Indlæg af Rainwolf

    Hej tweakers.


    nu har jeg ikke fuldt med i denne verden i 4-5 år og står i den situation at jeg skal bruge en ny pc, da den gamle kom ud for et uheld.
    Jeg ville helst have haft en stationær men vi har et behov for at kæresten skal bruge en bærbar til sin skole :-(
    Jeg spiller en lille smule diablo3 men kunne da godt tænke mig lidt af det nyeste bf.
    hvad vil i anbefale? Mit max budget er omkring 10.000 meeen hvis det kan gøres billigere ville det bestemt ikke gøre noget.
    håber i kan hjælpe mig med lidt gode input


    alternativt en billig stationær jeg kan opgradere han af vejen uden skærm til gaming og en billig bærbar til studie

    har fundet en masse, men de er alle til forskellíge mærker (acer,lenovo etc) er de universelle eller skal jeg finde en der passer til msi ?

    tror jeg nøjes med de 2 diske og eventuelt 4 Gb extra ram, ved du hvilke der sidder i ? eller er det lige meget hvilke man køber ?


    tror da lige jeg skal ind og kigge lidt på gfX clocking så :D men får den først på fredag så har da lidt tid til at undersøge det, men tak for rådet da.

    ok det vidste jeg ikke, men er gode nyheder så kan det være man skulle skifte til en seagate og en SSD, hva med ram nogle der ved hvilken type man højest kan sætte i sådan en ? der sidder 1066 MhZ i nu, men kunne godt tænke mig nogle der var lidt hurtigere hvis det kan lade sig gøre

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups
    Ville det så ikke være nemmere at smide den ssd i din bærbars hdd slot som en ganske normal hdd og så putte din 500GB hdd i et eksternt firewire eller usb case.


    jo det ville det, men vil helst ikke have for mange eksterne ting til den, når jeg har den med på farten

    vil installere en 60 GB SSD i mit express card slot, ikke istedet for min almindelige HDD, den SSD skulle kun bruges til windows 7 + et program jeg bruger til noget arbejde alt andet skal lægges på den almindelige HDD.


    så skulle være for at få de 60 gb extra samt lidt extra fart på windows

    Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM


    Express card kan enten køre via USB eller PCI-E (Kilde: wikipedia).


    Men ja helt generelt, skal op ikke regne med at bruge express card slottet til en SSD.


    hvad ville du ellers bruge den til som er relevant for en gamer / abejdspc ? er helt blank i epresscard så ved ikke hvilke alternativer der er.

    super men nogen der ved om man kan se hvilken forbindelse der er på ens Expresskort ? er vel lidt lige meget at installere en SSD hvis den kører over USB eller vil det stadig give et boost?

    har lige købt en MSI gx 660 622NE og ville høre om der er nogle der ved om man kan installere en SSD i den? evt via Epresscard ? ved egentlig ikke hvad expresscard er til så er et long shot :)

    har kvittering på alt
    kommer mest i kolding området, men tager gerne en afstikker hvis man kunne mødes på halvvejen.


    er ikke så meget for at skrive en pris ide da der ofte sker 2 ting, folk gider ikke byde hvis det er for højt eller jeg mister penge hvis det er for lavt :)


    så jeg vil foreslå at sende mig en privat besked med eventuelle bud, så kan vi altid tage den derfra.

    GF er selvfølgelig Geforce og 460 er derfor GTX da det er den eneste model de har lavet :)


    siden ser rigtig god ud, men også meget uoverskuelig ihvertfald for mig, da mange af de GFX de linker til ikke rigtig er at finde synes jeg.


    ved godt at et system kører bedst hvis der ikke er nogle flaskehalse, men man skal stadig have et udgangspunkt og mit udgangspunkt er at jeg vil have et godt gfx :)


    vil derfor høre om nogle ved hvad der er bedst af flg:


    Ati mobility 5870
    Ati 5870
    Geforce GTX 460m


    eller om der eventuelt er et bedre alternativ som ikke får prisen til at explodere.


    skal lige siges at jeg ikke er 100% fastlagt på 6-8000 det er mere for at afgrænse prisen skulle den snige sig op på 9 er det ok skulle den komme ned på 5 er det også fint :)


    mange tak for alle de gode svar indtil videre