hvilket kabinet skal man vælge

  • jeg skal have fat i et kabinet. og gerne et som kan holde i mange år.


    jeg er meget fokuseret på et støjsvagt OG køligt kabinet i et :D


    mit kendskab (sikkert begrænset sammenlignet med mange herinde) siger at jeg enten skal vælge et antec eller lian li kabinet. Det skal siges at jeg planlægger at købe en psu ved siden af.


    derfor har jeg pt kig på:


    Antec Performance One P180-EU: http://www.edbpriser.dk/Produc…041&searchArea=&Soegeord= - der er en del i 180-serien hvis man ser på edbpriser, men det er mig uoverskueligt at identificere større forskelle, så derfor har jeg smidt den på som jeg synes er pænest


    Lian Li CLASSICAL PLUS SERIES PC-B20A: http://www.edbpriser.dk/Produc…263&searchArea=&Soegeord=


    Lian Li CLASSICAL SERIES PC-A10A: http://www.edbpriser.dk/Produc…084&searchArea=&Soegeord=


    mit budget for kabinet og psu er på ca 2500 max


    hvad vil i anbefale af kabinet af de ovenstående eller er der andre klare valg som jeg har overset i mine overvejelser i forhold til et godt støjsvagt og køligt kabinet

  • P180 er den gamle version. P182 er den forbedrede udgave i sort plastic og mørkegrå metalsider og front. P182 SE er malet sort indeni og er udenpå i sort plastic med chrom sider og front.
    Kabinettet er designet til at være lydsvagt med normale blæsere sammenlignet med normale kabinetter. Det er så godt som raslefrit, i modsætning til det Lian Li (PC50?) kabinet jeg havde en gang.
    Du vil ikke få det optimale udbytte af P182 med ekstremt støjsvage blæsere medmindre du gør lidt ved det. Lågen på forsiden blokerer en del for luften. Det gør dækslerne bag lågen, midtpå og i bunden også, bare værre. Med mere normale blæsere er det derimod et super fint valg.
    Pointen er at med normale blæsere vil P182 være væsentligt mere stille end mange andre kabinetter, men med ekstremt lydsvage blæsere (800RPM eks.) vil luftgennemstrømningen være en del dårligere end mange andre kabinetter.
    Det optimale er selvfølgelig at købe hurtige blæsere og styre dem efter temperaturen.


    Ideen med P180-serien er at de er lavet af et materiale der ikke giver resonanser, så man ikke får den der irriterende summelyd som mange kabinetter giver.


    Angående PSU vil jeg anbefale Corsairs HX620. Den er af Tech-Report kåret til den mest lydsvage i en test af 11 PSUer mellem 500 og 750W. Desuden er den produceret af Seasonic, som er en af de absolut bedste strømforsyningsproducenter.

    P35-DS4, E8500@4Ghz, 4x1GB Crucial PC8500, HD4870/512, 750GB F1, HX620, P182, BenQ HD2200E
    Mac Pro 8x2,8Ghz, 14GB RAM, HD3870, 8800GT, 2x160GB Intel G2, RAID0, LP3065, EA231WMI, 2007WFP, 3xErgotron.

    Rettet en gang, sidst af Yonzie ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha
    Tag et kig på silverstone's Tj07, TJ09 og tj10 kabinetter de er virkelig nogle fine kabinetter :9xo
    Har selv et TJ07 og det virkelig kabinettet til vandkøling :D


    Helt klart et lækker kabinet det der 07 men over 2000 kr det er det skutte værd. Man får et P182 for godt 8-900 kr som er et virkeligt lækkert kabi. :D

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Helt klart et lækker kabinet det der 07 men over 2000 kr det er det skutte værd. Man får et P182 for godt 8-900 kr som er et virkeligt lækkert kabi. :D


