Gym, klage over karakter

  • Hey


    Jeg er æderspændt rasende lige for tiden.


    Jeg var oppe i fysik, afsluttende eksamen idag.


    Der laver vi et forsøg, mig og min makker er ret usikkre men jeg får da udregnet teoretiskeværdier for svingningstider, lambda osv, som passer overens med vores forsøg, her får min makker ikke rigtigt sagt noget.


    Så kommer jeg til selve prøven, her skal jeg gøre rede for effekt spændingsfald, og strømstyrke, disse begreber klare jeg rigtigt, men usikkert. Dvs. jeg kan selv forklare dem og give eksempler på udregninger, dog ikke uden at kigge i mine papire.


    Jeg når under forberedelsen ikke at kigge på mit bilag, men efter at mine lære skubber mig igang, kan jeg selv forklare i hvertfald et minimum og hvor man indføre voltmetre og ampermetre for at måle de forskellige værdier.


    Og på den sidste graf kan jeg også selv udlede at det er grafen over et batteri hvis strømstyrke falder drastisk når strømmen er opbrugt.



    For alt dette får jeg 00, ja FUCKING 00 


    Min makker får 4, og fortæller bagefter at han var megt usikker og byttede rundt på formlerne i emnet smelte og fordampningsvarme og i det hele taget var temmeligt forvirret.




    Hvad skal jeg sige til dette, jeg går normalt ikke ret meget op i mine karaktere, men her syntes jeg edersateme jeg er blevet behandlet temmeligt uretfærdigt.


    Hvad siger I?

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

    Rettet en gang, sidst af nano ().

  • Hvad svarer 00 til, i forhold til den gamle 13-skala?

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Hmm det jo svært for os at bedømme hvordan du klarede det, men sådan som du skriver virker det måske lige hårdt nok. Der er alligevel en del forskel på 4 og 0, 2 ligger jo imellem.


    Husk at hvis du skal klage skal det ske maks 2 uger efter eksamensdagen.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Jeg er ved at læse hvordan bedømmelserne bliver givet, og jo mere jeg læser jo mere unfair syntes jeg det var, begynder næsten at tro de har byttet rundt på mig og min makker under gruppe forsøget.


    En anden lille detalje var at de var godt 9min om at afgøre min karakter (ja det føles som laaaang tid når man venter på en karakter), det tager jeg som et tegn på at der var uenighed mellem lære og eksaminator.

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • tag en snak med din lære sig du gerne vil have en begrundelse for din karekter

    Asus Rampage IV BE - EK-FB KIT ASUS R4BE
    E5 1660 v2 - XSPC Raystorm

    2x XFX R9 290 - EK-FC R9-290X (Rev.2.0)
    4x4gb Dominator 2133mhz
    Corsair AX1200
    2xDell 2410 WFP + 1x Dell 2407 WTF 5760x1200
    3x DD5. Dual loop
    3x Ocool 360 45mm 1 EK 360 Coolstream 45mm
    XSPC Cube


  • Hmm, som JuiCe siger, er det lidt svært for os at vide, hvordan du klarede det, men på baggrund af det du selv fortæller, virker det lige lovlig unfair. Hvis jeg var dig, ville jeg gå direkte på kontoret, og spørge dem om, hvordan man skal klage (så der bagefter ikke er nogen problemer omkring forkert måde at klage på eller hvad ved jeg). Kan være du direkte bliver henvist til rektoren. At din eksamen var mundlig gør det (efter min mening) det hele lidt sværere, i modsætning til, hvis det var skriftlig. Må jeg spørge hvilken klasse du går i (1.g, 2.g, 3.g?) ?

  • Jeg står i præcis samme situation som dig lige nu!


    Var oppe i dansk A i går, og trækker eksistentialisme i litteratur. For så en tekst udleveret, hvor jeg skal analysere + fortolke og relatere til eksistentialismen.
    Alt dette kan jeg, + jeg kan argumentere for det. Jeg er usikker på nogle ting, men går generelt ikke i stå i hele min 25 minutters fremlæggelse.


