Indlæg af jemo81

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha


    Den 620 watt skulle da være mere ind nok til det system corsair :D


    kan så se at corsair 650 watt koster en del mindre.. men der er aldrig nogen der nævner den som et alternativ til 620 watten som er dyrere. er det et tilfælde, eller er der skumle ting man bør vide om corsair 650 watt udgaven?

    jeg har kigget på flere reviews og fundet det her Lian Li CLASSICAL PLUS SERIES PC-B20A, som har fået en del pæne ord med på vejen. edbpriser link: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=308263 til en pris på ca 1200.


    mth strømforsyning så er jeg i tvivl om 620 watt kan klare mit behov. jeg skal have en raptor disk + en ekstra hdd og så et 4870 kort.


    har derfor overvejet CoolerMaster Real Power M700 Modular PSU.


    men hvis er overbeviste om at corsair 620'ern er nok til det, så må i meget gerne sige til.

    jeg skal have fat i et kabinet. og gerne et som kan holde i mange år.


    jeg er meget fokuseret på et støjsvagt OG køligt kabinet i et :D


    mit kendskab (sikkert begrænset sammenlignet med mange herinde) siger at jeg enten skal vælge et antec eller lian li kabinet. Det skal siges at jeg planlægger at købe en psu ved siden af.


    derfor har jeg pt kig på:


    Antec Performance One P180-EU: http://www.edbpriser.dk/Produc…041&searchArea=&Soegeord= - der er en del i 180-serien hvis man ser på edbpriser, men det er mig uoverskueligt at identificere større forskelle, så derfor har jeg smidt den på som jeg synes er pænest


    Lian Li CLASSICAL PLUS SERIES PC-B20A: http://www.edbpriser.dk/Produc…263&searchArea=&Soegeord=


    Lian Li CLASSICAL SERIES PC-A10A: http://www.edbpriser.dk/Produc…084&searchArea=&Soegeord=


    mit budget for kabinet og psu er på ca 2500 max


    hvad vil i anbefale af kabinet af de ovenstående eller er der andre klare valg som jeg har overset i mine overvejelser i forhold til et godt støjsvagt og køligt kabinet


    mht skærm, så har jeg en 22" og når jeg opgraderer engang bliver dit nok til en 24" eller større


    for så vidt angår lydkort, så har jeg logitech z5500 højtalersæt som det skal lege med, så jeg vil nok ikke nøjes med onboard da de sjældent er noget at råbe hurra for efter min mening



    mht corsair psu; tænker du så på en speciel, da jeg kan finde hele 10 slags på edbpriser?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af The Brain
    ahh mig der har overset det...


    men siger igen, du har kun 4 sokler, og 2x2GB betyder der er 4GB i et dual channel kit, det vil sige du kan kun bruge 2 af de kit = 8 GB


    nåeh ja.. så må jeg jo nøjes :P



    ram er bl.a. fordi at de er billige og fordi at jeg ikke gider at skulle bøvle med at finde samme type hvis jeg ønsker at opgradere senere.. så jeg tager bare hele lortet i et hug så at sige.


    jeg har noteret de 2 kølere til min brutto indkøbsliste - tak for links.


    mht gfx kortet, ved du så om 4870 så køre bedre end 2x4850 i crossfire?

    får forhåbenligt snart job da jeg afslutter min uddannelse her til august og har i den anledning kigget på ny pc. jeg har fundet nogle dele efter vejledning fra et par venner, men vil gerne have lidt feedback fra et bredere publikum med fingeren på pulsen.


    pc'en skal primært bruges til spil, men sekundært også til kæresten studie hvor de leger en del med renderinger, 3d studio max, indesign, og lign grafik programmer som designere brugere. Derudover er støjsvaghed et stærkt ønske og vejer derfor tungt i konfigurationen. og p.s. jeg har en skærm, så det behøves der ikke at blive kommenteret på.


    Processor: jeg hælder pt til en Core 2 Quad Q9450 12 MB til omkring ca 2.000 da det er den af quadcores der umiddelbart virker bedst til prisen og da tung grafik programmer skulle kunne udnytte quad coren godt (så vidt jeg har hørt) 2.000 kr er ca max for hvad jeg vil ofre på cpu.


    Bundkort:ASUS P5Q-E relativt billigt og med mindst 6 usb slots samt plads til 16 gb ram (vil gerne have maxet ram helt ud ås jeg ikke skal tænke på det mere). alternativer til et stabilt LGA775 mb med plads til 16 gb ram og mindst 6 usb porte er velkomne.. max pris ca 1500.


    Processorkøling: her er virkelig et af mine svage områder mht viden. har fået anbefalet enten Thermalright SI-128 eller Thermalright IFX-14, men har nada viden om hvad der er bedst og den lille forskel på ca 200 kr i pris skal ikke være det der står i vejen hvis det er. det 3. jeg fik foreslået var Noctua NH-U12P. Men andre alternativer er self også velkomne. dog ikke vandkøling.


    RAM: har fået fortalt at de billigeste pc8000 skulle være fint; dvs 2 sæt af OCZ Platinum 2 x 2 GB til omkring 600 kr. - er de gode nok til at oc den processor jeg pt har kig på?


    Kabinet: jeg hælder mest til enten antec eller lian li her da begge har imponeret mig med design og funktionalitet igennem tiden. overvejer følgende: Antec P180 Advanced Super Mid Tower,
    Lian Li CLASSICAL PLUS SERIES PC-B20A, Lian Li CLASSICAL SERIES PC-A10A, Lian Li CLASSICAL SILENT PC-S80A, Lian Li V SILENT PC-V1100 plus (evt II). alle koster ca mellem 1000 og 1500


    som psu har jeg overvejet en SilverStone Strider Series ST60F (Sort) til ca 750 - max prisen for kabinet og psu skal helst ikke meget over 2000.


    GFX-kort: mht GFX er jeg villig til at give max 2500. har derfor overvejet 2 stk ASUS radeon AH4850/HTDI/512M til lidt over 1200 stk. Alternativet er Inno3D GeForce 9800GTX (evt 2 stk hvis det er muligt at koble dem og det giver nok ydelse i forhold til prisen. Alternativer eller bekræftigelse af et af nuværende valg er MEGET velkommen.



    HDD: hdd skal være sata (selvfølgelig) og ifølge toms hardware og pris pr gb på edbpriser har jeg overveje følgende: Samsung SpinPoint F1 HD753LJ 750 GB, Seagate Barracuda 7200.11 750 GB eller Seagate Barracuda 7200.11 1TB. tomshardware anbefaler seagatene hvis man ser iforhold til deres charts, men vil genre have input på det bedste valg mht støj også og stabilitet. og bør jeg smide dem i raid (er klar over rsiskoen, men vil hastigheden være det værd?)?


    Lydkort: pt overvejer jeg kun en standardløsning i form af Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Music til knap 450 kr, men er igen åben for alternativer