Indlæg af Mongolmedpistol

    Okay fint nok. Jeg smutter fra tweak, gider ikke bruge min tid på et fora hvor der åbenlyst bliver reklameret i det omfang at det næsten kan betegnes som spam - uden folk er i mod det. I samtlige tråde er der blevet skrevet et link til laptop world fra ssdfreak, men fint nok. Jeg læser fora for at finde subjektive meninger om et givent område, ikke for at blive spammet med links til sider der lever af de får hits. Jeg smutter over til andre sider! hej hej.


    Og ja, jeg synes den ASUS ser fornuftig ud når man tager højde for at der skal spilles GTA på den ;)


    Nej men jeg prøver at bringe min pointe frem i lyset. SSDFreak er noget man som selvstændig person ikke ville kalde sig selv, det er upersonligt. Og det bærer præg af at det er opfundet på 0.5 sekunder da det jo bare skal være et navn personen skal bruge i forbindelse med at markedsfører laptop world.


    Mit eget navn derimod, som du nævner, er efter min mening et meget sjov brug af sproget, men måske er det lidt hårdt, men det er det nick jeg har brugt i mange år når jeg har spillet online FPS.


    @SSDfreak


    Hvorfor kan jeg ikke tillade mig at kalde laptop world for at være dårlig? Må jeg ikke sige at der findes bedre sider at kigge efter reviews i?


    Dit argument holder ikke en meter, måske er der tale om det hvis jeg snakkede direkte til en anmelder. (Hvilket jeg måske gør?) men det er ikke tilfældet.


    Desuden vil jeg meget gerne se hvilke store udenlandske sites der gør brug af de danske reviews på laptop world :)


    Hvis hun skal spille GTA jeg vil på det strengeste anbefale dig at få en bærbar med så kraftig en CPU som muligt. Det spil trækker virkeligt hårdt på CPUen. Recommended specs er jo også en 2.4 ghz quad.


    Du gør dig virkelig selv til grin. Det er tydeligt at du har en eller anden forbindelse til laptop world. Ingen normal person sidder og skriver "kig på laptopworld" i samtlige tråde der omhandler bærbare computere inde på tweak.dk.


    Jeg anbefalede UL serien på det grundlag at batteritid måske er vigtigt. Hvis hun bliver konfirmeret er der immervæk ikke mange år til at hun formentligt skal studere hvis hun skal det, og så er UL virkelig en super computer da den er let og tynd og holder stortset en hel dag på batteri. Desuden kunne jeg ikke forestille mig at computeren skal bruges til at afvikle bad company 2 på high details nu når det er en pige, men derimod spil som the sims eller måske WoW.


    Desuden anbefaler jeg egentligt mere VAIO end Asus'en. 330M kortet som der sidder i de fleste VAIO er desuden også et ganske habilt kort.


    Og nej jeg gider ikke skrive anmeldelser af bærbare computere, vil hellere bruge min tid på diverse fora samt gaming end at spilde min tid på at skrive nogle værdiløse reviews som jeg alligevel mangler grundlæggende viden omkring for at kunne skrive et fyldestgørende arbejde - også selvom det sikkert er latterligt godt betalt samlignet med det arbejde man behøver at ligge i det.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af SSDfreak
    Min relation??


    Smider bare et godt råd til dig. Hvordan pokker kommer du frem til de er værdiløse og skrevet af gym studerende??


    Kan ikke helt se, hvorfor jeg skulle have relation fordi jeg smider et link!


    Først og fremmest har alle de posts du har skrevet herinde, som jeg har læst, omhandlet et eller andet med bærbare og så har du smidt et link til laptop world. Desuden virker SSDfreak ikke som noget en person ville kalde sig selv....


    Se fx denne anmeldelse: http://www.laptopworld.dk/Anme…re/3120-samsung-n220.html


    Det er ikke andet end tom snak. Der bliver nævnt at den er blevet opgraderet osv men ikke konkret med hvad og hvor i forskellen ligger.


    På næste side med konfiguration ligner det noget der er blevet hjerteløst kopieret fra edbpriser og der bliver hellere ikke sagt en disse om specifikationerne. Kan specielt godt lide denne sætning "Computeren kommer inde i et sleeve der er fedt at have da man skal rejse meget med denne netbook."


    Kunne fortsætte men gider virkelig ikke. Jeres anmeldser er virkelig ikke særlige faglige og er tom snak hele vejen igennem. Men det må jo åbenbart køre rundt siden siden stadig er oppe...


