Indlæg af Nuller-Joe

    Det er til stationær, så det er en super pointe, at det jeg havde fundet var til bærbar.
    De billigste jeg kunne finde (hvor mit MB understøtter frekvensen) er LINK
    Men mit spørgsmål går stadig på om det vil kører okay med en 2gb stick i slot (på MB) 1,3 og 5, og så en 8gb stick i slot 2, eller om det vil være helt håbløst.

    Hej


    Jeg ville smide lidt ekstra RAM i en, ellers, ældre maskine.
    Lige nu består setup'et af en triple channel af 2gb stænger.
    I kan se vedhæftet billede for information omkring nuværende RAM.


    Jeg er egenligt bare på udkig efter det billigste, som skulle være disse: LINK.


    Så mit spørgsmål går på, ville disse passe i systemet, eller ville det være helt håbløst og et kæmpe tab af performance at kører disse med resten af mit setup?


    På forhånd tak

    Hey derude


    Jeg har fået investeret i en ny (gammel) computer, og den skal selvfølgelig lige clockes lidt.


    Jeg er dog faldet i nogle problemer hvor den kører stabilt til hverdags brug, men crasher i prime95 efter 2-3 timer.
    Jeg har kigget i loggen for prime95 og set at den altid crasher efter at den har kørt

    Code
    1. Self-test 2800K passed!
    2. Self-test 2800K passed!
    3. Self-test 2800K passed!
    4. Self-test 2800K passed!


    Mit spørgsmål går nu på. Er der en måde hvorpå at jeg kan starte på "dette tidspunkt" så jeg ikke skal køre 2 timer hver gang for at finde ud af om de nye voltages gør det stabilt?
    Eller er det nogen måde hvorpå jeg kan vide hvad der kommer efter 2800k, så jeg bare kan indsætte det i en custom test?


    På forhånd tak

    Har dy skrevet om dem på Trustpilot. Det plejer at få folk i sving


    Jeg skrev en anmeldelse første gang, hvor jeg ventede i 3 måneder. Tror måske det er pga den de ikke gider at svare på mine mails nu. Kan være de har stående i deres system "Sur kunde", hvilket jeg kun føler jeg havde ret til at være.


    Det mærkelige var nemlig at den første mail jeg skrev til debusy i den her omgang, hvor jeg spurgte om RMA svarede de på. De sagde at de skulle bruge mit kundenummer før de kunne gøre noget. Siden jeg sendte mit kundenummer til dem, dem, har de ikke svaret på mine mails.


    Men jeg kan da godt prøve at skrive endnu en anmeldelse, hvis man kan skrive 2 til samme butik fra 1 bruger

    Er der nogle grænse for hvor lang tid en vare må være til RMA?, jeg tænker at hvis jeg nu bare sender varen til deres adresse i stedet for at vente på deres bekræftelse af adressen, så er jeg da et skridt videre i systemet?


    Butikken er DeBusy. Jeg vil sige om butikken at hvis man ved at det man køber på ingen måde kan komme ud for at have brug for RMA, er det helt sikkert en god butik. Billige priser, hurtig levering. Problemet kommer først hvis enten varen ikke er på lager, eller hvis man skal have en service på en vare. Det samme kan også ses ud fra deres TrustPilot anmeldelser.

    Hej Tweak


    Jeg har for 1½ år siden købt en vare hos en netbutik. For omkring 1 år siden fik jeg nogle problemer hvorfor jeg sendte varen til RMA.
    Fra jeg sendte varen til jeg fik den repareret gik der 3 måneder, og det var først fordi jeg til sidst tog op til butikken (som var et privatbolig?) der skete noget. De blev ved med at holde mig hen og sige "Vi venter på svar fra RMA afdelingen", hvis de ellers overhovedt svarede på min mails. Jeg ved de havde varen på lager, hvorfor de ikke kunne gøre noget ved det, ved jeg ikke.


    Men det var jo så dejligt, at jeg endelig fik min varer tilbage der virkede.


