Nyt Keyboard

  • Goddag.


    Ja så kunne jeg godt bruge noget hjælp igen. Denne gang til at finde et kvalitets keyboard.


    Har kigget på logitech edge men desværre har det ikke numpad. Dette kunne dog løses ved at købe dette vedsiden af, men vil nu helst undgå dette.


    Har sidder og kigger på microsoft/logitechs hjemmesider men synes ikke rigtigt at kunne finde noget interressant. Derfor kunne jeg godt tænke mig at modtage nogle bud fra jer evt. om nogle producenter fra udlandet som vi måske ikke har set herhjemme.


    Har kigget edbpriser igennem og derfor behøver i ikke smide links derfra. fandt 1-2 fra logitech som var en mulighed, men var mere interresseret i noget lækkert fra det store udland.


    Jesper.

  • Logitech Illuminated er blevet rost rigtig meget i de anmeldelser jeg har set og jeg køber det også selv når økonomien er til det. Eneste ulempe er at jeg godt ville have et trådløst tastatur, men jeg kan leve med kabel, specielt hvis det er så godt som der bliver sagt.


    Her er links til et par anmeldelser:


    Tweaks egen


    TweakUp


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------


  • Det er det!


    Kan ikke anbefale det nok :)

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Har selv stået med dette problem lige indtil for ganske nylig, jeg havde faktisk besluttet mig for at købe det Razor gaming board Lycosa, men kunne ikke rigtig lide tastatur layoutet, når man skal bruge det til almindelig brug(æ,ø,å).


    Jeg besluttede mig for at købe Microsoft Sidewinder X6 gaming keyboard i stedet for, og efter lidt tilvænning, så har jeg bestemt ikke fortrudt det.
    Det er ganske behagelig at skrive på til daglig brug, lyset i tastaturet er ganske behagelig, og kan skrues op og ned, der er flere macroknapper end, man egentlig har behov for, eller gælder ihvertfald for mig. Godt nok skal det siges, at de 2 runde knapper ikke ligefrem pynter på boardet, men virker ganske fortrinligt, for mig kommer design i anden række og funktionen i første.



    mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • yeah Logitechs Illuminated er virkelig et nice keyboard :)


    har haft mit i et par måneders tid nu og er virkelig glad for det. Behageligt at skrive på og det larmer ikke.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Illumated er nok ynglings - hvis man er den stilrene type.. men eller kan man os købe


    http://www.roccat.org/Products/Products/ROCCAT-Valo/


    http://edbpriser.dk/Products/L…ucts&Soegeord=roccat+valo

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • En ting jeg synes du bør overveje er, om du vil have et tastatur med "høje" taster, som tastaturer altid var engang, eller et tastatur med "lave" taster, som man ser det på bærbar.
    Jeg kender flere, som ikke er glade for et tastatur med høje taster efter at have fået bærbar eller have skiftet tastatur.
    Personligt betyder det ikke så meget for mig, men for nogen har det altså stor betydning.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af muldvang
    En ting jeg synes du bør overveje er, om du vil have et tastatur med "høje" taster, som tastaturer altid var engang, eller et tastatur med "lave" taster, som man ser det på bærbar.
    Jeg kender flere, som ikke er glade for et tastatur med høje taster efter at have fået bærbar eller have skiftet tastatur.
    Personligt betyder det ikke så meget for mig, men for nogen har det altså stor betydning.


    En af ulemperne ved diNovo Edge (udover den meget høje pris) er måden gruppen af taster med Delete, PgDn, PgUp, osv er placeret. Mine forældre har et hvor det er placeret på samme måde som på Edge-tastaturet og det irriterer mig hver gang når man er vant til at bruge disse taster en del. Det er selvfølgelig en vanesag, men når du så har vænnet dig til Edge-tastaturet så kunne jeg forestille mig at det er et problem når man arbejder med andre tastaturer der har normalt layout.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Vis jeg må komme med et forslag synes jeg du skulle tage logitech G15 eller G19 har aldrig oplevet et bedre tastatur end G15 og har hørt G19 er bedre :P !

    Intel i7 8700k
    Asus prime Z370-a
    EVGA 1080TI SC black
    Corsair vengeance RGB white 16gb 3600mhz
    Corsair H150i

    Corsair 6x LL120 blæser
    Corsair Crystal 460X RGB

    Corsair RM850X white
    Samsung 850 EVO 500 gb

    Windows 10 64bit
    Acer predator xb271hua

  • kan klart anbefale locitech illuminated. Bedste keyboard jeg nogensinde har prøvet til stationær


    og synes det er noget pænere i virkeligheden, end på billeder.
    men vil da anbefale dig at gå ned og få lov at prøve lidt forskelligt i en butik, var sådan jeg besluttede mig.

    MSI GX660 622NE
    RAM: 4GB DDR 1066 MhZ
    CPU: I5-480M 2,67 GhZ
    Skærm: 15,6" LED
    GFX: ATI Radeon Mobility HD 5870, 1024 GDDR5
    HDD: 500 GB
    Operativsystem: Windows 7 x64
    Mus: Roccat Kone // Keyboard: Logitech Illuminated

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SAL
    Vis jeg må komme med et forslag synes jeg du skulle tage logitech G15 eller G19 har aldrig oplevet et bedre tastatur end G15 og har hørt G19 er bedre :P !


    Jeg tvivler ikke på at de sikkert er fine at spille på, men de virker lidt store og klodsede i det og så er de jo ikke særlig pæne. Det kommer selvfølgelig an på ens smag og behag samt referencer.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SAL
    Vis jeg må komme med et forslag synes jeg du skulle tage logitech G15 eller G19 har aldrig oplevet et bedre tastatur end G15 og har hørt G19 er bedre :P !


    Kan godt være G19 er bedre men no way om jeg vil betale 1200 kr for et tastatur!


    Logitechs Illuminated eller Microsoft Reclusa vil jeg anbefale herfra

  • Har selv et G15 og det er vild godt at skrive på og alt det dejlige lys og ekstra taster. Anbefaling herfra. :9xo

    -Alienware M17x|4GB DDR3|HD5870|I7 620m|


    -Asus P5Q SE/R|Intel C2D e8400 E0 3 ghz
    -Cooled by Thermaltake Blueorb|Force3D Readeon HD 4850|Corsair VX 550 Watt| Corsair 3x2 Gb all in Antec 900

    Rettet 2 gange, sidst af Blackwolf ().

  • har et G15 og vil sige at det er stort og grimt men er godt til gaming og fint at skrive på. Bare ikke hvis du vil spille Crysis hvor jeg skal ned og hiver USB stikket ud og sætte det ind igen hver gang jeg starter Crysis for ikke at skulle vente i 30 sekunder før den starter, går ind i hovedmenuen, går ind i in-game menuen og går ind i weapon customization menuen.


    -FredeK