Indlæg af mulvad

    Hvis dit budget på nogen måde kan holde til det vil jeg klart anbefale en D200.


    Du kan med stor sikkerhed genbruge dine linser fra dit film-baserede apparet. Dog skal du være opmærksom på at brændvidden er anderledes på digital foto end på traditionelle filmbaserede kameraer. Dette skyldes primært målene på CCD'en, der er mindre end de 35mm som er størrelsen på almindelig film.


    Som en tommelfingerregel skal brændvidden i en filmbaseret optik ganges med 1,5-1,6 i forhold til anvendelse på et digitalkamera.

    Det er korrekt, at det kun er det helt store kort, der kræver CCC. Mit problem er, at for at kunne enable tv-out m.v. skal man have adgang til funktioner, der ikke umiddelbart ligger i driveren alene i seneste version.


    I tidligere versioner fik man disse funktioner til rådighed i CP, hvis man ikke installerede CCC.


    Det kan da godt være, at jeg er lidt touchy men jeg synes nu ikke CCC er vildt fedt at vente på blive loadet, hver gang jeg starter min computer. Så mange nye features er der heller ikke - bare lidt lækker indpakning.


    Tak for hjælpen alligevel....!!

    Ok...tjekker ATI-tools - tak for det


    Jeg har fundet et sted, hvor man kan downloade Catalyst 6.2 med CP. Det ser dog ikke umiddelbart så tillidsvækkende ud - Nogen der har erfaringer med denne udgave?


    Og kan det virkelig passe, at ATI skal diktere anvendelse af CCC for at kunne udnytte kortet fuldt ud.


    ... Det er først med den seneste version, at mine muligheder for at tweake via CP er forsvundet.

    Jeg har lige installeret de nyeste Catalyst 6.2 drivere.


    Da jeg synes Catalyst Control Panel er en anelse sløvt at arbejde med og ikke giver langt flere fordele end driverens udvidede funktionalitet i skærmindstillingerne, plejer jeg at fravælge Control centret under installationen af driveren og i stedet benytte ATI's udvidede funktionaliteter i driveren alene via fanen "avanceret" under skærmindstillinger


    Tilsyneladende kan dette ikke længere lade sig gøre.


    Hvis jeg ikke installerer Catalyst Control Center får jeg ikke de udvidede muligheder i "avanceret" og kan f.eks. ikke koble tv-out til og fra.


    Mit spørgsmål er derfor - Kan det stadig lade sig gøre, at få den udvidede funktionalitet tilbage under skærmindstillinger og i givet fald - Hvordan?


    På forhånd tak


    /Henrik

    Nej jeg tror at du har ret. Hvis du ikke kan komme til dit bundkorts bagside uden at tage det ud, er den god nok. Der skal til AmD monteres den sorte plade du nævner.


    Det er selvfølgelig en ulempe - men den Zalman blæser er altså det bedste jeg har gjort for min P4.

    Jeg er meget nysgerrig efter at få at vide, hvordan roning - en sport hvor en eller flere personer sidder ned og river i en åre kan være en ekstremsport???


    Jeg er sikker på at det kan være hårdt nok at ro...men ligefrem ekstrem sport er vel at tage munden lidt for fuld.

    Stadig ikke over 5K


    Dell er elendig kvalitet i forhold til en række andre bærbare på markedet. Jeg har selv lige fået en ny Dell fra arbejdet og den driver mig til vanvid pga. den dårlige kvalitet i tastatur, pegeplade samt generelt manglende finish - Før havde jeg en Thinkpad - det er sgu kvalitet til fingerspidserne!


    Min nye Dell knirker sgu plastisk, bare man åbner og lukker den.

    Nu kan man jo ikke helt regne med, at det ikke er tilfældigt at du får denne mail. Der er mange spammere, der sender mails til tusindvis af tilfældigt generede e-mail adresser.


    Endvidere høstes der i stor stil e-mail adresser fra hjemmesider m.v. til brug for spam.


