Afvist reklamation af bærbar - Hvad nu?

• Hej..
    Jeg købte for 2-3 måneder siden en Samsung NC20. Efter lidt over 2 måneder er der så kommet et par streger hen over skærmen. Jeg ved ikke hvordan de er kommet, men jeg vælger selvfølgelig at sende en reklamation på computeren og sender den tilbage til sælger. Jeg får at vide at den har lidt overlast og derfor ikke bliver dækket af reklamationen. Jeg undrer mig over svaret, da jeg ikke mener at den skulle have lidt overlast. Han tilbyder så at sende den videre til Samsungs servicecenter for at høre hvad de siger, men påpeger at jeg risikere at betale for gebyr osv., hvis det viser sig at være min fejl. Jeg beder ham sende den videre.

Nu har jeg så fået svar og Samsung oplyser at den ikke kan repareres under reklamationensretten, da de har konstateret at den har lidt fysisk overlast. De har istedet fremsat et tilbud på 2099 kr. for udskiftning af displayet.

Dette er jeg selvfølgelig ikke helt tilfreds med, da jeg fortsat ikke mener at den skulle have lidt fysisk overlast. Jeg ved at der i købeloven står at inden for de første 3 måneder af reklamationsretten, er det sælgers ansvar at bevise at det er mig der ikke har behandlet computeren ordenligt. Da jeg ikke mener at jeg skulle være skyld i skaden, forstår jeg heller ikke hvordan de skulle kunne opfylde kravene i købeloven.

Er der ikke noget jeg kan gøre ved dette? Er der evt. nogen der har været i samme situation og ved hvad jeg kan gøre?

Håber I kan hjælpe.
    Mvh. Kasper

• du kan vel altid bede dem om at vise dig beviserne for at du skulle have behandlet den dårligt..

Og hvis jeg skal være ærlig tror jeg måske også det er dig som har behandlet den forkert, har aldrig hørt om den slags fejl med mindre folk har været for hårde ved dem..

Hvis de har beviser for at det er dig som har smadret den selv kan du jo ikke gøre noget, men ellers kan du jo bede dem lave den på garantien hvis de ikke kan bevise at det at det er pga forkert behandling, men at det kan skyldes en fejl ved computeren..

If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P

Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

• de skal også bevise at det er DIG og ikke fx sælger eller transport der har givet den fysisk overlast.....så har du adgang til en advokat ville jeg da hive ham ind i sagen hurtigst muligt

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• Man har altid 6 måneders garanti hvor det er sælger/producent som skal bevise at det er køber som har lavet skaden.

Men forstår ikke helt hvordan du skulle kunne lave den skade. Har du evt mulighed for at kontakte Samsung og sige at de skal bevise det, for her i danmark har vi visse regler.

Jeg ville i hvert fald flyve op i en spids og give dem et svar tilbage, som kunne få dem til at tænke på deres kunder. Om man så skal tvinge dem, vha. købeloven.

CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

• Trådt på skærmen, tabt den eller lignende ...meld det til indbo/forsikring de dækker det. Som producent vil jeg da heller ikke reparere det.

Sorry men de har ret....du får intet ud af klage det er din fejl.

Oprindeligt indlæg af gaming-king
    Man har altid 6 måneders garanti hvor det er sælger/producent som skal bevise at det er køber som har lavet skaden.

Men forstår ikke helt hvordan du skulle kunne lave den skade. Har du evt mulighed for at kontakte Samsung og sige at de skal bevise det, for her i danmark har vi visse regler.

Jeg ville i hvert fald flyve op i en spids og give dem et svar tilbage, som kunne få dem til at tænke på deres kunder. Om man så skal tvinge dem, vha. købeloven.

Skal man tvinge dem til noget som helst, skal man i hvert fald være helt sikker på at kalde tingene de rigtige ting. Det er ganske rigtigt, at de første 6 måneder af reklamationsretten minder om det vi tidligere kendte som garanti, men det er ikke en garanti. Det er formodningsreglen der kort fortalt går ud på, at fejl der er opstået i de første 6 måneder er fejl man formoder også var til stede på købstidspunktet. Hvis sælger er af en anden opfattelse skal de derfor sandsyneliggøre, at der er tale om misvedligeholdelse.

Så nej, man har ikke altid 6 måneders garanti, men man har 24 måneders reklamtionsret hvoraf køber ikke har opgaven med at sandsyneliggøre, at fejlen var til stede ved købstidspunktet de første 6 måneder ;)

• Som det bliver nævnt så er det sælger/producent, der har bevisbyrden de første 6 måneder. Derfor ville jeg gå videre med sagen og bede om beviser. Hvis de stadig nægter og de ikke har fremlagt tilstrækkelige beviser er der vel altid forbrugerklagenævnet eller lignende.

Hvor har du forresten købt den henne?

Anders

---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

Rettet en gang, sidst af dna ().

• Tak for de mange og hurtige svar..

Jeg mener bestemt ikke at jeg har behandlet den dårligt på nogen måde og har defor heller ikke bare tænkt mig at acceptere deres tilbud om at udskifte display.

Det er over proshop at jeg har købt computeren.
    Er det så proshop jeg skal bede om beviser fra eller er det Samsung jeg skal kontakte på en eller anden måde?

Oprindeligt indlæg af Thomsen2201
    Tak for de mange og hurtige svar..

Jeg mener bestemt ikke at jeg har behandlet den dårligt på nogen måde og har defor heller ikke bare tænkt mig at acceptere deres tilbud om at udskifte display.

Det er over proshop at jeg har købt computeren.
    Er det så proshop jeg skal bede om beviser fra eller er det Samsung jeg skal kontakte på en eller anden måde?

