Skal købe nogle nye højtalere...

  • The one and only Logitech Z2300 - de koster ca. 1050 inkl. fragt - har været længere nede i pris - mener jeg købte mine for ca. 850. De spiller rigtig godt, hvis man har styr på at indstille lyden. Kompakt og fandens kraftigt - især bassen fylder godt i lydbilledet. Hvis du ikke kender dem, så smut ned til din lokale pc pusher med din ipod el. lign.

    Intel Core 2 Duo E6600 @ 2,8 GHz * Asus P5N32-E/SLI, Nforce 680I * Antec Performance One P180-EU * Cellshock 2048MB Kit DDR2-800 CL4 * MSI 5770 HAWK * Corsair HX620W *
    1 x WD Raptor 150GB * 2 x WD HD 1500 GB, SATAII * Corsair Hydro Series H50 * Logitech Ultra-X Flat * Dell 20'' 2007WFP * Logitech Z-2300

    Rettet en gang, sidst af The_Dude ().

  • Personligt ville jeg anbefale et sæt gode stereohøjttalere (altså uden subwoofer), hvis det primære formål er at høre musik. Jeg har selv Empire R1900 TII (søg i dette forum, da jeg har anbefalet dem flere gange). Det er muligt at de ikke har en altoverdøvende bas som mange søger, hvis de hører elektronisk musik, men de er afbalancerede og det er et stort plus hvis man hører "rigtig" musik.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af McCleod


    Gør dig selv en tjeneste - find 300,- mere og køb disse:
    http://www.hifiklubben.dk/prod…hoejttalersystem_sort.htm


    Du får ikke noget fra Logitech eller Creative Labs der kan følge med.


    Fårk de fede.. Overvejede lige at smide mine forholdsvis nye creative højtalere ud :)

    MSI P235 Neo2 FSB 1333 - ATI Radeon HD 4850 512mb DDR3 - Intel Core 2 Duo 2,66GHz -
    Corsair XMS2 2 x 2 & Kingston HyperX 2 x 1 = 6 Gb DDR2 - Antec Basiq 500watt ATX12V - Samsung 320GB Sata2


    _______________

    _TOOL - LATERALUS_

  • hvis der skal være en dyb eller meget bas, klart med sub, vil jeg mene
    har kun haft erfaring med mit nuværende Logitech Z3 sæt og den måde subwofferen er bygget op på giver den lækreste bas, ellers ved jeg Edifier også laver kval.


    Logitech Z3 518,00 DKK


    Logitech Z 523 559,00 DKK


    Logitech Z4 626,00 DKK


    Edifier S330D 817,00 DKK


    Logitech Z 2300 1.047,00 DKK


    ville klart tage et Z 2300 sæt til den tusse du har at give af

    Intel Core i5 6600K - MSI Z170A M7 - 16Gb Corsair 2400Mhz - MSI GTX 980Ti OC
    Fractal Design Define S - Seasonic X-850 - Samsung EVO 120Gb + 500Gb
    Fractal Design Kelvin + Noctua - Asus PG279Q - Logitech G510 / G500
    Asus Xonar U7 - Sennheiser PC360 - NAD L53 + Dali 202

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tjansen
    hvis der skal være en dyb eller meget bas, klart med sub, vil jeg mene
    har kun haft erfaring med mit nuværende Logitech Z3 sæt og den måde subwofferen er bygget op på giver den lækreste bas, ellers ved


    Der er bare ikke meget ved en bashøjttalere og en tynd diskant i et plastkabinet. Stemmer ligger i mellemtoneområdet og der rækker et sub-sat-system ikke.


    Logitech er plast fra yderst til inderst. Argon er i MDF. B&W Nautilus 801 er i MDF. MDF er materialet man bygger højttalere af.


    Jeg har for nyligt købt et headset. Jeg valgte Sennheiser, fremfor Logitech og Creative Labs. Sennheiser og BeyerDynamic sidder på tronen for hovedtelefoner. Vil man have noget der lyder godt, så må man efterlade wannabe-producenterne i støvet. Det gælder også for højttalere. Hifiklubben, Dali og Argon er 3 sider af samme sag. Plastikfantastik-mærkerne kan altså ikke følge med.


  • hifiklubben baaaaaah til at brække sig over dem, et råd holdt dig langt væk fra den skod kæde, de giver ikk andet en bøvl og besvær...



