Indlæg af laer

    Hvis dine upgrades skal være for at sænke støjniveau


    Nu du kigger på nyt kabinet kunne det være en mulighed i samme omgang at skifte PSU/strømforsyning nu du alligevel skal flytte alt hardware.



    Flå siden af dit kabinet og se om du har en noname skrammel PSU eller en kvalitetsPSU i dit nuværende setup.


    Ellers gælder det bare om at eliminerer støjkilder en efter en som du har råd.


    HDD --> SSD giver både nogle langt bedre loadtider, men kan også fjerne vibrationer/støj fra en gammel HDD hvis du ikke har behov for et kæmpe lager.


    CPU køler som allerede nævnt.


    GFX køler, hvis de nuværende "bare" har en stockkøler kan det være en fordel at skifte til noget bedre.


    Sikrer et godt luftflow i det nye kabinet med et par blæsere.


    Kabinet kunne du måske finde et med nogle støjreducerende måtter/isolering.


    Held og lykke med projektet :boxing:

    Hej igen. Kan intet finde i bios omkring disable onboard VGA kan ej heller finde noget i device manager. Har lige opdateret til den nyeste version. Google gav heller ingen forslag.


    Den anden dag fik jeg opdateret til den nyeste skærmdriver, så heller ikke problemet.

    Hej allesammen


    Så blev de gode dyr rådne igen. Har prøvet at afvikle nogle browserspil og bliver konstant mødt af fejlen shockwave plugin og har så muligheden for at stoppe dette plugin. Har prøvet Chrome, Internet explorer og Opera allesammen med det samme resultat.


    Ligeledes har jeg oplevet at få fejlen "Der blev fundet hardware computergrafik, der ikke understøttes". Hvilket jeg finder lidt underligt kan det virkeligt passe mit GFX ikke kan håndtere simple browserspil længere?


    Jeg aner ikke selv hvad der lige er gået galt og har ikke umiddelbart nogle ideer til hvordan jeg fejler problemet.


    Systemet:


    MB: MSI Z77A-G41
    CPU: Intel Core i5-3570K 3.4GHz LGA1155
    RAM: Corsair Vengeance Hukommelse 8 GB 2x4GB 1600 mHz
    SSD: Samsung 840 pro 128GB til styresystem
    HDD: western digital caviar black 2TB til opbevaring
    GFX: ASUS GTX 660 Ti DirectCU
    PSU: XFX ProSeries Core Edition FW - 550W PSU
    Styresystem: Windows Vista home premium 64-Bit



    EDIT: Skal nævnes at computeren mens jeg har haft den også har været problemer med den fryser nogle gange i spil den normalt kører fint. CS1.6 og WC3

    Hej.


    Jeg valgte her i fredags at formatere min computer, hvilket har skabt nogle problemer med min microfon/headset.


    Det er et gammelt Plantronics DSP-500 der er tale om.


    Styresystem er vista 64bit.


    Har opdateret lydkortdriver.


    Når man søger på google finder man ud af det ikke burde være kompatibelt med vista 64, men har snart brugt det i 4-5 år i vista 64 vel at mærke uden problemer. Der til skal det siges, at jeg efter min formatering har fået den til at fungere, men pludselig så virker mikrofonen ikke igen. Kobler jeg headsettet til en computer med XP fungerer det, så det er ikke en hardwarefejl.


    Er pt. helt blank på hvad fejlen kan være.


    Jesper

    Halløjsa


    Står i den situation, at mit gamle grafikkort lige er stået af. Problemet er bare at jeg ikke ved hvilket godt jeg skal anskaffe mig. Har dog siddet og kigget reviews igennem og er umiddelbart kommet frem til at det skulle være et:


    Sapphire VAPOR-X HD 5870 1GB


    Da det såvidt jeg kan finde frem til har den bedste samt det mest lydløse køler. Har ihvertfald ikke kunne finde andre kort, som ikke har en standard køler monteret.


    Mit problem er så om dette kort vil passe i mit system.


