• også generalisere invandre :P ej spøg til side


    back to topic:
    Ja det var forkert det han sagde til din kærste og ja kender også invandre der er sådan men kender sku også danskere der er sådan og invandre som er veldig flinke og jeg sagtens kan snakke med og kan vi ikke prøve at holde debatten nogenlunde sober for det andet er sku til at brække sig over...

    Q6600 G0
    crossfire 2xhd 3870
    Asus maximus formula
    2 GB DDR2 pc6400 corsair
    750w Corsair PSU

  • Kender da efterhånden folk som er slemme til at provokere og synes efterhånden det er meget race blandet.


    Kender da mange hø hoveder som siger alt muligt lort bare fordi de er sammen med venner. Men når det er omvendt er de sat på mute.


    Men noget jeg har lagt mærke til, men det kan også være der bare er blevet lagt voldsomt vægt på, er at størstedelen af kriminalitet er folk med ikke dansk baggrund "hvilket er et stort ord".
    Kan det virkelig passe at halvdelen af danmarks population ikke er fra egentlig nordisk oprindelse.


    FOR SÅDAN SER KRIMINALITETS STATESTIKKEN UD!

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

    Rettet 2 gange, sidst af RAC ().


  • Det er trist med din lillebror, men topic starter nævnte ikke noget med en barndomsoplevelse af at være blevet banket af en indvandre.
    Hvorfor komme med den skrækhistorie for at lable alle indvandre?


    Jeg kan da komme op med mange andre sympatiskabende historier.


    Quote

    Lad vær med at sig hvordan vi danskere skal reagere i sådanne situationer, når du åbenlyst aldrig selv har været i samme situation - det er nemt at gøre sig klog på sådan noget, når man ikke har været udsat for det samme.


    1. Hvad bilder du dig ind med denne? (Jeg er også dansker! Og hvis jeg ikke var, hvad bilder du dig stadig ind!?)
    2. Nej jeg har ikke været udsat for det din lillebror har været udsat for, men det har majoriteten af danskere jo heller ikke.
    3. Det samme gælder for dig, det med at gøre sig klog på ting, du gør dig jo klog med "forskellig opdragelse, forskellige værdisæt, forskellige normer - en helt anden kultur..".
    Ja opdragelse, den er nok forskellig for alle mennesker, men skal alt det andet tyde på at "indvandre" normer, værdisæt og kultur opfordre til vold?


    Jeg er enig med Atomic.
    Jeg mener dog ikke at du er racist, men bare utroligt snævertsynet.


    "Glistrup hader muslimer, ergo gør alle danskere" Hvad er det for en mangel på logik?


  • okay - Men nu brugte jeg det altså bare som et eksempel. Men syntes det en underlig regl, men fair nok :)

  • Hold da op en debat her! Gået lidt over gevind da .


    Men jeg synes nu dansker er de værste . Hovedsageligt ældre og fulde mennesker, kan være virkelig slemme! Ved da ikke hvor mange gange om dagen jeg får smækket møgsætninger i hovedet af latterlige folk.


  • Nej, det er ikke det jeg siger - det var ikke for a lable folk (eller dig) som racister. Jeg siger bare at det ikke ligefrem hjælper på en situation at smide brænde på bålet. Og det er at smide brænde på bålet når folk også liige har en grim indvandrer-historie. "Puuha, jeg kender også en dum indvandrer". Hvis folk ikke er racister, hvorfor skal de grimme historier så ud i lyset, hvis det ikke er for at sætte indvandrere i dårligt lys?


    Men jeg vil godt give dig ret i at min definition af racisme er ret bred. Jeg kan ikke tage når folk skærer en anden gruppe af folk over en kam. Det gælder også den form for hetz der er foregået nogen steder i den her tråd.


    Du kan ikke påstå, at det ikke er forskels-behandling her i tråden, når folk fortæller en masse historier om indvandrere, netop fordi at de er indvandrere.

