Snart Ny Bærbar, Hvilken Af Disse To?

  • Jeg skal snart have ny bærbar.



    [Blocked Image: http://img32.imageshack.us/img…8/sammenligningafacer.jpg]
    ( http://img32.imageshack.us/img…8/sammenligningafacer.jpg )
    Jeg har fundet frem til at det skal være en af disse, synes det er svært at vælge, Acer 5741G'en er pænere og billigere, men dens grafikkort er svagt. Mens Acer 5740G'eren er lidt grimere, lidt tykkere (1CM) og dyrere, men når intel for sendt nogle flere af deres i3'er afsted, kommer den ned og koster kun 5000, hvilket er virkelig billigt med et så kick-ass grafikkort.



    Hvilken ville i vælge?
    Og nej, lad være med at komme med andre forslag medmindre de er virkelig gode - Jeg skal have en 15-16'' widescreen bærbar som har et godt grafikkort når jeg skal til små LAN-party's, og en hurtig processor.
    Så længe batteritiden er over 2,5 timer, er jeg tilfreds =) - ellesr kan man jo altid købe et 9, eller 12 -cellers batteri..


    Tak
    -Cola

  • Først.. Forkert forum :)


    Du skal ikke regne med at nogen af de der to har en levetid på 2,5 timer.


    Men hvad skal i spille? Og udseendet har vel ikke så stor betydning igen når det mest er til lan og skolebrug? Selvfølgelig skal den slæbes med..
    Men hvis du har pengene, synes jeg du skal vælge den store.

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cola
    Jamen WTF, en bærbar er ikke hardware.
    Hardware = Det der er inde i en PC
    Software = Programmer osv.


    Så du vil vove at påstå, at der ikke er hardware i en bærbar? Jeg tror det er ved at være på tide du stopper op og tænker dig lidt om. Du kan jo evt. starte med at tjekke hvilke tråde der altid har hørt til her i Hardware & Tilbehør og så genoverveje dit kommentar om, at en bærbar ikke kan dækkes fint af kategorien Hardware & Tilbehør.


    Opdelingen bliver der ikke lavet om på bare fordi du åbenbart har svært ved at forstå den.

  • Jeg ville tage den øverste..


    Men ville kigge markedet for noget med I5 istedet. Eventuelt en Packard bell ;)

    Asus P5K Pro - Q6600 - 3.19ghz - G19 - Razer Mamba
    6GB Corsair XMS PC6400 @ 930
    Asus 470GTX @650/1725
    Logitech Z5500 @ Yamaha center, Ultimate fronte
    Samsung BW226 22" <> Samsung SAMP2370 23" led
    Sony KDL-40EX501
    Playstation 3 80gb
    X-360 Elite
    Apple Iphone 4
    Sony DSLT A33

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cola
    Nej tak, ikke packard bell eller HP - de er grimme, og de har varme problemer.
    desuden, vil jeg ikke bruge over 5300 på den :P


    Jamen så var der jo ikke grund til at oprette tråden alligevel. Du havde jo besluttet dig og kun ville have en bekræftning på dit valg.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Jeg ville aldrig købe en acer - og da SLET ikke en Aspire! Hvis du snakker varmeproblemer og dårlig kvalitet, så har du da selv fundet nogle "fanstastiske" kandidater?


    Nu strammer du godt nok prisen; du vil have alt for intet; men det tætteste du kommer på dette "kompromis" tror jeg ville være sådan noget som en Sony VAIO E - fx denne..


    Ja, den koster minimalt mere - men den er virkelig også det værd!

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil
    Jeg ville aldrig købe en acer - og da SLET ikke en Aspire! Hvis du snakker varmeproblemer og dårlig kvalitet, så har du da selv fundet nogle "fanstastiske" kandidater?


    Nu strammer du godt nok prisen; du vil have alt for intet; men det tætteste du kommer på dette "kompromis" tror jeg ville være sådan noget som en Sony VAIO E - fx denne..


    Ja, den koster minimalt mere - men den er virkelig også det værd!


    Sony Vaio er mega grimt, det ligner jo næsten en Mac..
    Og jeg har masser af erfaring med acer aspire, jeg har kun set én ud af 10 blive varme, og det var en gammel acer aspire 3000 med en sempron i som havde stået og samlet støv i 2 år!..

  • Jeg ville egentlig slet ikke ha kommenteret de 2 valg, da de begge er Acer modeller, og du jo VILLE ha en af de 2. Dog er jeg 110% enig med DARE_DEVIL... Jeg ville ALDRIG vælge en Acer laptop !!!


    Jeg ville kigge lidt efter andre modeller, og så justere priser derefter. En bærbar regner man vel med at skulle have i nogle år, så valget burde være mere gennemtænkt !


    Jan

  • Jeg ville til hver en tid uden tøven vælge den Sony Dare Devil linker til frem for de Acer du har fundet. Jeg synes nu ret godt om Sony's design og det er bestemt lækrere end Apple, dog kan jeg bedst lide deres mørke modeller.


    Men hvis valget absolut skal være mellem de 2 Acer-computere ville jeg bestemt tage den øverste (specielt hvis du kan få den for de 5000 som den har været på tilbud til). Valget er på grund af det langt bedre grafikkort der sidder i den. Resten er jo reelt set ens.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Forkert forum = forkert afdeling 8)


    Men du klager altså over HP, PB og Sony? Og så vælger du en Acer..? Jeg kan slet ikke følge dig, men vælg den største i så fald :)

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Hm nu har jeg self haft Acer bærbare og de bliver altså pænt varme, og hvis der er noget som der bliver varmt nu om dage så er det AMD, har intet med Hp produkter og gøre, købte mig en HP Envy 15-1190eo og den bliver altså ikke så varm som du snakker om.


    Det er jo også hvad du betaler for, kvantitet eller kvalitet, hvis du ikke vil bruge gode penge på en bærbar skal du ikke forvente alt af den.

  • Acer og Parkard bell er det samme ;)

    Asus P5K Pro - Q6600 - 3.19ghz - G19 - Razer Mamba
    6GB Corsair XMS PC6400 @ 930
    Asus 470GTX @650/1725
    Logitech Z5500 @ Yamaha center, Ultimate fronte
    Samsung BW226 22" <> Samsung SAMP2370 23" led
    Sony KDL-40EX501
    Playstation 3 80gb
    X-360 Elite
    Apple Iphone 4
    Sony DSLT A33

  • Fatter slet ikke meningen med denne tråd, når du ikke vil tage imod gode råd, og åbenbart samtidig er ekspert på området.
    Og lad mig samtidig lige aflive myten med varme AMD laptops.
    Yngste datters Acer (Core Duo 1,66) bliver langt varmere end fruens Turion Ultra 2,2GHz.
    Hvis du stadig er i tvivl om hvilken du skal købe, så hør lige din mor hvilken der er pænest og køb så dén.

  • Acer laver rigtig gode produkter, og er klart på højde med alle andre producenter. Der er nok en grund til de gang på gang vinder priser i ind og udland. De havde tidligere et dårlig ryg, men det er død og begravet. Der er andre velkendte som Dell, som jeg personligt hellere ville springe over.