    Logitech er skam fint nok deres bedre serier er faktisk af rimelig lækker kvalitet, jeg ved ikk om du kun har stået med deres billigere modeller for det er ren plastik, men de fleste dyrere sæt er lavet af MDF og alu + plast ;) jeg har aldrig kunne klage over mit Z-4 anlæg (som forøvrigt er lavet i MDF, alu og plast ;) ) det spillede bare og nej jeg hørte ikk techno knald eller andet fnat men rigtig musik (altså Rock'n'Roll) jeg har til gengæld været meget skuffet og Creative et par gange...



    skal du have ordenlig lyd til pc'en, så køb et ordenligt lydkort, en god forstærker og nogle lækre højtalere og du vil få meget mere ud af det end med et sæt pc speakers...det er sq det bedste at gøre :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BPM
    hifiklubben baaaaaah til at brække sig over dem, et råd holdt dig langt væk fra den skod kæde, de giver ikk andet en bøvl og besvær...


    Produkterne fejler ikke noget. Men mange af de ansatte er nogle fjolser. Og fjolser findes i alle forretninger.


    Quote


    skal du have ordenlig lyd til pc'en, så køb et ordenligt lydkort, en god forstærker og nogle lækre højtalere og du vil få meget mere ud af det end med et sæt pc speakers...det er sq det bedste at gøre :)


    Enig. Jeg fandt for nogen tid siden en løsning - baseret på produkter fra Hifiklubben - men uden deres tåbesælgeres indblanding - et setup til ca 2500,-

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af McCleod


    Produkterne fejler ikke noget. Men mange af de ansatte er nogle fjolser. Og fjolser findes i alle forretninger.



    Enig. Jeg fandt for nogen tid siden en løsning - baseret på produkter fra Hifiklubben - men uden deres tåbesælgeres indblanding - et setup til ca 2500,-



    tja man kan jo sagtens gå laaaangt uden om deres ansatte, men hvis lortet er i stykker slipper du ikk for dem...jeg måtte kæmpe med næb og klør for at få pengene tilbage da min tv gik i stykker for 4. gang i træk også selvom de tilbyder 2½ års produkt garanti og det endte med jeg måtte spørge om de ville have forbrugerrådet på nakken så virkede det sq...derfor vil jeg ikk anbefale dem mere, jeg er faktisk ked af jeg har købt mine anlæg og højtalere hos dem for jeg har lige opdaget hvor dårligt stille jeg er hvis det går i stykker...



    men til topic igen :)


    Asus har lavet nogle kanon lækre lydkort, mener serien hedder Xonar og mange af kortene er blevet rost rigtigt meget fordi de levere varen godt også de billigere af dem :) ellers kan jeg kun anbefale dette kort det spiller utrolig godt, syntes jeg, og det kan fåes rimelig billigt hvis man køber det brugt :)



    hvad havde du i øvrigt fundet hos Hifiklubben ??? :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BPM
    Asus har lavet nogle kanon lækre lydkort, mener serien hedder Xonar og mange af kortene er blevet rost rigtigt meget fordi de levere


    Det er et rigtigt godt hardwaredesign. Thumbs up herfra :-)


    Quote


    hvad havde du i øvrigt fundet hos Hifiklubben ??? :)


    En Denon PMA-510AE og et sæt Dali Concept 1. Sæt det sammen med et lydkort fra Asus og så er man rigtigt godt kørende for relativt billige penge.

  • det sq et godt valg :)


    skal man have det en del ville jeg snuppe et par DM686 fra B&W de levere fandme varen :) har selv at par og jeg er sq rigtig glad for dem :)


  • Der er massere af gode hovedtelefoner producenter sammenlignet med Sennheiser og Beyer...


    Derudover så er Argon højtalere ikke noget at blive ellevild over, men det er måske bare mig... Kan dog sige jeg ikke har hørt den model.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan
    Der er massere af gode hovedtelefoner producenter sammenlignet med Sennheiser og Beyer...


    Grado laver god lyd - de sidder bare ikke så godt på hovedet. Stax lavede engang nogle gode modeller. Derudover er der faktisk ikke så mange andre når det kommer til stykket. AKG er til at brække sig over og Koss er noget skingert klamp. Ixos havde en rimelig model engang.


    I stuen bruger jeg BeyerDynamic. I alle andre tilfælde bruger jeg Sennheiser.


    Quote


    Derudover så er Argon højtalere ikke noget at blive ellevild over, men det er måske bare mig... Kan dog sige jeg ikke har hørt den model.


    Der er bedre lyd i Argon end i Logitech. Mudret bas, mudret/fraværende mellemtone og skinger diskant - så er Argon bedre.


  • Du har lige beskrevet hvad jeg har oplevet med Argon :D, men jeg er måske forvent...


    Angående hovedtelefoner er du spot-on ;)