  • Shahid:


    Jeg er godt klar over, at topic ikke starter ud med at "Hitmanden" har fået tæsk af nogle indvandrer - men alligevel bliver jeg
    provokeret når du siger, "Det er for slapt at blive bange", når jeg ved (kan gætte mig til) at du ikke har været i samme
    situation. Som pæredansker (...og jeg gentager, jeg er ikke racistisk på nogen måde, har nogle få udlændinge-venner, og jeg er
    sikker på at du er en pisse fin fyr) risikerer man altså bare at få en på snotten, hvis man har den der kolde attityde på: "Det
    er for slapt at blive bange"- så jeg svarer ham da bare igen, eller laver lidt sjov med ham som modspil. Den attityde som du anbefaler
    / lægger op til at vi skal have i de situationer.


    Jeg prøver ikke at sprede dårligt lys over indvandrene, da jeg VED at der udlændinge der opfører sig ordentligt, såvel som der er
    udlændinge der opfører sig dårligt. Jeg bliver som sagt bare provokeret af det, du siger, og fortæller så hvad der sker, hvis
    man som min lillebror, har den attityde på. Jamen i de fleste tilfælde (tror jeg), vil man blive banket i jorden. Simple as that.


    1. Igen jeg prøver ikke at støde dig - men du må da forstå, at du har sværer ved at sætte dig i ind i situationen, når du selv
    er af etnisk baggrund. Hvis ikke du forstår hvad jeg mener, må du bede mig uddybe.
    2. Nej, det har majoriteten af danskerne nok ikke - majoriteten af danskerne vælger nok heller ikke den at have den omtalte
    I-don't-give-a-fuck-about-you-and-I'm-not-afraid-of-you attityde
    3. Her kan jeg godt følge dig, jeg kender i bund og grund ikke noget til den opdragelse, de normer, den kultur osv., så det har
    jeg ikke viden eller ret til at udtale mig om. Lidt forhastet analyse måske, det undskylder jeg.


    Videre på 3'eren -> Igen, en lidt forhastet konklusion på det, der er nok mange andre faktorer, der spiller ind - men come on, vil du ikke give
    mig ret i, at den generelle danskers opdragelse er markant anderledes end den generelle indvandres - og der jo også sådan det skal være. Indvandrene
    skal ikke omlægge deres liv, deres vaner, kultur fuldstændig fordi de bor i Danmark.


    Til Glistrup kommentaren - du får mig til at fremstå som om jeg siger at alle udlændinge er voldlige, hvilket jeg på ingen måde gør.


    Atomic:


    Men kan du ikke se, når du læser din post en gang til, at du stempler/labler folk (de som kommer med deres små historier) som racister ved
    at sige, at du synes, at det er underligt, at de påstår de ikke er det? Den er ihvertfald rimelig klar herfra.


    Hvis du kigger efter, vil du se at jeg ikke prøver at sætte udlændingene i dårligt lys. Jeg bliver provokeret af Shahids råd om bare at være 'frygtløse'
    - og jeg giver derfor et eksempel på hvad der skete for min lillebror, da han var det - kan være at jeg ikke har gjordt det tydeligt nok. Men
    som sagt, er det et svar på hans post.


    Ja, der er været visse bemærkninger, som også jeg synes er upassende.


    Ang. forskelsbehandling. Jamen, der er jo ikke ligefremmest fordi, at de der kommer med historie, leverer dem med en red-neck-holdning, "de
    fordømte udlændinge - de skulle ALLE sammen sendes til langtbortistan - nej, der sættes fokus på de, som udøver vold o.lign. og det har jeg ikke
    noget problem med. Jeg har til gengæld et problem med folk, som dømmer dem alle sammen over én.


    Ang. din definition af racisme - jeg synes, at du skal passe lidt på med ordet 'racist', da det faktisk er meget rammende, og det ikke er alt
    for sjovt at blive anklaget for at være det.