    Det lyder nu også lidt mærkeligt, at du efter 5 år på nettet kun har droppet din mail det ene sted..


    Jeg medgiver dog at der naturligvis kan være en sammenhæng, men som Bentzin også siger kan man ikke regne med bullet-proof sikkerhed på almindelige sites, der ikke benytter en eller anden for for kryptering.


    Jeg tror ikke du behøver være nervøs for at de skulle besøge dig - det vil nok kræve lidt rigeligt at skulle opsøge alle dem, der reagerer negativt på spam. De er jo sikkert kun interesseret i dit kontonummer, hvilket du jo ikke gav dem...

    Enhver er sig selv nærmest - sådan er naturen indrettet - alt andet er tillærte sociale reaktionsmønstre. Det er også derfor at disse mønstre er det første der ryger ved paniksituationer, hvor folk f.eks. bliver trampet ihjel af andre på vej ud af brændende huse m.v. Her træder den naturlige drift i karakter.


    At de sociale reaktionsmønstre tjener et formål og udgør en stor del af civilisationens fundament er jo så en anden sag.


    Ret beset er de eneste mennesker man med rette kan forvente rene altruistiske handlemønstre fra ens familie.

    Ja det lyder jo fint for hard-core fans, der bare må se alt der står Star Wars på. Personligt mener jeg nu, at det er endnu et tegn på at George Lucas har solgt ud af det oprindelige koncept.

    Det kan godt være, at Sweethearts har lukreret på de kendte strofer fra Eva Madsens "Mormors kolonihavehus", men hvis det nummer skal betegnes som nogens gennembrud, må det altså være den oprindelige kunstner, Eva Madsen.


    Sangen har iøvrigt gennem mange år har været en af de mest spillede danske sange på det afskyelige program Giro 413

    Man SKAL ikke pille i bios - det er korrekt, at hvis man ønsker at ændre boot-sequence og evt. slå chek af visse drev (diskettedrev m.v.) fra - så skal man ind i BIOS.


    Som default søges på alle enheder og der er derfor ingen akut grund til at pille i BIOS med det samme.

    Installation af Windows Xp har intet med BIOS opdatering at gøre.


    BIOS eller Basic Input Output System, er den lille stump kode, der gør det muligt for computeren at boote, initialisere drev med mere.


    BIOS er placeret på flash-ram og er derfor ikke så nem at opdatere som f.eks. et styresystem.


    I alle nyere systemer kan BIOS opdateres. Det sker typisk ved hjælp at et utility fra producenten af ens bundkort.


    Idag er der ikke længere den store risiko forbundet med opdatering af BIOS - dog skal man være opmærksom på, at gør man noget galt kan det i visse grelle tilfælde koste en ny bios-chip eller evt. et nyt bundkort. Læs derfor altid vejledningen for opdatering af BIOS grundigt igennem inden start.


    Det kan godt betale sig at opdatere BIOS - der rettes løbende fejl i grundkoden og tilføjes endvidere understøttelse af nye processorer i takt med at disse produceres.


    Men....du skal altså ikke pille ved BIOS for at installere Windows.

    Nu ved jeg ikke hvilken version du kører med, men på DVD-udgaven ligger der ca. 10 billioner templates, herunder også knapper - der burde nok være noget du kan bruge.


    Man kan også sætte sine egne billeder ind eller endda små film-klip. Det har jeg dog ikke fundet ud af endnu.

    Det er jo useriøst - Hvem skal man f.eks. klage til hvis sælger ikke reagerer på kravene og returnering.


    Jeg er enig I, at købeloven altid gælder, når man handler - også mellem private, men det er jo næsten umuligt at få afgjort en uenighed om, hvem der skal bekoste en reparation.


    Og det bliver endnu sværere at afgøre mellem to privat handlende, hvis den vare, du har købt har været brugt.


    Købeloven skal jo heller ikke forveksles med Forbrugerloven, der giver udvidet beskyttelse af forbrugere i forhold til handel med virksomheder.