Det er Proshop du skal kontakte.

Men hvis producenten mener at bærbaren har lidt overlast så er der altså ikke så meget du kan gøre.

• Lige meget sry..

MSI P235 Neo2 FSB 1333 - ATI Radeon HD 4850 512mb DDR3 - Intel Core 2 Duo 2,66GHz -
    Corsair XMS2 2 x 2 & Kingston HyperX 2 x 1 = 6 Gb DDR2 - Antec Basiq 500watt ATX12V - Samsung 320GB Sata2

_TOOL - LATERALUS_

Rettet 3 gange, sidst af Lamajuice ().

Oprindeligt indlæg af Rasmus66
    Det er Proshop du skal kontakte.

Men hvis producenten mener at bærbaren har lidt overlast så er der altså ikke så meget du kan gøre.

Samsung Servicecenter mener at den har lidt overlast. Men det kan da ikke passe at det er nok bare at sige dette.? Den kan de vel sige om alle reklamationer? - ikke at jeg mener de gør det..

Samsung Servicecenter mener at den har lidt overlast. Men det kan da ikke passe at det er nok bare at sige dette.? Den kan de vel sige om alle reklamationer? - ikke at jeg mener de gør det..

Har de ikke givet dig et tilbud på hvad den evt kan laves for? De kan sgu da ikke bare afvise dig og sider du tilbage med alle problemerne. Du kan jo ikke bruge den med den defekt.
    Det lyder som om de bare vil tørre den af på dig og det skal du ikke finde dig i. :)

Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

Oprindeligt indlæg af baloo

Har de ikke givet dig et tilbud på hvad den evt kan laves for? De kan sgu da ikke bare afvise dig og sider du tilbage med alle problemerne. Du kan jo ikke bruge den med den defekt.
    Det lyder som om de bare vil tørre den af på dig og det skal du ikke finde dig i. :)

Baloo du skal have dine læse briller på :razz:

De har istedet fremsat et tilbud på 2099 kr. for udskiftning af displayet.

Oprindeligt indlæg af Rasmus66

Baloo du skal have dine læse briller på :razz:

De har istedet fremsat et tilbud på 2099 kr. for udskiftning af displayet.

Sorry, jeg går til optikkeren i morgen. :boxed:
    EDITH: Tag den rep til 2099 kr. Sørg for du for ny reklamationsret på den rep de laver.

Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

Rettet en gang, sidst af Baloo ().

det kan da godt være den har det (hvis proshop er kommet til at tabe skidtet og derved har smadret skærmen helt) men er det stadig blot den skade du sendte den ind med, så er der intet der tyder på selvforskyldt skade...medmindre du ikke har været helt ærlig overfor os...for hvis du har tabt vædske udover den, har de nogle små stykker papir indeni, der skifter farve, hvis den har fået fugt...så det kan de se.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• Streger vandret over skærmen er typisk tegn på at man har været for hård ved den, f.eks. ved tryk eller hvis skærmen har været "flexet" en smule... Derfor vil både Samsung og Proshop altid gå udfra at det er selvforskyldt.
    Den er temmelig svær at modbevise vil jeg mene.

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Streger vandret over skærmen er typisk tegn på at man har været for hård ved den, f.eks. ved tryk eller hvis skærmen har været "flexet" en smule... Derfor vil både Samsung og Proshop altid gå udfra at det er selvforskyldt.
    Den er temmelig svær at modbevise vil jeg mene.

ja men det skal han heller ikke..det er stadig dem der skal bevise at det er noget han har gjort...imo er det nærmere en konstruktionsfejl hvis den kan flexe så meget....meget ofte er det nu en ramklods på gfx kortet der er blevet defekt, hvis vi snakkede stationære, men ikke sikkert den har et seperat gfx.

Rettet en gang, sidst af Fragman ().

Oprindeligt indlæg af Fragman

ja men det skal han heller ikke..det er stadig dem der skal bevise at det er noget han har gjort...imo er det nærmere en konstruktionsfejl hvis den kan flexe så meget.

Yup men de finder sikkert en snedig forklaring/argument.
    Mht. flex har jeg (og en hel årgang HTX elever) oplevet elendige skærme for et par år siden. Samtlige elever i de 3 klasser fik skærmene skiftet ud fordi vi døjede med streger over skærmen, på trods af at de fleste passede super godt på den (incl. mig selv).

Siger ikke at Samsung modellen skulle være noget billigt lort, blot at det sagtens kan ske :)

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

Oprindeligt indlæg af Fragman

ja men det skal han heller ikke..det er stadig dem der skal bevise at det er noget han har gjort...imo er det nærmere en konstruktionsfejl hvis den kan flexe så meget....meget ofte er det nu en ramklods på gfx kortet der er blevet defekt, hvis vi snakkede stationære, men ikke sikkert den har et seperat gfx.

Det er så skide simpelt, at der er noget der hedder et kamera ;) spørg sælger om at tage anskaffe et billede af problemet, så du kan se det er defekt. Det er helt sikkert den bedste måde.

Fragman. Så snart der er ridser på kabinettet er dette nok til at sige varen er forkert behandlet, så det er ikke den vej han skal.

------------------------------

Jeg kan ligeså godt sige det. Der er ingen vej udenom dette problem, og du kan hverken give samsung eller proshop skylden for dette. Jeg ville reagere på fuldkommen samme måde, hvis jeg skulle servicere sådan en maskine, da det tyder på, at du på en eller anden måde har givet den et lille slag. det kan vær et lidt for hårdt tryk ned i tasken, det kan være et par skolebøger smidt fra 10cm højde. Det kan sgu være mange ting. En ting er sikkert. De siger det ikke, hvis det ikke er en fejl.