  • Jo okay, my bad. Det var ikke min mening at stemple folk som racister pga. de historier de kommer med. Det jeg mener - og det har jeg sagt før - er at det blot er at smide brænde på bålet. Og jeg synes også det er udtryk for at man har en negativ holdning overfor indvandrere - eller måske bare mangel på oplysning. Også selvom du ikke ønsker at udtrykke dette, så er det altså sådan det kommer ud. Jeg tager dog dit svar til mig :)


    Mht. Forskelsbehandling: Nej, sikkert ikke - men faktum er da at de historier kun kommer frem i lyset fordi handlingerne blev begået af indvandrere. Det er selvfølgelig de eneste historier der kan være relevante for denne her tråd - men så er vi tilbage ved spørgsmålet om hvorfor det har relevans. Altså hvorfor det absolut skal have en relevans at det er indvandrere der har begået noget snavs.


    Man kan både se det som om koppen er halvt tom; Indvandrere laver ballade, de der er lovlydige er undtagelsen. Eller som at det er halvt fuldt; Indvandrere er generelt lovlydige, de få laver ballade.


    Mht. racisme-definition: Det er bestemt heller ikke sjovt at blive forskelsbehandlet eller stødt, fordi nogen af ens etniske herkomst har begået et eller andet dumt. Jeg har "min egen" definition af racisme. Og hvis du ved med dig selv at du ikke er racist - jamen så fred være med det! :)


    Må lige igen minde om at det altså ikke er et personligt angreb på dig.

  • hyggelig post..


    har læst de fleste svar her inde..


    jeg vil dog komme med min menning.
    har nogle enkelte Tyrkiske, kurtiske venner.
    Jeg har barn med en Filipiner.
    Og er nada racist,
    men jeg er skeptisk over for især folk som virker skumle, og de fleste af disse "skumle" typer er invandre.
    grunden til dette er nok mest at de fleste nærmeste venner er enten blevet slået, sparket ned, sparket af knallert, af cykel og blev taget ud af ens bil og smadret.


    får at gøre det kort med disse,
    min ven blev slået (så han fik et blåt øje og en meget øm kæbe) på højlys dag, fordi at han sagde han ikke havde nogen lighter da han ikke ryger. Han tog i mod slagene fra børn på 14-16 år hvorefter de løb. han er en alt for fredelig man efter min menning.
    Sparket af knallert fordi at de ikke måtte få en tur..
    Sparket af cykel fordi de ikke måtte låne den.
    Taget ud af ens bil fordi at de mente man spillede smart ved at høre højt musik. (dette skete i et lyskryds) de ham ud slå ham til jorden og sparkede ham lidt i maven og kørte så videre.


    Alle disse episoder var der Invandre i blandt... Dog har jeg oplevet at der mange gange er enten 1 eller 2 danskere i blandt, i denne "bande".
    Har selv været ud for at jeg sidder i toget og der går 3 invandre forbi, skal lige give en dumflad fordi at der sidder en blondie, slå giver han en dumflad og siger, Hva så Hottie, til hende den små lækre blondie.


    Alt disse er grunden til min meget store skeptik til invandre, i sær dem der ser skumle ud.


    dette er nok den ulempe ved at bo i ishøj :P (joke)
    Dog har dette ændret sig meget de sidste 1-2 år.. nu får man bare en dum kommentar nu og da, og den tar jeg sku bare med et spil og ignorer det, det skal sku ikke ødelægge min dag..
    kan da selv komme med "sjove/dumme" kommentarer når man er ude og at hygge med vennerne, dog ikke lige som det du nævner...
    Før i tiden da jeg var lidt yngre, gik jeg tit og sagde HVA SÅ MORMOR til lidt ældre damer :) hehe nogle tog det ok andre blev lidt for pissed IMO :)
    tror det var nok her, bare lidt om hva jeg har oplevet i livet :)


    cheers :cheers:
    forsat god varme :) husk en masse vand, (DOH jeg er selv væk)

  • Jeg synes bare den her debat burde stoppe nu....


    Alt efter hva jeg har læst hele vejen igennem - så lyder det som om folk har både dårlige erfaringer med både danskere og invandrere.... jeg har begge erfaringer - den værste erfaring jeg har er dog fra invandrere - men den seneste var idag (11-07-07) eftersom jeg stadig er vågen i min brandert - der kom en flok danskere hænd til os på stranden her til aften - og spurgte om vi ville slåsse - jeg lover jer for at vi bare lå på vores tæppe og drak en øl - mega fesent - og jeg er næsten ked af at være dansker når jeg oplever sådan noget....