    Nu er jeg så kommer i den virkeligt dårlige situation, at jeg har fået samme problem med varen, og selvfølgelig frygter jeg at der kommer til at gå 3 måneder igen, når det ikke burde tage meget mere end 1-2 uger.
    Jeg har skrevet en mail til netbutikken om at jeg har en vare der ikke virker. De svarede på min mail om at den skulle sendes til RMA. Jeg svarede tilbage hvordan proceduren helt præcist foregik, samt hvortil jeg skal sende pakken.
    Den mail har de ikke svaret på.
    Så jeg prøvede at sende en mail igen. Den svarede de heller ikke på.
    Jeg har prøvet en 3. gang at sende en mail omkring det, som de heller ikke har svaret på endnu.


    Så nu i har fået hele historien, hvad skal jeg gøre? Hvad kan jeg gøre?


    Det er heller ikke muligt at ringe til dem. På trods af de har et telefon nummer og siger at man kan ringe, er telefonen aldrig åben. Har prøvet på alle tider at døgnet i 2 uger nu.


    VH


    Nuller-Joe

    Hej hej


    Når jeg en sjælden gang i mellem bruger min laptop til at spille på syntes jeg min FPS varierede meget kraftigt.
    Fik fat i HWMonitor og GPU-Z, og som forventet skyldes den varierende fps, at computeren down-clocker GPU og CPU for at kunne håndtere varmen.


    Men hvad jeg ydermere fandt ud af, og finder mest mærkeligt er at når min laptop idler kører GPU med Core Clock på 100%. (1000 mhz)


    Så har 3 spørgsmål:


    1) Er det ikke meningen at GPU down-clocker lige som CPU når computeren ikke bruges for at spare strøm?
    1.b) Hvis det er meningen at GPU skal down-clocke, hvordan opfører jeres Haswell GPU'er sig så?, er det samme problem?
    2) Er der en måde at hæve temperatur grænsen for hvor CPU og GPU begynder at kører langsommere. Lige nu kører GPU ved 50% (500 mhz) allerede ved 70 grader. Kunne være lækkert lige at hæve 10-15 grader.


    EDIT: Det kan ikke ændres fra bios


    På forhånd tak

    3. computer jeg fik sat den til, kunne genkende den. Så har fået kopieret det hele.. Tak for rådet med at prøve den i andre computere, det havde jeg aldrig selv tænkt på :)


    Jeg går udfra jeg bare skal skrotte HDD'en?, den virker dog uden problemer (i den computer den virker i).. Eller ville en god formatering fixe den?

    Jo for problemet er at den har fungeret som back up på den måde at jeg faktisk ikke har haft tingene liggende på min computer... Set i bakspejlet er det jo super dumt, men troede ikke at eksterne harddiske bare holdt op med at fungere på den måde

    Hej Tweak


    Jeg har en ekstern HDD som jeg har brugt som back up igennem flere år. Den indeholder rigtige mange af mine personlige ting.
    Der er sket det at den fra gang til gang pludseligt ikke bliver 'opdaget' af min computer når jeg sætter den til.
    Jeg har nu prøvet at pille HDD uden af plastikken og sat den direkte til min computer med sata. (kunne jo være usb strømforsyningen eller noget var gået). Det er dog stadig uden held. Jeg kan mærke at harddisken kører rundt, men windows finder slet ikke noget..


    Nogen der har nogle forslag? Vil som sagt meget gerne have hvad der ligger på den


    Nuller

    Hej Tweak


    Ville i kunne klarer jeg med en harddisk på kun 128GB?, i tilfælde af at nogle af jer har en bærbar/stationær med førnævnte, har i så nogen problemer med for lidt plads, eller vænner man så hurtigt til det?


    Nuller

    Hej Tweak


    Ved i hvordan det står til med produktionen af laptops med Intels 4. generation af processorer til bærbare computere (haswell)?


    Syntes efterhånden det er noget tid siden haswell offentliggjort, alligevel ser jeg kun meget få modeller med haswell..
    Tror i bare der går lidt tid endnu før den helt store produktion af haswell laptops kommer, eller tror i simpelthen at de fleste syntes at haswell er lidt for dyre i forhold til ivy, eftersom det kun giver lidt performance, og noget ekstra batteritid?


    Hvis vi kigger her på edbpriser, så er der faktisk næsten kun macbook air, sony vaio pro og asus zenbook, der har haswell samt SSD


    EDBPRISER


    Nuller-Joe