Indlæg af woyer

    Lækkert med respons. Tak.


    Har kigget på DS214. Hvis man installerer 2 stk. 8 TB diske og kører Raid 1, så har man 8 TB at lagre på og de resterende 8 TB er backup, ikke?


    Kan man opsætte NAS'en således at den er som et drev på stationæren? Ellers skal man overføre via software til NAS'en fra stationæren?
    Arbejder med udvikling i form af 3D CAD og ville absolut fortrække at NAS'en arbejdede som et drev.

    Tak for svar, HerrMansen. Så blev jeg da dét klogere.


    Hvilket software skal en evt. Synology NAS fodres med? Har aldrig rodet med servere før.

    Hej, hvilken NAS setup ville I vælge, hvis I skulle smide 4-5.000 kr efter det? Med Raid 0 eller 1? - Raid 0 giver mulighed for backup, ikke? Kan man slippe billigere for et hæderligt system?

    Tak puma :)


    De 3D CAD- og simuleringsprogrammer jeg bruger trækker tænder og der skal måske overclockes lidt, men det var nu ikke motivationen for at vælge Z97.
    Ved ikke helt hvad, der er af forskel på de to, men det lyder som om at Z97 er mere OC-venlig. Målet er at smide en


    Det var nu ikke et problem at finde brætter, men mere hvilket jeg burde fokusere på.
    Det kan være jeg bør udvide horisonten og kigge på andre socket også? Som fx. LGA1151. De kan også håndtere flere ram. Er der andre nævneværdige forskelle på LGA1151 og LGA1150?


    Regner med at købe CPU'en brugt - en i7 af nyere dato - men vil det ville nok gøre eftersøgningen lidt lettere, hvis jeg fandt CPU'en inden bundbrættet.

    Hej. Vil til at investere i et mini-ITX bundkort med Z97 chipsæt, socket LGA1150, men hvilket bør jeg vælge? Hvilket ville I vælge og hvorfor?


    Kan tilføje at jeg vil bruge én SSD disk og to SATA diske.


    Tak for hjælpen.

    Hej.


    Den er købt d. 23/9-13 i Bilka. 2 års fuldforsikring er købt til den samme dag, bevis haves selvf.
    Købsbevis og bong haves også.
    Moshi cover og oplader følger med.
    Den er i rigtig fin stand og blevet brugt til notater til studiet.
    Blev købt for 7.099 kr + 1.199 kr som total er 8.298 kr.
    CPU/Harddisk: Core i5 (2.60 GHz), 128 GB HHD.



    HBO: 3.800 kr.

    Hørte sangen sidste dag i radioen.


    Stilen minder meget om De Eneste To, men den bliver sunget på engelsk.


    Det er ikke meget at gå efter, men er der nogen der har en idé ?

    Hej folkens.


    Håber der en venlig sjæl, der kan hjælpe mig med det her gøgl.
    Jeg har noget måleudstyr som skal arbejde sammen med min IBM Z60M. Det er via firewire 1394, 4/6pin det forbindes.


    Efter en tilsyndeladne mislykket installation (bærbaren kunne finde ikke måleudstyret), slettede jeg firewirens driver i enhedhåndtering, men kan nu ikke finde driveren til firewiren.
    Har kigget her , men synes ikke jeg kan finde den ?


    Kører med XP.


    Tak :9xo

    Tak for dit fine svar, Peter.


    Desværre har jeg lidt blandet erfaringer med Lenovo, og holder lidt afstand til deres produkter, medmindre det det bare er sagen.
    Der skal ikke spilles, så et volddigt grafikkort er ikke nødvendigt - den skal udover studiebrug bruges til film og internet.
    SDD disk er heller ikke nødvendigt.


    Har kigget edbpriser, elgiganten osv. igennem, men det er stadig lidt "køb, og håb på det bedste". Hvis nogen evt. har gode erfaringer med en bærbar, der kan dække mine behov, så giv endelig lyd.


    Hvis jeg kunne holde det imellem 4-5.000 kr., ville det være belejligt :)

    Hej.


    Jeg skal finde en bærbar til både studiebrug og hjemmebrug.
    Har lidt krav:


    - Tasteturet skal være lækkert at skrive på, og tasterne skal ikke være "løse" og rimelig lydløse.
    - Den skal vise et "ret fint" billede.
    - Skærmstørrelse 15.6".
    - Minimum 4gb ram.
    - Skal ikke have sådan en lille styreknap til musen.
    - Apple er no-go.
    - Ikke mindre end i5 CPU.


    Hvilken bærbar synes I jeg skal kigge på og hvor stort et budget skal man smide efter sådan en bærbar ?


    Har allerede købt en skodbærbar, så håber I kan guide mig lidt :)

    Hejsa.
    Har lige købt en Lenovo Ideapad S300 9803.
    Der medfulgte Windows 8 med, og det vil jeg have erstattet med Win 7.
    Men hvor finder jeg drivers ?? Der fulgte ingen drivers med.
    Har skam kigget på deres HP, men synes ikke der er noget.
    Fandt dette, men skal jeg virkelig installerer så mange forskellige ? Og er det overhovedet de rigtige ? :)
    Håber I gider hjælpe.