Styrketræning

  • Jeg er i fitness 4-5 gange i ugen. Så er jeg også til spinning og "boldtræning" (øvelser med en stor gummibold - det virker afsindigt godt. Imo er det et must, man træner alle muskler, imodsætning til alm. træning.)


    Inden træning spiser jeg gerne 3-4 bananer, og ellers spiser jeg så meget grønt og fisk så muligt. Prøvede sidste dag at blive dus med rosenkål, det var ret svært - føj for satan. Men det er sindssygt sundt, de er knap så skrappe rå. Så ved I det :-)


    Kost, den rigtige træning, hvile er de vigtigste faktorer for mig.

  • jeg har trænet i 5 måneder, hvor jeg har kørt


    mandag ( ben og ryg øvelse )


    Tirsdag (bryst og biceps)


    onsdag (skulder og triceps )


    og så fri om torsdagen, og fredag begynder jeg så forfra igen..


    men fordi det virker godt på mig behøver det ikke være et godt program til dig.


    det har rigtigt meget at sige hvordan du spise, spiser du ikke ordenligt kan du lige så godt lade være med at træne.. du kan prøve at kigger her http://www.bodybuilding.dk/ der ved folk hva de snakke om og der er en masse Artikler om trænings programmer og forslag.


    held og lykke.


  • Men siger normalt 10kg, hvis det er en god solid stang, ellers så er det vel nok en 7-8kg, hvis den ikke er beregnet til skiver med stort hul i.


    Biceps med curlstang synes jeg er en rigtig god øvelse. Der plejer jeg at køre 3x12 med 15 kg på hver side, altså 40kg i alt.


    Har også uploadet mit træningsskema nu, så i kan se hvordan jeg plejer at træne, hehe :)



  • det er jo ikke HELT rigtig..


    ja til en hvis grad er det vigtig hvad du spiser..


    men det kommer and på mange ting. Er du seriøs træner der skal være kæmpe stor, vil du være en der skal i form og tabe dig, skal du bare skabe en kropsbygning, eller bare bygge nogle større muskler..


    jeg er stadig lidt og har været rigtig undervægtig pga forskellige årsager.. Så jeg mistede alt engergi osv, så jeg spiser egenligt tilpas med mad, og ikke går efter 100% kostplaner, og jeg kan 100% mærke en forskel på min krop. Jeg har fået bygget en del op, og har det lidt former nu som ikke bare er knogler..


    Men vil sige, den hurtigeste måde du kan blive stor på ved en god kostplan + god træning :)

  • lægens råd er bl.a. at spise små måltider med under 4 timers mellemrum (søvnperiode dog undtaget) og så self spise sundt og få masser af motion....er selv lige blevet enig med min om, at nu skal der tabes nogle kilo, men ekstreme ændringer for mig, vil jeg bare holde midlertidigt, så det bliver hele livsstilen, der langsomt laves om...dvs 0,5 l cola istedet for 1½l, max 2 mcD besøg om måneden og ting i den dur...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Hvad jeg også har fået at vide af en del folk der har trænet flere år, så skal man sørge for at varierer øvelserne. Ikke køre det samme i mere end 2 uger. Ifølge dem er kroppen meget doven og når den vænder sig til øvelsen så bruger den ikke ligeså mange krafter på at udfører den. Derfor skulle man evt. starte med sit program nede fra eller fra midten.
    Og heller ikke altid kører de samme øvelser. Man kan jo sagtens lave andre øvelser til eks. vis bryst. Der findes jo mange af dem.

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

  • Stronglifts programmet kan køres i måneder grundet deload princippet.


    Hvis du er tynd kan du æde svinsk meget mad uden at tage fedt på. Gik fra 70 kg til 76 kg på 2 måneder på det program, og spiste vel 4-4300 kcal/dag.


    Som begynder vil jeg anbefale at træne hele kroppen 3x/uge (som i stronglifts).