    MB: Asus P5N32-E SLI Plus specs


    CPU: E8500


    RAM: 8GB OCZ PC2 6400


    Jeg er ganske fint klar over, at det formentlig er overkill pt. iforhold til mit system, men agter ikke at skifte, da det fint kan klarer mine behov fortiden. Dog vil dette kort give mig DX11 understøttelse såvidt jeg kan forstå/se. Der ud over vil jeg kunne flytte det over i et nyt system, hvis jeg en dag skulle få brug for det.


    Så mit spørgsmål er passer det i mit system og vil ydelsen være i top i forhold til mit system?


    Jesper

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Pazzer
    Min egen computer begyndte først at gøre det efter et års tid.


    Og nu kom mig og min kammerat på, at det måske kunne være PSU'en! fandeme ja! min psu brændte sammen, så jeg fik en Corsair VX550W. efterfølgende begyndte min computer at fryse et par gange om ugen.
    Og den ny samlede computer har netop også den strømforsyning! Corsair VX550W.
    Og jeg har nemlig prøvet og formatere windows et par gange for netop og gøre noget andet med hensyn til hvad jeg indstallerede af software :P jeg droppede Driver Detective og Registry Mechanic. Men det gav ingen forskel. jeg har netop formateret den ny samlede computer igen. og der er kun indstallerede virus program, Steam, MSN, Drivers! kun grafikkort driveren er blevet opdateret til den nyeste.


    Og den er lige frosset igen. så må der da nærmest ikke være andet for en det kan være psu'en? er det muligt det kan være den? det håber jeg fandeme det er!


    Men har du/i været inde på jeres RAM producents hjemmeside og tjekke hvad spænding de skal have ? Fordi det med computeren fryser var som sagt det min fejl var lige efter jeg havde samlet min spand. Det ville jeg ihvertfald prøve at tjekke før en evt. investering i nye dele.

    Har du tjekket at rammene får den spænding de skal have ? Ofte sættes de nemlig til en std. som er noget lavere end hvad dit egentlig skal have. Jeg havde selv samme problemer med min computer frøs ligeså snart den skulle til at lave noget.

    Bump!


    Med de links der er kommer indtil videre ender jeg sku nok op med et logitech edge + et numpad vedsiden af.

    Goddag.


    Ja så kunne jeg godt bruge noget hjælp igen. Denne gang til at finde et kvalitets keyboard.


    Har kigget på logitech edge men desværre har det ikke numpad. Dette kunne dog løses ved at købe dette vedsiden af, men vil nu helst undgå dette.


    Har sidder og kigger på microsoft/logitechs hjemmesider men synes ikke rigtigt at kunne finde noget interressant. Derfor kunne jeg godt tænke mig at modtage nogle bud fra jer evt. om nogle producenter fra udlandet som vi måske ikke har set herhjemme.


    Har kigget edbpriser igennem og derfor behøver i ikke smide links derfra. fandt 1-2 fra logitech som var en mulighed, men var mere interresseret i noget lækkert fra det store udland.


    Jesper.

    Har haft det G15 og immervæk fandt jeg det alt for overrated.


    Fandt virkeligt tasterne elendige og alle de ekstra taster man havde blev slet ikke brugt, og displayet blev ikke brugt til andet end klokken og så at styre winamp.


    Det gode ved keyboardet var dog lyset i tasterne hvilket er rigtig dejligt og noget jeg savner lidt nu hvor jeg sidder med et microsoft ergonomic keyboard 4000.


    Skulle jeg vælge idag blev det helt sikkert det nye gaming board fra Microsoft.


    SideWinder X6


    Det fede er at man kan flytte numpad over til venstre side af keyboardet hvilket er dejligt til dvs. spil FX Warcraft 3(Dota) hvor der ofte er brug for et genvej som ligger på netop numpad. Dette kunne man selvfølgelig komme uden om ved at anvende G15's makrotaster, men så skal man til at huske dem og in battle synes jeg sku ikke det er så fedt at skulle flytte hånden fra musen.


    Desværre er det ikke trådløst, men forstår så heller ikke hvordan man kunne finde på at købe det til gaming :)

    Det med CPU'en kan absolut komme på tale.


    Har allerede oplevet 3 F1 diske der er stået af/ikke virket, så derfor bliver det denne RE3 disk.


