Indlæg af AtoM!C

    Jeg skal også :)


    Af koncerter jeg helt sikkert skal nå er Muse, Queens of the Stone Age og Trentemøller.
    Så er der en hel masse andet jeg måske skal op til som: Tiesto, Basement Jaxx, Arcade Fire, Arctic Monkeys (fik ikke set dem sidste år), LCD soundsystem, The Ark, CSS, Kissaway Trail (kan jeg i hvert fald anbefale), Klaxons, Moi Caprice, Whitest Boy Alive og Oh No Ono.


    Måske også RHCP, Björk, Beastie og The Who, bare for at sige man har set dem :).
    Og så håber jeg på at fange en del koncerter med bands jeg ikke aner noget om - det har virkelig sin charme :)

    Til jer der vil klage (og ikke allerede har gjort det) så fik jeg lige proceduren forklaret i dag.


    Man skriver en skriftlig klage med fag, dato, lærer osv. og hvorfor man synes karakteren har været uretfærdig. Den afleveres til rektor som så får en udtalelse fra lærer + censor. Hvis de giver en ret får man rettet karakteren, hvis ikke beholder man den selvfølgelig. Men der kan ikke komme om-eksamen på tale. Det var kun hvis der havde været ydre omstændigheder, sådan som manglende bilag, larm udenfor lokalet osv.


    Så der er egentlig ikke nogen "fare", som hvis man skulle op til en ny eksamen og gjorde det dårligere eller lignende.

    03-5 jo. Men der er alligevel noget muggent ved den. De sagde også i radioavisen her til aften, at de studenter der i år får efter den ny skala (hf'ere som mig) har mindre chance for at få et job, hvis man er oppe i mod en anden student der får efter den gamle skala. Kan ikke huske hvorfor, men det er sgu ikke smart.


    Er enig med jer andre i at et 00 skulle gives til folk som ikke har styr på tingene, og som knap får sagt noget rigtigt. Og det har ikke været sagen i mit - eller jer andres tilfælde.


    Nano, er det ikke muligt at jeg kunne få fingre i den?EDIT: Fandt det selv

    Jeg står i præcis samme situation som dig lige nu!


    Var oppe i dansk A i går, og trækker eksistentialisme i litteratur. For så en tekst udleveret, hvor jeg skal analysere + fortolke og relatere til eksistentialismen.
    Alt dette kan jeg, + jeg kan argumentere for det. Jeg er usikker på nogle ting, men går generelt ikke i stå i hele min 25 minutters fremlæggelse.


    Jeg kommer ind og får et 00 med begrundelsen at jeg ikke kunne relatere til andre læste tekster, hvilket er rigtigt nok, + jeg har overset nogle småting i analysen. Dette får jeg også 00 for, og er meget utilfreds.


    Synes mindst det skulle have været bestået, måske endda et 4 tal.


    Er ret meget i tvivl om jeg skal klage. Har fået afvide for længe siden, at klager over karakterer sjældent giver medhold. Men jeg vil prøve at snakke med rektor om det.


    Forresten, hvor læser du begrundelser for karaktergivningen?


    Jo okay, my bad. Det var ikke min mening at stemple folk som racister pga. de historier de kommer med. Det jeg mener - og det har jeg sagt før - er at det blot er at smide brænde på bålet. Og jeg synes også det er udtryk for at man har en negativ holdning overfor indvandrere - eller måske bare mangel på oplysning. Også selvom du ikke ønsker at udtrykke dette, så er det altså sådan det kommer ud. Jeg tager dog dit svar til mig :)


    Mht. Forskelsbehandling: Nej, sikkert ikke - men faktum er da at de historier kun kommer frem i lyset fordi handlingerne blev begået af indvandrere. Det er selvfølgelig de eneste historier der kan være relevante for denne her tråd - men så er vi tilbage ved spørgsmålet om hvorfor det har relevans. Altså hvorfor det absolut skal have en relevans at det er indvandrere der har begået noget snavs.


    Man kan både se det som om koppen er halvt tom; Indvandrere laver ballade, de der er lovlydige er undtagelsen. Eller som at det er halvt fuldt; Indvandrere er generelt lovlydige, de få laver ballade.


    Mht. racisme-definition: Det er bestemt heller ikke sjovt at blive forskelsbehandlet eller stødt, fordi nogen af ens etniske herkomst har begået et eller andet dumt. Jeg har "min egen" definition af racisme. Og hvis du ved med dig selv at du ikke er racist - jamen så fred være med det! :)


    Må lige igen minde om at det altså ikke er et personligt angreb på dig.