    Jeg kommer ind og får et 00 med begrundelsen at jeg ikke kunne relatere til andre læste tekster, hvilket er rigtigt nok, + jeg har overset nogle småting i analysen. Dette får jeg også 00 for, og er meget utilfreds.


    Synes mindst det skulle have været bestået, måske endda et 4 tal.


    Er ret meget i tvivl om jeg skal klage. Har fået afvide for længe siden, at klager over karakterer sjældent giver medhold. Men jeg vil prøve at snakke med rektor om det.


    Forresten, hvor læser du begrundelser for karaktergivningen?

  • Puha, jeg har et eller andet sted en PDF fil med over 50 sider hvor der står alt muligt om sådan noget.


    Ja jeg er også ved at blive lidt ked af det her, for min indsats, har da i hvertfald vist, at jeg har været til undervisning og fået en grundlæggende forståeslse for emnet. 00 og -3 har jeg altid forstået som karaktere for folk der ikke forstår emnet og ikke kan redegøre for deres udregninger eller lave dem for den sags skyld.

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

    Rettet en gang, sidst af nano ().

  • Står OGSÅ i PRÆCIS samme situation ..


    Fik 00 til tværfaglignaturfagsprøve..


    trak om, blodtyper og push og pull effekten og skulle forklare jernatomer og jernioner ..


    Jeg foklarede osv osv og det gik meget godt til fysikken, og geografien gik også " ok " .. men biologien gik lidt dårligere..


    Kommer ind og får den sætning her : Ja , det gik jo ikke så godt .. vi har valgt at give dig 00 ..



    Jeg tænker what, og går ud og smider alle mine noter ud i skralderen ..


    Jeg orker ikke at klage, men jeg synes det er for langt ude , inkl jeg 2 andre..


    Lorte skala , den nye er ..

  • 03-5 jo. Men der er alligevel noget muggent ved den. De sagde også i radioavisen her til aften, at de studenter der i år får efter den ny skala (hf'ere som mig) har mindre chance for at få et job, hvis man er oppe i mod en anden student der får efter den gamle skala. Kan ikke huske hvorfor, men det er sgu ikke smart.


    Er enig med jer andre i at et 00 skulle gives til folk som ikke har styr på tingene, og som knap får sagt noget rigtigt. Og det har ikke været sagen i mit - eller jer andres tilfælde.


    Nano, er det ikke muligt at jeg kunne få fingre i den?EDIT: Fandt det selv

  • Jo, og det er jo så dumpet.


    Atomic, ser lige at det er specificeret til Fysik, men der står sådan her:


    12 Fremragende


    Eksaminanden kan tilrettelægge og udføre eksperimenter til en stort set
    dækkende undersøgelse af en kendt problemstilling, herunder behandle de
    indsamlede data med kun uvæsentlige fejl.
    Eksaminanden har i den mundtlige samtale et selvstændigt initiativ og viser et
    sikkert kendskab til fagets begreber, grundlæggende modeller og metoder, der
    bruges som grundlag for en faglig analyse og forklaring af den faglige
    argumentation, så næsten alle væsentlige aspekter inddrages.
    Eksaminanden kan reflektere over samspillet mellem teori og eksperiment og
    selvstændigt perspektivere faglig indsigt.



    7 God


    Eksaminanden kan udføre eksperimenter til belysning af en kendt
    problemstilling, herunder behandle og analysere de indsamlede data med
    inddragelse af de væsentligste forhold.
    Eksaminanden viser i den mundtlige samtale et godt kendskab til fagets
    begreber, grundlæggende modeller og metoder, der inddrages i den faglige
    argumentation på en noget upræcis måde.
    Eksaminanden kan forbinde teori og eksperiment og gengive perspektiver på
    de faglige problemstillinger.


