Indlæg af McCleod

    Mit dilemma:



    Der kommer lidt ekstra penge på kontoen fremover, så jeg vil have min stationære arbejdsstation opgraderet (OS'et trænger også og det er nærmere den anden vej rundt at det er nødvendigt - den kører 32-bit Linux og den skal op på 64-bit).



    Den kører i døgndrift, så kravene er 45W TDP og 4 kerner. Jeg har kigget på Opteron 3350 HE, men jeg kan ikke finde et bundkort til den.


    Alternativt må det så blive en i5-4690T. Kan det passe at jeg som minimum skal have et bundkort fra SuperMicro når det skal være ATX og der skal være plads til 32 GiB RAM?


    Jeg har fundet disse to:
    http://www.edbpriser.dk/…/supermicro-x10sae-detailsalg-id-7…
    http://www.edbpriser.dk/bundkort/asus-p9d-ws-id-7429935.aspx



    Onboard-grafik er irrelevant - jeg har et GF9400GT til den del.



    Hvilket ville I tage?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Henrik-
    MSI Radeon HD 5850 1GB "Twin Frozr II"
    Det her havde jeg nok hoppet på ...


    Jeg ledte efter det i listen - jeg må ha' overset det. Det er toppen af luftkøling til grafikkort :-)

    Nu med afstemning :-)


    Jeg skal bruge en diskløsning til WoW på farten (dvs. når jeg skal spille det på andre maskiner end min egen). Jeg har tidligere brugt en 16GB flash-stick til formålet, men den er blevet for lille. :-(


    Jeg har kig på flg. løsninger:


    RaidSonic Icy Box:
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=537880
    kombineret med Seagate Momentus 7200.4:
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=512258


    Alternativt:
    Samsung S1 Mini:
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=635368


    Jeg ved godt at 7200rpm er overdrevet og bla-bla-bla. Det er den der er valgt som løsningsmulighed (større blær-effekt).


    Er der godt eller skidt at sige om mulighederne?
    Jeg har ingen erfaring med 1,8" diske. Jeg har ingen erfaring med Samsungs diske i det hele taget. Jeg ved godt at den er brun - cyklame havde været værre. :-)


    Om det er 160GB eller 250GB er et fedt - WoW fylder ikke engang 30GB.


    Hvilken løsning af de 2 ville I helst hive frem sammen G5'eren, S&S'eren og PC350'eret? :-)


    Slår lige fast at den kun skal bruges til WoW, kun som en ekstern løsning og kun tilsluttet stationære maskiner via USB. Den vil aldrig nogensinde blive brugt til andet. Aldrig.


    Jeg ønsker en vurdering. Jeg ønsker ikke forslag. Jeg har valgt de 2 kombattanter. Jeg ved bare ikke hvilken af de 2 jeg skal/bør satse på.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Frankovic
    Nu er det så din tur til at henvise til nogle mere præcise tests, som viser at min konklusion er helt hen i skoven. Det er Q6600 og E8500 der sammenlignes, hvis du skulle være i tvivl.


    Problemet er at en kunstig benchmark som PassMark er, ikke viser CPU'ens reelle formåen. Den kan faktisk ikke bruges til at sammenligne på tværs af CPU'er. En kunstig benchmark kan du bruge hvis du OC'er din CPU - den kan finde før-og-nu-ydelsen. Lige så snart der kommer andre cachefaktorer og lign. på, så er kunstige benchmarks ubrugelige. Derfor testes CPU'er ved sammenlignende tests med rigtige opgaver - med standardsoftware.


    [url=http://www.tomshardware.co.uk/charts/desktop-cpu-charts-q3-2008/compare,836.html?prod%5B2194%5D=on&prod%5B2184%5D=on]Tom's Hardware - Benchmark[/url]

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Frankovic
    Hehehe... Det var godt nok en ringe bil-analogi :crazyeyes:


    Lagde du mærke til det overfladiske vurderingsgrundlag?


    Quote


    Var det ikke bedre at fortælle hvorfor PassMark ikke kan bruges til noget og hvor man ellers kan finde nogenlunde fornuftige sammenligninger mellem processorer? :) Det kunne andre (inklusive mig) jo få gavn af. :)


    PassMark er lige så overfladisk som bilanalogien. Du kan ikke lave en kvalificeret vurdering på så spinkelt og overfladisk grundlag som det PassMark bygger på. Bla. får PassMark nogle resultater som ikke kan eftervises ved rigtige opgaver. Af samme grund anvendes PassMark ikke som grundlag af de store testsites.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Walbinger
    Man kunne tænkes til at tro at der var noget i vejen på Lenovoen, men jeg har tilsluttet et sæt høremuffer og her er der lyd i begge, både højre og venstre.