    Nej, det er ikke det jeg siger - det var ikke for a lable folk (eller dig) som racister. Jeg siger bare at det ikke ligefrem hjælper på en situation at smide brænde på bålet. Og det er at smide brænde på bålet når folk også liige har en grim indvandrer-historie. "Puuha, jeg kender også en dum indvandrer". Hvis folk ikke er racister, hvorfor skal de grimme historier så ud i lyset, hvis det ikke er for at sætte indvandrere i dårligt lys?


    Men jeg vil godt give dig ret i at min definition af racisme er ret bred. Jeg kan ikke tage når folk skærer en anden gruppe af folk over en kam. Det gælder også den form for hetz der er foregået nogen steder i den her tråd.


    Du kan ikke påstå, at det ikke er forskels-behandling her i tråden, når folk fortæller en masse historier om indvandrere, netop fordi at de er indvandrere.

    Men du ved jo godt at han kun gjorde det fordi han ville have en grund til at smadre dig - hvorfor nedlader du dig så på hans niveau ved at tage det til dig? Og siger at du ville smadre ham hvis du bare var lidt større, det kan jeg ikke forstå.


    Og jeg synes virkelig ikke det var andet end en lille klam kommentar. Jeg ved selvfølgelig ikke hvordan situationen har foregået - men sådan som du beskriver det, så virker det altså rimelig harmløst. Respektløst - ja, men harmløst. Ikke noget man skal begynde at få racistiske følelser over i hvert fald.


    Og det er altså ikke for at forsvare det han har sagt til dig og din kæreste, bare for at slå det fast. Jeg vil godt give dig ret i at han ikke er den skarpeste kniv i skuffen!


    EDIT: Og for lige at kommentere på det sidste, så er det her i Middelfart oftere danskere der kommer op at ringe på diskotekerne!

    Jeg synes det er lidt underligt at folk som påstår de ikke er racister, kommer med små historier om deres fætres, kusiners bedste ven, som har lavet eller andet møg, og "tilfældigvis" er indvandrer. Det er jo netop at smide brænde på bålet, og er det der giver folk fordomme! Det er også en form for racisme!
    Jeg kender skam også indvandrere der er kommet ud i noget lort, ligesom jeg kender danskere der er det - men derfor behøver jeg ikke generalisere det til alle.


    Og apropos fordomme, så er de jo ganske naturlige at have. Det er en del af den måde mennesker fungerer på. Men folk må ligesom også spænde hjelmen, og undersøge om der er hold i de fordomme de har. Ellers kommer vi heller ingen vegne med integration, den virker ligesom begge veje.


    Og til threadstarter: Jeg forstår virkelig ikke det store påstyr. Ja, fint han kom med en lille kommentar til dig og din kæreste. Men lad da være med at tage det så tungt. Enten tag det op med ham, eller også lad det passere - værrere er det da ikke. Han har jo tydeligvis ikke alt for meget at gøre godt med, men sådan en kommentar burde ikke påvirke din holdning til indvandrere.


    En anden ting er at Danmark har deltaget i utroligt mange krige hvor vi har været behjælpelige med at drive utroligt mange mennesker på flugt, selvfølgelig ikke intetionelt, men det betyder stadigvæk at vi har et ansvar for at hjælpe de mennesker.

    Jeg synes stadigvæk du bør opsøge en psykolog. For det kan godt være du har fået piller, men som jeg skrev, så hjælper de ikke noget uden stamtale-terapi. Det kan endda være at samtale-terapi er nok, og du slet ikke behøver piller.


    Det lyder godt nok også ret slemt det med din søster og mor, og det har nok sat sig i dig. Derfor synes jeg - igen - at samtale-terapi ville være en god mulighed. Jeg synes virkelig du skal forsøge dig med det.


    Ellers er der også - i hvert fald i min kommune - et såkaldt "familiehus" hvor familier kan komme ud i noget familie-terapi agtigt noget. For det kunne godt lyde som om at det ikke kun er dig som har det skidt.

    Altså jeg kan ikke ligefrem sige jeg har voldsom megen erfaring inde for psykologi, selvom jeg dog har det på B på HF. Men jeg kan sige til dig at hvis du har haft professionel hjælp, og du har fået piller - så er det en psykiater du har været hos. Psykologer er ikke kvalificeret til at udskrive medicin nemlig.


    Ifølge de "rygter" der går, er det eneste der sker hos en psykiater at man blot snakker lidt og får udskrevet en recept, EOD. Altså så de slipper lidt lettere over "problemet". Det beskriver du også selv.