    2 Tilstrækkelig


    Eksaminanden kan udføre simple eksperimenter, herunder behandle de
    indsamlede data med inddragelse af nogle væsentlige forhold.
    Eksaminanden bidrager i begrænset omfang til den faglige samtale, men viser
    et grundlæggende kendskab til fagets elementære begreber, modeller og
    metoder.
    Det faglige perspektiveres kun i begrænset omfang.


    Fysik B (stx) – undervisningsvejledning (juli 2006)




    Og jeg vil da mene at jeg i hvert fald ligger under 02.

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

    Rettet en gang, sidst af nano ().

  • Min mor (der selv er gym lære på skolen) snakkede lige med min lære, og han sagde de havde fundet væsentlige mangler i det jeg havde lavet, hvad er væsentlige mangler, når man udføre der der står på sit ark?


    Jeg forstår det virkeligt ikke.


    EDIT: Hvis jeg sammenligner det her med min årsprøve fra sidsteår så var det her en del bedre, syntes jeg selv, og dengang fik jeg 4 (7 gammel skala)

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

    Rettet en gang, sidst af nano ().

  • Quote

    Originally posted by AtoM!C
    03-5 jo. Men der er alligevel noget muggent ved den. De sagde også i radioavisen her til aften, at de studenter der i år får efter den ny skala (hf'ere som mig) har mindre chance for at få et job, hvis man er oppe i mod en anden student der får efter den gamle skala. Kan ikke huske hvorfor, men det er sgu ikke smart.
    Er enig med jer andre i at et 00 skulle gives til folk som ikke har styr på tingene, og som knap får sagt noget rigtigt. Og det har ikke været sagen i mit - eller jer andres tilfælde.


    Nano, er det ikke muligt at jeg kunne få fingre i den?


    Nok fordi at ifølge den gamle skala, så skulle man møde op og stave sit navn rigtigt for at få en højere karakter end 0 ... Ifølge den nye skala skal man lidt mere end det.


    Men nye ting er aldrig særlig smarte i starten ... eller rettere særlig effektive. Men det er jo nok de færeste nu om dage der vil tilbage til fortiden og have "UG" ... Hvad fanden det end betyder :crazyeyes:


    For at gøre forvirringen så lille som mulig, så kunne man også bare indføre "bestået" og "ikke bestået" ... :razz: ... men det ville der jo sikkert også være problemer med. Men uanset hvad, så er der et problem ... Thats life ...


    btw.... Hvilken karakter får man hvis man ikke rigtigt kan se det fornuftige eller det helt gennemskuelige i de forskellige definationer på de nye karaktere ? :O


    [Blocked Image: http://www.ug.dk/uvm-images/karakterconverter300.jpg]


    ... De "dummeste" bliver "dummere" imens de "kloge" bliver "klogere" ? - Det er sgu undervisningsystems svar på "ny alliance" .... Røvrend dem i bunden og beløn dem i toppen .... Robin Hood ville sgu få en hjerneblødning hvis han levede i dagens Danmark :boxed:

  • Quote

    Originally posted by nano
    Min mor (der selv er gym lære på skolen) snakkede lige med min lære, og han sagde de havde fundet væsentlige mangler i det jeg havde lavet, hvad er væsentlige mangler, når man udføre der der står på sit ark?


    Jeg forstår det virkeligt ikke.


    Det er jo nok netop derfor der er væsentlige mangler ;)


    De giver jo ikke 00 uden grund. Du må jo som de siger have haft "væsentlige mangler" i det du har sagt.

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten
    ... De "dummeste" bliver "dummere" imens de "kloge" bliver "klogere" ? - Det er sgu undervisningsystems svar på "ny alliance" .... Røvrend dem i bunden og beløn dem i toppen .... Robin Hood ville sgu få en hjerneblødning hvis han levede i dagens Danmark :boxed:


    Pjat. Bare fordi det hedder noget andet. Det er jo bare folk der skal vænne sig til at 00 ikke er det laveste.