    @topic


    Jeg ville helt klart tage en ASUS fra UL-serien hvis batteritiden er vigtig, og ellers hoppe med på VAIO FOTM vognen. En ven har sgu lige købt en VAIO og den ser godt nok lækker ud.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af SSDfreak
    Snag på Laptopworld.dk


    Hvorfor? Jeres anmeldser er da totale værdiløse, formentligt skrevet af gymnasieelever, der ikke har styr på det i samme omfang som man burde forvente fra et dedikeret anmelder-hjemmeside. Reviews på notebookcheck.com eller notebookreview.com er så mange gange bedre og mere informative, desuden relatere de ofte til andre tidligere modeller/revisions.


    Desuden burde du oplyse din relation til laptopworld når du skriver i et bruger-forum IMO.

    Vil tror at en ny(eller brugt) CPU er det eneste der skal til. Enten en Q6600 eller Q9450/Q9550.


    Q6600 og et GTX 260 burde være nok til at spille call of duty og det nye battlefield.


    Problemet er bare at begge modeller er forældet og derfor er end of life og koster det samme som en CPU fra en nyere generation. Derfor hvis det ikke kan findes brugt, er det mest fornuftigt at skifte cpu, ram og bundkort ud som jeg ser det.

    Vil lige give dig en heads up. Når du installere kortet skal du lige huske at tilslutte molex til forstærkeren. Når du så engang har fået installeret driveren er der en indstilling hvor du skal vælge impedans af dine headphones. Der er 3 valgmuligheder: low, medium og high gain. Der skal du sætte dem på high gain med HD 650 for at få nok current. Grunden til at jeg skriver det er pga at medium =~64-300 ohm og high er 300-600 ohm og da HD 650 ligger på de 300 omh i specifikationerne kan du være i tvivl, men da HD 650 har en spike i impendance omkring de 120 hz der går næsten op til 500 ohm er high gain den indstilling der giver det bedste lyd.


    Jeg vil vædde 1000 kr på at hvis du måler den eksterne DAC som du linker til og bagefter måler et onboard lydkort, at onboard lydkort vil slå den DAC med flere længder hvad angår støj. Der er ikke nogen mening i at købe et par hovedtelefoner for 3000 kr og så fodre dem med en DAC der koster 300 kr.


    Der findes desuden utallige lydkort i dag der er EMI-shielded og så har de i forvejen en SNR på langt over de 100 dB. Der er garanteret mere støj på en flash baseret mp3 afspiller end der er på nogen af kvalitetslydkortene.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen
    Ville også klart gå efter et par Sennheiser 595 eller et par i 600-serien.
    De klarer bassen super godt, og skal nok holde til mere end dine ører.
    Ang. lydkort, er jeg selv ganske glad for mit Creative.
    Deres X-Fi Titanium Fatal1ty Pro Series er bare nam' nam'..


    Hvis pengene så alligevel er et problem, er Sennheiser 555 nu heller ikke så tosset. De sidder sgu godt og behageligt, og lyden følger ganske fint med


    Hvis han køber hd 600/650 så skal han ihvertfald også enten investere i en ekstern forstærker, st/stx eller et af auzentech's kort med amp i.

    Man kan desværre ikke sammenligne clockspeeds 1:1. 400mhz på fx x chip er ikke det samme som 400 mhz på y chip. Du kan læse mere om grafikkortet her.


    Ja, den understøtter directx 11.


    Har ingen erfaringer med sådanne forsikringer desværre, ved ikke om andre kan hjælpe dig der.

    http://www.notebookcheck.net/Hands-O...0.25103.0.html


    Dette link burde besvare alle dine spørgsmål om den.


    Om den er pengene værd er op til dig at bestemme. Den er stortset lige udkommet og har nogle meget hurtige dele, men da det er en bærbar er det jo væsentligt mindre performance pr krone.


    Hvis jeg var dig ville jeg måske lige vente et par dage inden du går ud og bruger så mange penge på en bærbar og være sikker på at det er det du vil.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Jo men da ikke det skodkort der blev linket til. Men jeg skal da spørge dig næste gang jeg blir i tvivl, du er jo en rigtig ekspert. :)


    Kan ikke forestå hvorfor du føler dig ramt fordi jeg vil anbefale ham at købe et kort istedet for en usb nøgle. Men hvis du føler dig personligt ramt så undskylder jeg.

    Umiddelbart ville jeg også mene at man ikke behøver en ingeniør uddannelse for at gætte sig frem til at PCI kortet vil have bedre signal med sådan en antenne. Det virker i hvert fald som en mere fuldendt løsning i mine øjne.

    Jeg havde omkring de 30 fps på high. Men har dog nu tweaked .ini filen og har omkring 50-70 fps. Forestår ikke hvorfor nogen af jer har så høj FPS. Jeg nægter at tro på at en e8400 på 4 ghz er flaskehalsen i det spil. Måske er det pga en gammel driver men dno...


    EDIT: de 50-70 fps er på low.