Kørekort.

  • Jeg skal op til første teori time på Mandag, og jeg er lidt i tvivl om noget, nemlig "prisen" jeg skal betale første aften, han skal have hele 5580,-
    Hvilket jeg synes er rimelig meget første aften, også venner/familie er enig.
    Eller er det meget normalt?

    1090T @ 4.0 Ghz
    PowerColor 5870 @ 950/1200
    Asus Republic of Gamers IV.
    Corsair Dominator 1600MHz 8-8-8-24
    Corsair 850W

  • Jeg tror jeg gav 4000 den første gang. Tror du betaler for teori i første omgang, og hvis det så er prisen, så er det jo sådan det er.

  • hmm ~5k lyder ikke helt ude i skoven efterhånden for første gangs betaling når man tager køre kort.
    Kan ikke lige huske hvor meget jeg skulle af med, men det har nok ikke været helt galt med dit beløb der.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Man er da altid velkommen til at undersøge markedet inden man siger ja til en kørelærer.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Mange tak for svarene, men så bliver de jo bare billigere i den anden ende.
    Så det er vel ingen problem. :9xo

    1090T @ 4.0 Ghz
    PowerColor 5870 @ 950/1200
    Asus Republic of Gamers IV.
    Corsair Dominator 1600MHz 8-8-8-24
    Corsair 850W

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af sENITY
    Mange tak for svarene, men så bliver de jo bare billigere i den anden ende.
    Så det er vel ingen problem. :9xo


    hehe du skal være glad for at betale lidt af gangen, og det er helt normalt.. da jeg tog lastbil kørerkort gav det en regning efter jeg havde bestået på 26000kr ;) og nej ;) bestod på første forsøg og uden ekstra timer, de er nu engang bare så dyre ved en kørelærer

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Puuhhhaaa godt man ikke skal tage kørekort idag, det er jo en ½ dyr fornøjelse.


    Gav i sin tid i 1984, 3500 for bil og motorcykel kort incl teori og køretimer 5 timer til bil, 1 til motorcykel og prøve til begge. Lastbilkort og bus fik jeg ved militæret da jeg skulle være befalingsmand, så det gav jeg ingenting for.


    Kan godt se der er sket en prisudvikling på de 26 år der er gået.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

    Rettet 2 gange, sidst af Ebo ().


  • Jeg gav godt og vel 13.000 for mit, så ja, det er halvdyrt :(

  • Måtte slippe 11500 kr for kørekortet til bil.


    Synes ikke det var uartigt da det var alt inklusiv jeg skulle ikke bekymre mig om noget udover at møde op :D


    Priserne her i silkeborg svinger 500 kr mellem de forskellige køre lærer så der er ikke meget konkurrence de har med garanti aftalt priserne :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af martinta


    hehe du skal være glad for at betale lidt af gangen, og det er helt normalt.. da jeg tog lastbil kørerkort gav det en regning efter jeg havde bestået på 26000kr ;) og nej ;) bestod på første forsøg og uden ekstra timer, de er nu engang bare så dyre ved en kørelærer


    Det er jo det vi andre tager gratis i beredskabet ;)

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Jeg tog mit for 6½ år siden her i Aalborg og slap med 8600 kr. alt inkl.


    Men det koster sikkert kassen nu, hvor kørelæreren også skal undervise i førstehjælp og alt mulig?
    :pokey:

    Rig: i7- 950 - Asus Rampage II Xtreme - 6 gb Corsair Dominator - PowerColor LCS 5870 @ 900/1250 - WD 500GB - Seagate 2 TB (Lager) - Samsung SyncMaster 2343NW @ 2048x1152 - Corsair Obsidian 800D - Coolermaster Silent Pro 850
    Cooled by: XSPC Delta v3, EK Asus Mosfet, EK Asus Fullboard and Laing DDC Ultra

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen


    Det er jo det vi andre tager gratis i beredskabet ;)


    jep, men gik arbejdsløs nogle måneder, og for pokker, noget skal tiden jo gå med :) så den gik på truck certifikat og lastbilkørekort da jeg havde et ekstra job hvor jeg kunne bruge det ;) og uheldigvis for mig havde AMU centeret selvfølgelig ikke nogen hold der passede :rolleyes:


    mener jeg gav ~8500 for kørekort til bil dengang, og så kom køreprøve/teoriprøve og førstehjælp oveni

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • anno 2009 betalte jeg max 8000,- da jeg tog kørekort :)



    se det er billigt, ellers er det jo over 10k alle steder det jo galt :)



    skal også have taget noget lastbil og truck senere plus erhverskort :) så må jeg se om jeg kan få det lige så billigt igen :D

  • Truck er jo ikke så slemt.. det kan du få igennem arbejde, eller fagforening.. (hvis de gir dig lov selvfølgelig) Lastbil og erhverv er selvfølgelig lidt andet :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BPM
    skal også have taget noget lastbil og truck senere plus erhverskort :) så må jeg se om jeg kan få det lige så billigt igen :D


    truck er 7 dage fra 8-15 hvor der er 50% teori og 50% praksis.. og hvis du betaler selv koster det 700,- ;) så den får du i hvert fald billigt


    lastbil kan du få billigt samt det nye EU bevis på et amu center for 3500,- der skal du bare tillægge at der tager en del tid at tage det gennem amu i stedet for ved en kørelærer (vist noget med 2-3 måneder får begge vogndele)

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his