    En ordentlig stang vejer 20 kg, nogle fitnesscentre har nogen på 10 kg eller noget deromkring.


    Vigtigste øvelser er squat, træner primært ben, mave og ryg. Lad være med at blive fitnesstøs der kan tage en masse i bænkpres, men ingenting i de andre større øvelser. En tommelfinger regel er at du tager 1.5x din bænk i squat og 2x i dødløft, og der er vist et stykke derop så fokuser mest her.


  • Nu snakker du vel hhv. bænk-stang og curl-stang? :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Artisan
    Hvad jeg også har fået at vide af en del folk der har trænet flere år, så skal man sørge for at varierer øvelserne. Ikke køre det samme i mere end 2 uger. Ifølge dem er kroppen meget doven og når den vænder sig til øvelsen så bruger den ikke ligeså mange krafter på at udfører den. Derfor skulle man evt. starte med sit program nede fra eller fra midten.
    Og heller ikke altid kører de samme øvelser. Man kan jo sagtens lave andre øvelser til eks. vis bryst. Der findes jo mange af dem.


    Det er rigtigt. Det er ekstremt effektivt man varierer øvelserne. Samtidig hvis man bliver ved med at presse sig hurtigtst muligt til den næste øvelse, så pulsen er konstant oppe, og blod-cirklen og musklerne kommer under stort stres. Men det virker self kun, hvis man træner rigtigt.

  • Har selv trænet i 5 år, og er gået fra 70kg til 104 da jeg var på mit højeste, men ligger nu på omkring 92kg.


    Et godt program er IMO bygget op af basisøvelser, og burde indeholde en Squat, Dødløft og bænkpress variant.
    Men kosten er ligeså vigtig som selve træningen, en person som f.eks træner ureglmæssigt med spiser rigtigt vil til enhver tid få bedre resultater end en person som træner reglmæssigt men spiser forkert (for lidt).


    Jeg vil dog anbefale motion-online.dk fremfor bodybuilding.dk, det er generelt et meget mere modent forum, og der er mange kloge hoveder derinde.

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

  • Kan da lige smide et billede op også.


    Max løft er/var: Bænkpres 120, Skulderpres 82, Squat 170 og dødløft 182.
    Kan dog ikke dødløfte eller squatte noget i nærheden af det mere pga. en lændeskade :(

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Skjold
    Kan da lige smide et billede op også.


    Max løft er/var: Bænkpres 120, Skulderpres 82, Squat 170 og dødløft 182.
    Kan dog ikke dødløfte eller squatte noget i nærheden af det mere pga. en lændeskade :(


    Må man spørge indtil den lille fordybning i venstre del af ryggen? :)

  • Måske er han blevet skudt :T
    Men skjold det ser godt ud :9xo

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Braindead
    Må man spørge indtil den lille fordybning i venstre del af ryggen? :)



    Ja da. Det er selve poseringen, jeg kan ikke rigtig folde lats ud uden at få den fordybning ved skulderbladende. Det er der også i den anden side, men du kan bare ikke rigtigt se det pga. tattoveringen.

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

  • Jeg har aldrig trænet men har overvejet det længe. Og jeg har ingen ide om hvad squat og dødløft er. Kan i ikke lige fortælle mig det kort ? :P

    Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

    WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Uldar
    Jeg har aldrig trænet men har overvejet det længe. Og jeg har ingen ide om hvad squat og dødløft er. Kan i ikke lige fortælle mig det kort ? :P


    Dødløft.
    http://www.bodybuilding.dk/art…ftnoeglentilmassivryg.php


    http://www.motion-online.dk/st…/oevelsesliste/doedloeft/


    Rigtig god øvelse. Bare træls dagen efter, så er man øm i ass og ryggen :T



    Squat
    http://www.motion-online.dk/st…ning/oevelsesliste/squat/


    Ikke lige min øvelse men også en vigtig del af træningen :9xo

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"