    Min viden indenfor PSU er meget begrænset og derfor holder jeg altid bare øjemed dB-tallet samt hvad diverse test kan fortælle, hvilket jeg desværre ikke kan finde på den du linker :(


    Bundkortet: Eneste krav er at systemet skal køre stabilt der skal hverken overclockes eller loades op med diske eller andet udstyr. At der er mulighed for noget overclock ville da være fint når vi rammer punktet hvor system begynder at halte lidt for meget.


    Kan vi finde et til 500 er det sku også fint om det er P35/P43/P45 er ligemeget bare det ikke er nforce.

    Hej med jer.


    Familiens computer er stået af og jeg har så valgt at tage opgaven at finde en ny computer eller rettere sagt formentlig samle en ny computer.


    Budget til computeren er 6k eller 8k de vil helst gerne have en ny fladskærm med samt noget windows vista 64bit premium(OEM såvidt jeg har forstået det kan man formatere lige så tosset man vil sålænge man ikke skifte hardware(bundkort) ?


    Pt. har jeg ramt 4000kr uden skærm. Hvis jeg smider skærmen i bliver det 5700 cirka, og med det styresystem ender jeg på 6600kr.


    Dette giver cirka 1400kr til kabinet og GFX, men kan godt skrotte skærmen i første omgang så vi får 3100 til de sidste 2 ting dog vil de helst at vi rammer lavere.


    Har selv været inde og kigge på en lang række af test inde på tomshardware vedrørende GFX og kan sku ikke rigtig vælge om det skal være GTX9800/9800GT eller ATI 4870/4850 samt hvad mærke man skulle tage.


    Derudover kunne det være rart hvis nogle af jer kunne hjælpe med til at skære prisen ned så vi rammer de 8000kr hvor der også er købt styresystem og skærm. Det eneste der ligger fast er som sådan harddisken.


    Kabinet: Skal helst være stilrent(ingen lys/vindue)
    PSU: Chill CP-520A4M
    Bundkort: Gigabyte GA-EP45-DS3P
    CPU:Core 2 Duo E8500 6 MB (Intel Boxed)
    Ram:Corsair XMS2 DHX 2 x 2 GB PC-6400
    HDD:WD RE3 WD5002ABYS
    GFX:
    DREV: Det har vi til at ligge.


    Angående mit valg af styresystem kunne jeg godt tænke mig at få bekræftet at det vil fungere med dette system.


    Styresystem: windows vista 64bit premium OEM


    Den eventuelle skærm


    Skærm: Samsung SyncMaster T220


    Håber nogle kan hjælpe til med at udfylde de sidste felter og evt. skære prisen lidt ned.


    Med venlig hilsen
    Jesper :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Johnny

    Det skal da så være fordi at de har fået løst de kvalitetsproblemer de har haft med barracuda´en, Havde sådan et par inden mine sennheiser pc350 og jeg havde stortset kun bøvl med dem.
    Af en eller anden årsag var der kun diskantlyd i bahøjtalerne og dette forvrængede lydbilledet en del og så var der meget støj på mic´en som var meget lav i forvejen :rolleyes:


    Det bliver ihvertfald ikke barracuda'en fordi jeg ved der kommer/er kommet en ny model. Derudover har jeg prøvet dem en del og ikke lige min kopte.


    Har et par sennheiser HD570 som spiller rigtig fint, men desværre ingen mikrofon som jeg efterlyser.


    PC350 har jeg allerede kigget på, men kunne som nævnt godt tænke mig at prøve noget 5.1 eller 7.1 for at se hvordan det fungere i spil.


    Men pt. ligger valget mellem plantronics gamecom 777 eller sennheiser PC350.


    Men kom gerne med flere bud, prisen er som sagt ikke noget problem ligemeget om det er 1-5000 kr. Det eneste krav er som sådan at det har mikrofon samt at jeg gerne ville prøve 5.1/7.1 hvis man kunne få noget i ordenlig kvalitet. PT. har jeg selv kun kunne finde nogle ret billige plastikmodeller som jeg ikke gider ejer.


    Jesper