    Det hele af det hele må være....


    Lad nu være med at diskutere det her - folk bliver ved med at føle sig ramt - og folk bliver ved med at sige noget der rammer andre.....


    den her diskution kan blive ved i en evighed.... og det ved at post indlæggere også....


    Mvh.


    Rasmus

    2500k @ 4600 mhz- Cooled by Water
    eVGA Z68 FTW
    16 GB 1600mhz G.Skill Ram
    3 * GTX480 i TRI-SLI - Cooled by Water
    2 * 120 GB Vertex 3
    2 TB WD
    ToughPower 1200 Watt
    Logitech G19 + G500 + G930 + G25
    Chieftech Dragon tower + Custom WaterMod
    Samsung Syncmaster 2493HM + 2 * ViewSonic VP231wb
    3* 1920*1200
    2 x 480 mm radiator med 4 x 120mm Noctua + 240mm "passive"

  • Huba, allerførst,


    Jeg beder ikke folk om at være frygtløst, jeg beder bare folk om ikke at fare op over alt det indvandre gør, og det der skete for topicstarter er ikke grund nok til at blive mere racist. Det er simpelthen for fesent da man også kan opleve danskere såvel som indvandre i bylivet (natten) være på lign. måder uden at der bliver slåskamp.


    Jeg ved ikke hvad du mener med at din lillebror var frygtløs, om han bare var frygt løs og spille op eller noget. (Jeg antyder ikke noget her, men du skriver selv at han havde den attitude), men jeg opfordre ikke folk til at have en frygtløs attitude, det er vil nok blive opfattet som provokerende.


    Men Huba, du tager jo min sætning ud af kontekst!!


    Quote

    Det er for slapt at blive bange / et skridt tættere på racist på grund af små ting.


    Den har jeg forklaret foroven, og det er hele sætningen der gælder når jeg skriver det!


    Lad mig forsikre dig, jeg kender GODT til den situation du snakker om, jeg kan GODT sætte mig ind i den frygt du snakker om.


    Quote

    Videre på 3'eren -> Igen, en lidt forhastet konklusion på det, der er nok mange andre faktorer, der spiller ind - men come on, vil du ikke give
    mig ret i, at den generelle danskers opdragelse er markant anderledes end den generelle indvandres - og der jo også sådan det skal være. Indvandrene
    skal ikke omlægge deres liv, deres vaner, kultur fuldstændig fordi de bor i Danmark.


    Jo det er jeg enig i, men det passer jo stadig ikke at det er pga. af de ting/ at de er opdraget og vokset op med værdisæt der for dem til at lave ballade (for dem der laver ballade)
    Du siger at du kender nogle indvandrere, lad mig fortælle dig at jeg også kender en del og det er både af den ene og den anden type (De alle er nu blevet modne og opfører sig langt bedre), og det er ikke i opdragelsen at skoen trykker!


    Quote

    Til Glistrup kommentaren - du får mig til at fremstå som om jeg siger at alle udlændinge er voldlige, hvilket jeg på ingen måde gør.


    Den var ikke specielt møntet på dig, men den logik en del her i tråden har.



    Quote


    Ang. forskelsbehandling. Jamen, der er jo ikke ligefremmest fordi, at de der kommer med historie, leverer dem med en red-neck-holdning, "de
    fordømte udlændinge - de skulle ALLE sammen sendes til langtbortistan - nej, der sættes fokus på de, som udøver vold o.lign. og det har jeg ikke
    noget problem med. Jeg har til gengæld et problem med folk, som dømmer dem alle sammen over én.


    Med fokus på realiteten, der strømmer ud med negative indvandre historier, så tror du selv på det?
    Måske skulle jeg bruge den som du brugte? Det kan selvfølgelig godt være svært at sætte dig selv ind i det medmindre du også har oplevet at "dine typer" eller dine "forældres typer" ofte er i medierne/ omdiskuteret med negativehistorier?