    Prøv at sammenligne jack-stikket på dit kabel og dine hørebøffer. Er placeringen af kontaktfladerne nøjagtigt ens på de 2?


    Mit bud er nemlig at dit kabel afviger en lille smule og derfor ikke får den korrekte forbindelse i Lenovo'en. Det er små tolerancer, men hvis du har 2 worst cases (en til hver side) så risikerer du at intet virker. Der er mange måder at løse dét problem på, hvis det er problemet.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af S.STAACK
    Hvad skal jeg gå efter, og hvor mange watt/volt skal jeg minimum bruge?


    Du burde kunne klare dig med 350W - problemet er at de fleste 350W'er ikke kan levere strøm nok på de afgørende rails. Det bliver ikke let at finde en lille PSU der kan leve op til de krav :-(

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Susperia
    Fra når han har trykket på knappen, så slukker den igen efter nogle sec, mest lige efter bibbet.
    Men det er kun i opstart af pcen, når først den er inde i windows kører den fint uden problemer.


    Det lyder som en PSU der ikke når at stabilisere sig inden PC'en er klar. De symptomer er set før og årsagen har været den samme hver gang - en PSU der har set sine bedste dage.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Ebo
    tri-channel ram og båndbredden fra DRR 3.


    Der er minimal ydelsesforskel på dual-channel og tripple-channel (i mange tilfælde slet ingen).

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Frankovic
    EDIT: Kiggede lige på PassMark, som jo siger at testen der kører 1 tråd per kerne uanset hvor mange der er. Der scorer E8500 2395


    PassMark er ikke et seriøst testprogram. Der er ingen sites der henviser til PassMark-resultater når de tester CPU'er. De eneste der henviser til PassMark-resultater er Topdata, men de smider jo også discount-PSU'er i alle deres maskiner.
    Det svarer lidt til at vægte en bils sikkerhed på antallet af airbags. Hvad hjælper det at du ikke brækker næsen ved et frontalsammenstød, når samtlige knogler i dine ben er knust?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af fIDO
    Okey vil en 750 watt energon psu kunne trække sådan 2 såh ?


    Av, den var værre. Energon er et absolut discount-mærke. Jeg ville ikke bruge Energon i en performance-PC som en gamerløsning jo er.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi
    De fleste producenter er dog ved at gøre 16:9 til standard, således at
    16:9 materiale kan ses uden bjælker i top og bund.


    Og det er en skam. 16:9-formatet er et fejlformat. 16:10 er et gammelt PC-format og 21:9 egner sig bedst til film. 16:9 er hverken fugl eller fisk.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    man det måske være Windows mangler driveren til skærmen og det så gør den vil køre 1920x1200 og så mener max er 1080p?


    Min XP kan detektere både min 2243BW og min 2443BW korrekt. Der er ikke installeret ekstra support for dem.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af FuKe


    Nope.. Når jeg sætter den til at køre 1920x1200, så bliver det hele forstrukket.. Men hvis jeg derimod kører 1980 x 1050, så passer det meget bedre :)


    Hvilket underbygger teorien om at der er tale om en 1920x1200-skærm. Den får et 1920x1080-signal og skal vise det letterboxed.


    Quote


    Tror bare vi lukker tråden her :)


    Det sker ikke bare fordi du skriver det. :-)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Boris
    Ja, det kunne det godt.
    Jeg kender ikke hans skærm, men, hvis den ikke er 1920 x 1080 i opløsning, så skal han selvfølgelig ikke køre den opløsning....


    Det skal du ikke fortælle min SyncMaster 2443BW. Den kører fint 1920x1080, selvom der er tale om en 1920x1200-skærm. Man kan sætte op i menuen om det skal vise det den får eller om den skal stretch'e til det passer. Sidstnævnte er ikke kønt at se på.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups
    Har ingen erfaring lige med det RaidSonic kabinet, men jeg har prøvet en del andre og aldrig haft nogle problemer med dem, måske ville


    Du har set mulighederne. Jeg vil gerne have din vurdering baseret på dem og intet andet. Hvis jeg ønskede alternativer, så havde jeg skrevet det.


    Der er ingen hjælp i dit indlæg. Der er kun støj.