappen, og nøglen i regedit, men programmet står stadig som installeret i "fjern programmer" Nogle forslag ?




    Tak på forhånd ;)

    Hej tweakers;)


    Jeg har idag købt et samsung ue40es5705 TV, der som i kan se her: http://www.samsung.com/dk/cons…/tv/led-tv/UE40ES5705SXXE


    både har support for HDMI og full HD. Jeg satte det derfor straks til min ene pc med et kabel der var HDMI i den ene ende og DVI i den anden til grafikkortet. Det så ganske fint ud, end til jeg satte opløsningen til 1920x1080... Billedet bliver helt sløret og utydeligt, i forhold til de lavere opløsninger. Udover det, var billedet større end skærmen, hvilket jeg fiksede med en indbygget funktion i tv'et, men billedet forblev sløret.


    Skal siges at mit grafikkort er et GTX 560ti, og nVIDIA og jo desværre ikke nogle direkte skaleringsfunktioner, som AMD har i deres catalyst software. Så jeg satte et ældrere HD5750 i og installerede driveren, og prøvet med AMD's over/under-skaleringfunktion, men fik helt samme resulktat som med tv'et: Billedet passede nu til skærmen, men det var stadig meget utydeligt.


    Jeg har også prøvet med andre pc'er, men har samme problem, og har prøvet alle tv'ets formatfunktioner (herunder 16:9, autofit, 4:3 osv osv), og med et normalt HDMI kabel, men intet virker.


    Er der nogle der har haft samme problem og evt. kan hjælpe mig ?:)

    Hvis dit bundkort er dødt virker det mærkeligt at den overhovedet vil starte, med mindre det bare er diverse fans du kan høre? Men hvis det er tilfældet er den eneste måde du kan tjekke f.eks. cpu og ram vel ved at prøve det i en anden pc. Når du rykker rundt på disse ting kan det være en god ide at resette cmos på den pc du tester det i, da det kan give problemer, specielt relateret til windows med sådanne hardwareskift. Og ellers igen kan du tjekke din strømforsyning som jeg beskrev ovenover :)

    Hahahahahaha xD
    Altså jeg går ud fra du slet ikke kan tænde din pc siden du vil forsøge at smide grafikkortet i en anden pc? Du kan starte med at tjekke om din strømforsyning er død ved at forbinde det grønne kabel med et sort i din 24pin ATX- connector med et stykke ståltråd eller lignende, og tænde for strømforsyningen. Hvis den tænder, er den ikke død, men der kan selvfølgelig godt være andre småproblemer med den.
    Et dødt grafikkort kan ikke direkte skade en fungerende pc, men hvis den stadig er klistret eller fugtig, ville jeg nok ikke forsøge mig med noget. Hvis du slet ikke kan tænde din pc, er det jo bare at prøve sig frem i andre pc'er, men hvis det viser sig at være din psu der er død, kan du jo prøve at sætte en anden i og se hvor meget der rør sig, evt. Uden at sætte strøm til bundkortet.

    Et enkelt gtx 670 er rigeligt til de fleste spil hvis du bare vil have omkring 60 fps, men der er helt klart performance at hente ved to. Det er op til dig at vurdere hvor krævende du er. MM-Vision har en butik i roskilde hvis det er, måske kan du få dem til at samle en mellemvej af de to computere.

    Ved ikke hvad du skal bruge den pc der til, men det er ret overkill med de ram til de flste opgaver, i forhold til hvor meget du får ud af de ekstra mhz fra f.eks. 1600. Hvis du går meget op i et lydløst kabinet, kan du prøve coolermaster silencio, det kabinet du linker til larmer vidst ikke meget, men heller ikke mindre end gennemsnittet.

    Du vil klart kunne mørke forskel på et gtx 570, eller hd 7950 og et gtx 670,hvor meget afhængende af hvilke spil du spiller, men derfor er den med en i7 jo et bedre build, nok bare ikke i "bang for buck". Ingen af de to kan jeg dog sige er optimale for at være helt ærlig, hvor bor du henne i landet?