    Jeg vil foreslå dig at du finder en psykolog, og ikke en psykiater. Du kan prøve at høre en læge om han kan give dig en henvisning til en - hvis lægen vurderer at du har meget brug for det (hvis han kan se tegn på depression eller lign.) vil staten betale - så vidt jeg husker. Ellers er det vidst en lidt dyr affære. Men hey, penge skal ikke komme i vejen for at du kan få det godt!


    Hvis du virkelig har en depression, som det godt kunne tyde på, kan det godt være du skal have medicinsk hjælp, da depressioner er foresaget af processer i din hjerne. (Det vil din eventuelle psykolog dog tage stilling til, og så kan han henvise til en psykiater).
    Dog kan medicin uanset hvad ikke fungere uden noget samtale-terapi. For når du går og har det sådan, så ligger der uden tvivl noget bag. Og det er en psykolog altså godt kvalificeret til at hjælpe dig med at definere, forstå og hjælpe dig til at finde nogen løsninger - så du kan komme videre med dit liv.


    Håber det kunne bruges til noget! :)

    Jeg kunne ikke lige finde ud af at lave sådan en bootdisk halløj med memtest, har hverken CD, usbstick eller lign.


    Prøvede dog at stresse dem med Prime2004, og der lavede de ingen fejl overhovedet.
    Så vil lige prøve at lege lidt med dem :)


    Men kan ingen svare mig på om det at de står til DDR400 i bios er = divider på fsb?

    Ja, det synes jeg nemlig også :P


    Ved lavere timings (3-3-3-8 ex.) screwer de op og giver mig BSODs.
    Har timings meget at sige? For jeg kunne godt prøve at give dem lidt mere end de 2.6v de får nu.


    Prøver lige at kigge efter memtest også :)

    Hej Tweak! :)


    Siden jeg har måtte resette min bios, har jeg været lidt i tvivl ang. mine ram.


    Min FSB er overclocked til 246 (200 std). Inde i CPU-Z, når jeg kigger under memory -> frequency står den også til 246 mhz. Og under memory -> FSB:DRAM står der CPU/11 (det står der rent faktisk). Og så er det jeg er lidt i tvivl når jeg har sat mine timings i bios (3-4-4-8 - sloppy, i know), er den sat til DRAM400. Og er der så ikke en divider på, således at rammene kører 1:x i forhold til cpu'en/fsb'en?


    Eller har jeg virkelig fået nogen value ram der kan køre ved syge hastigheder? Timings kan ikke blive strammere ved de her hastigheder, men kunne forestille mig at de kunne komme et godt stykke ned.


    Hvad siger i? :)


    Mvh. Jimmi

    Kan nu ikke lige sætte en rækkefølge på dem.


    Men:
    Spandau Ballet - Gold
    Soft Cell - Tainted Love
    Europe - Final Countdown
    ! :D


    Men der er dælme mange andre kandidater!

    Hvorfor laver vi ikke bare koncentrations-lejre til alle de muslimer? Det er alligevel dem der er skyld i alle verdens problemer! :crazyeyes:


    Ej, spøg til side. Det er da utroligt at Pia K. vil have lavet ændringer i grundloven (for det vil det jo kræve) fordi hun har en eller anden angst for fremmede kulturer. Og utroligt at folk kan finde på at stemme på hende!


    Det må vidst være en :oops:'er!

    Quote

    Originally posted by dna


    Men heldigvis er der jo andre muligheder. Du kan plukke en buket blomster, lave en lerfigur eller støvsuge deres hjem. Kun fantasien sætter grænser.


    - Anders


    Havde jeg også tænkt mig, men så rendte jeg ind i nogen øl i går og har ligget med enorme tømmermænd hele dagen.


    Men plukker nogen i morgen :)

    Min mor vil absolut ikke have nogen buket, da det bare er butikker der har opfundet dagen til at tjene penge!


    Gamle hippie :crazyeyes:

    Synes ikke det er særlig pænt. Ikke at der er for mange der har dem, for ser dem næsten ikke her omkring. Synes blot ikke at Tribal-tatoos er særligt charmerende :)


    Spøjst at tage tråden op igen.


    Og nu har jeg tilmed svaret to gange :crazyeyes:

    Betaler 575 kr om måneden for at bo hjemme, af en SU på 2300.
    Rimelig gode vilkår for mig vil jeg mene :)


    Synes også det er fair at betale for at bo hjemme, for man har mange privelegier som man ikke har når man flytter, såsom tøjvask, mad på bordet osv.