    Hvis man først har leget med et TJ07 kabinet og bygget i det så kan man godt forstå hvorfor det koster så meget :D
    Der er sku også blevet brugt lidt alu og en masse timer hvis jeg skulle skifte mit TJ07 kabinet ud så skulle det skiftes med et Cosmos S da jeg synes det har et flot design men har planlagt et større casemod at mit Tj07 så jeg skal virkelig igang med at male.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Helt klart et lækker kabinet det der 07 men over 2000 kr det er det skutte værd. Man får et P182 for godt 8-900 kr som er et virkeligt lækkert kabi. :D


    der er vist en der aldrig har ejet et lækkert kabinet hva

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maesty


    der er vist en der aldrig har ejet et lækkert kabinet hva


    der er ingen grund til at diskutere det....nogle vil have lækker finish osv, og den slags koster, det er meget subjektivt om man synes det er det værd....personligt vil jeg gerne have praktisk kabinetter...dvs ingen skruer eller værktøj, og logisk samlet, og nemt at komme til.....jeg elsker selv at lave det så minimalt som muligt, men stadig så standard komponenter kan være der....mens andre elsker store hightowers hvor de praktisk talt kan have 2 systemer og 14 hdd i.....du får hvad du betaler for mht kabbinetter. finish og stilrent design koster.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • jeg har kigget på flere reviews og fundet det her Lian Li CLASSICAL PLUS SERIES PC-B20A, som har fået en del pæne ord med på vejen. edbpriser link: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=308263 til en pris på ca 1200.


    mth strømforsyning så er jeg i tvivl om 620 watt kan klare mit behov. jeg skal have en raptor disk + en ekstra hdd og så et 4870 kort.


    har derfor overvejet CoolerMaster Real Power M700 Modular PSU.


    men hvis er overbeviste om at corsair 620'ern er nok til det, så må i meget gerne sige til.


  • Den 620 watt skulle da være mere ind nok til det system corsair :D

  • Jeg har selv P182 og fik det for 2 uger siden.. sammen med resten af min computer :D



    men noget jeg blev overrasket over, var hvor lydsvag den var.. når det kun er kabinet blæserne der kører er der godt nok ikke meget lyd, der kommer fra den.. bare jeg sætter hastigheden lidt op på mit grafikkort overdøver det det nemt..


    og kvaliteten er helt i top.. helt utroligt godt.. og så er der jo luftfilter i.. det tager det værste støv og skidt, og derved er man fri for hele tiden at stave det af inden i.. noget som jeg gør ofte ved mit gamle kabinet som ikke har filter..


    og når man inkluderer prisen i det hele.. så får man rigtigt meget "Bang for the Buck".. den koster kun omkring 8 - 900kr.. ved andre producenter koster det nemt 2000kr eller mere, for samme kvalitet..



    så mit råd er P182 :clap:



    har også Corsair TX650 PSU'en.. så hvis du vil spare lidt penge men få den samme kvalitet ( minus modulær kabel) så er TX650 rigtigt godt set i forhold til HX620.. dog er modulær dejligt.. men personligt vil jeg ikke give flere penge for det..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650


  • Antec er sikkert meget pænt men det ændre ikke på at flowet generelt er elendigt i forhold til så mange andre, og at kalde standard blæserne i et antec for lydløse er vist lidt af en røver eller mangel på andre at sammenligne med


    har man først haft fingrene i et Cooler master, Silver stone, lian li som synes man sjovt nok ikke så godt om antec mere


    har lige modtaget et lian li A77b, og har givet under 1500! og det er helt uden sammenligning til et antec!

  • CM stacker 832 fedeste kabinet jeg har arbejdet med.


    Alternativet skulle være et silverstone TJ0"X"

    ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155 - Zalman CNPS9900

    Intel® Core? i5-2500K Processor @ 4ghz

    Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL9

    MSI GeForce GTX 560Ti 1GB

    2x1,5TB WD - 4x 2TB Samsung HDD's

    Cooler Master CM 690 II Advanced - Corsair HX 750W

    BenQ 27" LED GW2760HM


  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha


    Den 620 watt skulle da være mere ind nok til det system corsair :D


    kan så se at corsair 650 watt koster en del mindre.. men der er aldrig nogen der nævner den som et alternativ til 620 watten som er dyrere. er det et tilfælde, eller er der skumle ting man bør vide om corsair 650 watt udgaven?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    620'eren er modulær det er 650'eren ikke, og derfor er 620'eren dyrere.


    620 er produceret hos seasonic det er jeg ikke sikker på at 650´eren er

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maesty


    620 er produceret hos seasonic det er jeg ikke sikker på at 650´eren er


    det tror jeg nu ikk.. de er sq produceret det samme sted..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650