Hej..
Jeg købte for 2-3 måneder siden en Samsung NC20. Efter lidt over 2 måneder er der så kommet et par streger hen over skærmen. Jeg ved ikke hvordan de er kommet, men jeg vælger selvfølgelig at sende en reklamation på computeren og sender den tilbage til sælger. Jeg får at vide at den har lidt overlast og derfor ikke bliver dækket af reklamationen. Jeg undrer mig over svaret, da jeg ikke mener at den skulle have lidt overlast. Han tilbyder så at sende den videre til Samsungs servicecenter for at høre hvad de siger, men påpeger at jeg risikere at betale for gebyr osv., hvis det viser sig at være min fejl. Jeg beder ham sende den videre.
Nu har jeg så fået svar og Samsung oplyser at den ikke kan repareres under reklamationensretten, da de har konstateret at den har lidt fysisk overlast. De har istedet fremsat et tilbud på 2099 kr. for udskiftning af displayet.
Dette er jeg selvfølgelig ikke helt tilfreds med, da jeg fortsat ikke mener at den skulle have lidt fysisk overlast. Jeg ved at der i købeloven står at inden for de første 3 måneder af reklamationsretten, er det sælgers ansvar at bevise at det er mig der ikke har behandlet computeren ordenligt. Da jeg ikke mener at jeg skulle være skyld i skaden, forstår jeg heller ikke hvordan de skulle kunne opfylde kravene i købeloven.
Er der ikke noget jeg kan gøre ved dette? Er der evt. nogen der har været i samme situation og ved hvad jeg kan gøre?
Håber I kan hjælpe.
Mvh. Kasper