    Lad mig lige understrege at jeg ikke tager nogen ballademagres parti, hverken dem som sagde noget til topicstarter eller andre.

  • Quote

    Originally posted by celfa


    Jeg har respekt for dem der integrere sig og til passer sig det danske samfund. (Uden at skulle have bygget moskeer etc.) Dem der er til problemer, kan få et los i røven ud af landet. Vi har nok i at løse vores egen problemer i det danske samfund end udlændinge.


    Et sandt guldkorn fra celfa!
    Det skulle fandme rammes ind.


    System:
    Asrock Dual Sata2
    AMD Athlon 64 3500+ @ 2500 Mhz
    Asus EN7600 GT
    Maxtor Maxline 3 250 GB
    Chill Innovation 450 Watt
    2x512 PC3200 Kingston Value Ram
    Logitech G11
    QcK Heavy
    Logitech MX518
    Lacie 320 Gb Ekstern HD

  • Quote

    Originally posted by celfa


    Jeg har respekt for dem der integrere sig og til passer sig det danske samfund. (Uden at skulle have bygget moskeer etc.) Dem der er til problemer, kan få et los i røven ud af landet. Vi har nok i at løse vores egen problemer i det danske samfund end udlændinge.


    Hmm så du mener ikke at der skal være plads til religionsfrihed i Danmark?
    Hvad har en moske med desintegration at gøre? Ved du overhovedet hvad en moske er siden du siger det sådan?


    Du godt klar over at der ikke er en eneste moske i Danmark ikke? Muslimer må ty til lagerbygninger, sportshalle etc. , men ikke en rigtig moske.


    Du mener måske at en moske er imod integrationen, jeg mener det fuldstændigt modsatte.
    Jeg mener at en moske kun kan fremme integrationen blandt mange muslimer, blandt andet ved hjælp af det signal der så sendes.


    Lad mig lige påminde om at i et demokrati skal der være plads til alle.


  • Bunder egentligt mest i at jeg er totalt ligeglad med religion. Religion er verdens undergang.


    Men tag min familie fx. 100% dansker. Vi har villa og lejlighed i Tyrkiet, skulle vi også slæbe en kristen kirke med ned? Tyrkere er nogle af de flinkeste mennesker, de stoler ufatteligt meget på hinanden, og hvis man ikke har nogle penge og er sulten og tørstig så kommer man da bare og betaler senere. Der kunne Danmark virkelig lære noget. Vi går op i at vi får den sidste 25 øre med.


    Ja jeg ved godt hvad en moske er. Bor 200 meter op af en i Tyrkiet, bliver vækket klokken 4-5 om natten af den.
    En moske i danmark ville danne jordens største ghetto omkring den. Ville aldrig hjælpe på af få fjernet ghettoerne. Udlændinge skal jo spredes udover hele landet, og ikke samles i en stor klump. Forestil dig en moske ved siden af Gellerup Parken i Århus V. Det ville ikke lige frem hjælpe på denne enorme ghetto.


    Der bor en tyrkisk familie her i kvarteret og de har fundet sig fint tilpas. Er med til vej-fester etc.

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Shaid:


    Kan ikk finde rundt i det quote-pis mere. Jeg har kommenteret det hele, bortset fra din Glistrup-kommentar.
    Ja, det er hele sætningen, der gælder, når du siger det. Men den forklaring du tilføjer til din quote "Det er for slapt..små ting",
    har jeg jo ingen jordisk chance for at vide, at du i virkeligheden mener, at man ikke bør fare op over sådan noget, og blive racist.
    Hvis du havde skrevet det i stedet for, vil jeg ikke have reageret så kraftigt på det.


    Igen, jeg har sagt at det var en meget forenklet analyse af det, og der sikkert er mange faktorer, der spiller ind.
    Men jeg tror OGSÅ at opdragelsen og værdisættet spiller en rolle - sammen med en masse andet. Det er min holdning,
    og den har jeg vel lov til at have? I min forrige post, spurgte jeg dig egentligt bare helt enkelt, om du ikke
    gav mig ret i, at den generelle danskers opdragelse ligger langt fra den generelle indvandrers - det gav du mig
    ret i, punktum. Det var ikke for at køre mere i den, det var blot kommentaren (noget i retning af): Alle danskere, og udlændinge har en
    haft en forskellig opdragelse!


