PhotoShop Adobe

  • Nu har jeg fået nallerne i Adobe Photoshop, og kunne godt tænke mi at udvide min horisont angående dette produkt.


    Er der nogen Tweak´er, som er en ørn til det? Det er ikke noget bestemt jeg gerne vil vide indenfor dette program, bare forstå det i helheden, have sådan en general viden omkring emnet?


    Evt. Vejledninger eller ligende

  • Ja jeg ved det godt.


    Jeg mangler bare den der " generale" viden omkring programmet, learn it for dummies, endten via PDF fil eller ligende.


    Mange tak for jeres hurtige svar, sætter jeg stor pris på.


    Jeg ved ikke en klap om programmet, og kunne se hvordna man sætter to billeder over hinanden, men da jeg ikke mener dette er på begynder plan, ville jeg høre folk herinde.

  • Du må meget undskylde, men er det ikke lidt vanvid at erhverve sig et program i flertusindekroners klassen, hvis du ikke engang har basal viden omkring fotomanipulation? :roller:


    Nå men, der er masser af DVD'er med helt grundlæggende trin-for-trin guider, samt en uendelig strøm af viden på internettet du kan hente fra. :cheers:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • til Blitzher


    har Herr Mansen et godt punkt


    dette forum er til Tweaker og ikke "cracks er" vis du skal lære at bruge layer er Gimp et godt sted at begynde"


    en Tweaker, er den person du skal bruge når du har købt ny PC, han/hun får den til at køre godt,


    en hacker, er den person der skifter ikoner, I, fx. shell32 til nye,og meget meget mere !


    herfra? søg i et nyt forum



    GOD TWEAK

  • Tak for jeres hurtige svar.


    Det da dejligt som du lige kan konkludere at man er en "cracker" eller hvad du kalder det.


    Det er dog muligt at finde steder, hvor der er 30 dages prøvetid, så synes det er noget kun tåbeligt at du sidder og kaster med sten.


    Jeg kender intet til nogen af de filer du før benævnte.


    Jeg bruger dette forum til at hente informationer omkring et program under forumet " Software " er det forkert ? Siden du kan komme og konkludere det ene eller det andet ?


    Jeg har vel lige så megen grund og ret til at hære om et program her inde, som enhver anden der har ikke? Eller har jeg taget fejl?


    Det er ikke fordi jeg vil være en kæmpe nar, men synes din sidste besked var under alt kritik.


    -----


    I må undskylde dette udbrud, men kan godt blive lidt harm, når folk lige pludselig kan svinge diagent stokken og generalisere, som om de kender éen.

  • Den bedste måde at lære Photoshop at kende er at lege med det. Hvis du endnu ikke ved om det er noget for dig og derfor heller ikke vil bruge penge på bøger endnu kan du også låne mange bøger på biblioteket. Har de det ikke på dit lokale bibliotek kan du bruge http://www.bibliotek.dk.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Adobe's Classroom in a book er fantatiske til Adobe's programmer..


    Den sætter dig ind i det basale hvad der sker i programmet.. og lærer dig værktøjerne. Har selv købt den, og fortryder ikke.


    http://www.amazon.co.uk/Adobe-…TF8&qid=1303037552&sr=8-1

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • http://www.good-tutorials.com/tutorials/photoshop
    http://www.tutorialized.com/tutorials/Photoshop/1


    De to sider jeg skænker takken for mit kendskab til photoshop. I tidernes morgen lærte jeg selv at bruge photoshop ud fra deres tutorials, alt imens man lærer nogle få tips og tricks på vejen...


    eneste jeg dog stadig er noget så forbandet spasser til er pen tool :ph34r: :D



    såså, hvis manden ønsker at punge ud til et dyrt program uden at kende til det, så siger jeg bare go ahead... men når du failer så kraftigt at du ikke engang kan finde ud af at der er 30-dages prøveversioner på PS, så skal du krafederme ikke komme og sige hvad hhv. en cracker, tweaker eller hacker er.


    En cracker er en person der enten bryder ind på en side for at smadre ting eller fjerner kopisikringer fra programmer. Inden for hackerverdenen svarer det ca. til at arbejde som kommunearbejder der renser offentlige toiletter... derimod hvis du nogensinde har spillet et StarForce beskyttet spil er de skam dagens mænd i skysovs.


    En tweaker har du skam ganske ret i hvad det er.


    En hacker er én der kan få en computer til at hoppe, danse og lave kaffe som han lyster


    En der tror han er en hacker er en der råber op når han har skiftet ikonerne i shell32.dll og derfor fortjener at blive basket ned med et alubat fordi personen så åbentlyst IKKE skal bruge Windows som et styresystem hvis han skal anderkendes som at være en rigtig hacker.


    |)0 %0|_||2 |=|_|(|<1|\|9 |23534(|-| |\|008

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200