Fotoopgaverne. Tilbage?

• Hej allesammen jeg vil gerne have fotoopgaverne tilbage. Grunden til at de stoppede dem sidste gang var fordi at der ikke var nok der deltog og kommenterede billederne!

Så stem og lav et indlæg om hvad du ønsker og om du har lyst til at deltage hver uge.

Jeg siger ikke at jeg vil stå for det hvis det bliver modtaget positivt af jer andre, jeg vil foretrække at en anden valgte at lave trådende.

-FredeK

• Jeg vil da bestemt forsøge at bidrage med noget hvis det bliver startet op igen, men om det lige bliver hver uge ved jeg godt nok ikke.

Men det er jo lidt det samme hver gang, en masse folk bakker op om at starte opgaverne op igen, og når det så endelig sker er der ikke en sjæl der deltager.

Kan ikke rigtig se hvorfor det skulle være så meget anderledes den her gang, men det er da et forsøg værd hvis der ellers er nogen der har mod på det.

Just my two cents. :)

• Er sgu sådan lidt splittet med det for ville jo godt have gang i dem igen, men har prøvet flere gange og folk gider ikke eller kan ikke nosse sig sammen til det.

Det er afprøvet og har fået indtil flere ekstra chancer :(

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Oprindeligt indlæg af Burger
    Det er da dejligt at se, at der er 5 brugere der er sikre på de vil deltage hver uge, jeg undrer mig dog lidt over, hvor de 5 var henne tidligere på året ;)

Havde ikke et ordenlig kamera på det tidspunkt ;)

• Synes måske det er lidt forkert at man skal stemme enten nej eller et forpligtende "HVER UGE". Personligt kunne jeg da nok se det sjove i at deltage hvis emnet den pågældende uge er noget der appellere til mig, men hvis man SKAL deltage hver uge bliver det jo mere en forpligtelse end sjovt.

Jeg vælger ikke at stemme, men kunne godt finde på at deltage i ny og næ hvis emnerne er noget jeg synes er interessant og har tid til :)

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

• Jeg syntes egentligt også at det er en rigtigt god ide, men som andre tvivler jeg lidt på hvor aktivt det vil køre. Jeg ved at jeg selv gerne ser den, men samtidigt absolut ikke vil få deltaget hver uge.

Ville det virke med en månedsopgave/14 dages opgave - eller vil folk bare glemme det da der er så langt imellem.

/ask

Oprindeligt indlæg af jacobask
    Ville det virke med en månedsopgave/14 dages opgave - eller vil folk bare glemme det da der er så langt imellem.

Det fungerede ikke sidst. Selvom folk var glade for ændringen og selv stemte for den, så deltog de ikke, og undlod i flere tilfælde også at kommentere på de kommentarer de fik, så man sad lidt med følelsen af, at det var spild af tid.

Det var også pga. inaktivitet vi droppede initiativet sidst.

Men hvis folk virkelig mener de vil deltage hver uge, så skal de da også have lov, jeg tvivler bare på det vil blive den store succes - desværre :(

Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Synes måske det er lidt forkert at man skal stemme enten nej eller et forpligtende "HVER UGE". Personligt kunne jeg da nok se det sjove i at deltage hvis emnet den pågældende uge er noget der appellere til mig, men hvis man SKAL deltage hver uge bliver det jo mere en forpligtelse end sjovt.

Jeg vælger ikke at stemme, men kunne godt finde på at deltage i ny og næ hvis emnerne er noget jeg synes er interessant og har tid til :)

Jeg er enig i der ikke skal være tvang på at deltage hver uge selvfølgelig ikke. Dog er jeg slet ikke enig i at emnet kan være årsagen til ikke at deltage. Eneste årsag må være mangel på tid.

Pointen er jo netop at gå til opgaven at løse den også selv om det ikke er det man altid laver. Hvis man kun deltager når det er nemt og det man plejer at lave så udvikler man sig ikke hvilket var meningen med opgaverne.

Oprindeligt indlæg af fredek
    Så kan vi da se om det virker igen.

Er der nogen der har lyst til at lave posterne?

-FredeK

Skal de laves skal det være en af os admins der styrer det og må nok indrømme at der skal lidt mere til at overtale mig. Føler mig ikke overbevist om at det vil være et hak bedre end sidst vi prøvede, men kan da være burger er klar på at give det et forsøg mere.

• Vil støtte ideen, og har også bidraget med et par billeder før. Men vil du ikke sige at jeg vil være med hver uge, så har ikke rigtig stemt :D

AMD Athlon 64 Processor 3400+
    2048MB DDR PC3200 RAM
    ATI HD4850 512MB DDR3

• Jeg gad ikke være med sidste gang, da det skulle uploades et andet sted, hvorefter det skulle linkes til.
    Gider desværre ikke besværdet.
    Men det jo bare min dovenskab.

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

• Jeg synes lidt der manglede motivationsfaktor for at deltage sidst. Jeg synes, når nu vi ikke har kunnet få det til at virke, at vi skulle prøve noget nyt. Evt. indføre en afstemning sidst på ugen, hvor man kan stemme på hvilket billede man synes er det bedste.

Vinderen kan så bestemme næste uges emne.

Man vinder selvfølgelig ikke noget. Bortset fra æren.

Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.

- Dwight Schrute (The Office)

• Istedet for at gøre opgaven bunden af et emne kunne man lave en "ugens billede" konkurrence på niveau med fotoopgaverne hvor folk kunne vise det bedste billede fra den uge, og så kunne man kåre en vinder hver søndag.

Jeg tror at det ville medføre flere bidrag end en opgave bundet op på et emne ville.

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

• Jeg er som altid imod det konkurrence pis. Hvis det er bare er derfor har det intet at gøre med at lære noget og blive klogere. Desuden vil det også afholde nogen fra at deltage da de ikke syntes de er gode nok. Når det ikke er en konkurrence er det åbent og alle kan være med.

Et emne tvinger netop folk til at tænke over hvad de skal fotografere. Hvis der ikke er et emne på gør folk bare som de altid gør og tager billede af det de altid gør og det lærer de formodentlig ikke så meget af. De billeder skal i selvfølgelig stadig tage, men det er jo dem i skal poste i alle de tråede som ikke rigtig er her :)

Oprindeligt indlæg af Burger

Nej tak - jeg føler lidt jeg har spildt min tid nok på at lave fotoemner ingen deltager i ;)

Ja regnede jeg egentlig også med :)