Indlæg af Uldar

    Hej Tweak. Jeg har for nylig lavet et system baseret på MSI z87-g45 gaming.


    Jeg havde så en samsung 840 series 250gb ssd som system disk og en WD black 1tb disk som storage. Efter et par uger var der fil fejl mm på WD'en, så jeg har nu fået en ny via RMA. Jeg valgte for en sikkerheds skyld at købe en ekstra WD disk så jeg kan smide dem i RAID 1. Da jeg prøver at sætte de to disks i og i bios ændrer fra ahci til raid ville computeren ikke boote. Man kan se at windows 8 prøver så man kan se at det er installeret men den kan ikke. Hvis jeg vælger at køre ahci har jeg bare en masse disks men det virker. Nogle ideer?


    På forhånd tak for hjælpen.

    hvis du stadig har indpakningen og den er købt på nettet, man kan jo håbe for din skyld, så send den retur :)


    Må man godt det når den har været pakket ud? Jeg har jo pillet filmen af og sådan. Har godt nok stadigvæk flamingo og sådan. Desuden læste jeg at selv på dyre skærme (2500-3000) som i anbefaler herinde er synsvinklen den samme.


    Måske er det bare normalt for gamerskærme. :S


    Tak for alle svarene indtil videre iøvrigt.

    Nå okay. Jeg troede bare ikke at det ville blive dårligere end den skærm jeg købte for mange år siden for små 2000 kr da der jo er sket en del siden.
    Satans også. Det er der vel ikke så meget at gøre ved nu hvor jeg har taget den i brug. :(

    Hej Tweak!
    Jeg har fået såden en RL2450HT i julegave.


    Jeg kørte før med en gammel samsung 2032BW og nu kører jeg så med dual screen. Dog synes jeg faktisk at den gamle skærm ser væsentligt bedre ud til min store skuffelse. For det første virker det som om at synsvinklen på den gamle er uendeligt meget større. Med den nye benq kan man sidde næsten foran den og så ser det fint ud på midten af skærmen men bare nede i hjørnet begyndet det allerede at gå galt. På den gamle skal man nærmest stille sig ved siden af skærmen for at finde den mindste forskel.


    Derudover virker den nye skærm koldere. (svært at forklare og jeg har prøvet at lege med farvetemperaturer, kontrast og lysstyrke.


    Jeg ved godt at det er en rimelig billig skærm men kan det være rigtigt at den skal være dårligere end en 4 år gammel skærm der heller ikke var voldsom dyr? Eller er det bare fordi LED skærme ikke er helt med på de punkter jeg lige har nævnt?


    Nogle ideer til indstillinger eller noget?


    Håber alle har haft en god jul. :D

    Den gamle Dell har en pentium 4 cpu.
    Angående mini ITX er der så nogle fordele ved det udover pladsen. Hans Dell fylder nemlig en hel del og han har generelt ret meget plads omkring sit kontor så tror egentlig ikke det betyder så meget for ham hvor meget den fylder.
    Angående levetid ved jeg ikke hvor lang tid han regner med at den skal holde men helst så lang tid som muligt tror jeg. Det er iøvrigt nok mig der kommer til at lave den hvis der bliver problemer.

    Tak for det første spændende bud. Det var f.eks. en vej jeg aldrig ville være gået ned af. :D Jeg vil kigge nærmere på den og se hvad der ellers kommer af forslag eller opbakning til dit.

    Hej Tweak.


    Jeg er blevet smidt ud på en lidt anderledes opgave. Jeg skal finde en computer til en mand på 70. Han bruger den lidt til excel og ellers noget med at gå på netbank og sådan. Lige nu har han en gammel Dell som han er godt træt af er så langsom. Det kunne måske være oplagt med en brugt her, men det gider han ikke.


    Normalt når folk beder mig om hjælp er det til gamere og der er det væsentligt nemmere at finde ud af hvad man skal købe for tiden synes jeg. Men hvad gør man til dette brug.


    Den skal være hurtigt men det er jo ikke ret krævende ting den skal være hurtig til. Jeg tænker at det her må være oplagt med en SSD men så løber jeg også tør for inspiration derefter.


    Jeg har ikke som sådan fået et budget af ham men da kravene ikke er skyhøje skal det nok ikke være en computer til 10.000.


    Er det noget i kan hjælpe med? Kan sagtens selv samle hvis det altså kan betale sig med sådan en computer. :D

    Nu kører den igen. Men vi frygter at det vil ske igen at den genstarter, dog har den kørt i et par timer nu uden problemer. Memtest gav ingen fejl.
    Og hvordan foreslår du at man genskaber fejlen?

    Hej Tweak!


    Min kammerat har en computer der har fået lidt problemer.


    Det startede med at hans computer crashede hvis ikke han skruede op for kabinetblæserne hvorefter jeg tænkte at vi måske skulle skifte kølerpasta. I den forbindelse valgte vi så at gøre begge vores computere rene og skifte kølerpasta på hans. Da den startede op efter rengøring kunne vi se at windows havde installeret nogle opdateringer.


    Lige siden har den genstartet en gang imellem, den første dag gjorde den 3 gange hvorefter den kørte i 5-6 timer i træk uden problemer, vi havde coretemp kørende og den nåede maks 58 grader. Nu har han så lige startet den igen og den genstarter stadigvæk en gang imellem.


    Har i nogen idé om hvad det kan være? Vi er i øjeblikket ved at køre memtest86.


    Computer:


    Core i7 920
    Asrock x58 (resten kan vi ikke huske men hvis det er vigtigt finder jeg lige ud af det)
    Corsair 620W psu
    275 GTX
    Kingston HyperX


    Hvis i har brug for flere detaljer skal jeg nok undersøge det så let me know.

    Altså jeg har fundet chipsætte til at være et HM65 express.
    Det ses af denne oversigt at der er to porte med SATA III: http://www.intel.com/content/w…/mobile-chipset-hm65.html


    Og ifølge side 60 her er der SATA III understøttelse af port 0 og 1. Og jeg har set i bios at det er port 0 der er ført over til SSD'en.
    http://www.intel.com/content/w…00-chipset-datasheet.html


    Håber da det er rigtigt.


    Dog har jeg ikke, som jeg også skrev tidligere, haft tid til at teste det med nogle benchmarks. Jeg har aldrig kørt harddisk tests før så hvis i smider et par links til hvor jeg kan downloade nogle gode nogle og fortæller mig hvis det er noget man bør vide inden så skal jeg gerne teste og smide nogle resultater herind.