    Jeg kan ærligt talt ikke helt forstå, hvad du mener med den sidste kommentar. Kan du ikke omformulere
    den? Mener du, at der er mange indvandrer, der bliver hængt uskyldigt ud i medierne?


  • For det første vil en moske i Danmark aldrig få lov til at kalde til bøn som i Tyrkiet, det ville også være lidt :crazyeyes:, I hvertfald i de her år og en del frem.


    For det andet så findes der rent faktisk rigtige kirker og synagoger i Tyrkiet så der klarer de sig også bedre end her i Danmark hvor vi kun har rigtige kirker og mindst en rigtig synagoge.


    En moske I Danmark ville ikke skabe en giga desintegreret ghetto, for i den moske der vil blive oprettet, der vil der højst sandsynligt blive opfordret til at opføre sig efter danske love og regler. (Tror du ikke det kan ske? Min Imam, da jeg var lille og gik i moske, han fortalte da ofte at når man lever i Danmark, så skal man opfører sig offcourse moralsk godt (som langt de fleste religioner påbyder), men samtidig ikke gøre noget imod samfundet, for selvom vi er muslimser så er vi også danskere, det samme fik min mor fortalt da hun var lille og gik i moske)


    At være med til vejfester etc. er jo ikke et krav for at tilpasse sig i Danmark.

  • Min umiddelbare holdning er hvis de render rundt og laver ballade og udføre kriminalitet så skal de smides væk, men så igen - der er også danskere der laver det samme. De "indvandrere" som render rundt og laver ballade er jo egentlig lige så på papiret lige så danske som "os andre" for de fleste er født og opvokset i Danmark, men der er dog en gruppe der tydeligvis har et attitude problem, men igen det er der også danskere der har. Det hele skaber lidt en usmagelig situation med en masse dobbeltmoral og fordømmelser.


    Desuden syntes jeg der er en faktor der bliver glemt i alt dette - medierne. Det er i høj grad dem som har frembragt dette skrækbillede, for selv om det nok er mindretallet der render rundt og laver en masse lort så er det dem som der er fokus på. Jeg har tidligere arbejdet som torvemedhjælper på torvet i Odense. Her arbejde jeg sammen med en ældre mand som stammede fra Tyrkiet, og han var noget af det flinkeste. Standen over for hvor jeg arbejde var ejet af nogle indvandre som igen også var virkelig flinke, og med masser af selvironi.


    Hvis man som indvandre kommer til Danmark med gode intentioner så byder jeg dem hjerteligt velkommen, men hvis man komme for at lave ballade så kan man få lov at smutte igen og er man barn af en indvandre så er man jo ligeså meget dansker som en hver anden født i Danmark, og så er man i min verden bundet af de samme regler som ”os andre”.


    Intel Core 2 Duo E6600
    ASUS P5N32-E SLI
    2 GB CellShock PC-6400
    2 GB Kingston HyperX PC-8000
    Inno3D GeForce 8800 GTS 320MB
    WD Caviar 250GB SATA II
    WD Caviar 500GB SATA II
    NorthQ 4100 KingKong Extreme 500W

  • Quote

    Originally posted by shahid_2dk


    At være med til vejfester etc. er jo ikke et krav for at tilpasse sig i Danmark.


    Nej, men det gør at de danske familier der osse er med til vejfesten begynder at acceptere de fremmede i stedet for bare at fordømme dem, og skære alle over en kam, som det jo ofte er tilfældet. Det gør osse uanset hvad, at de familier der er med til en vejfest blir mere integreret i det pågældende kvarter. det er i hvert fald min teori, at både danskere og indvandrere ville have godt af at omgås lidt mere, måske på begges premisser... ja det er jo nok egentlig ikke kun min teori :)