Indlæg af RTM

    Først og fremmest: dit spørgsmål har ikke noget at gøre med hardware, så burde nok være oprettet under software.


    Hvis jeg skulle gætte på, hvorfor du har problemer, så er der flere ting.
    En ting er at de fleste internet udbydere blokerer for at man kan køre sin egen SMTP-server på port 25.
    SMTP er den protokol der anvendes til at sende mails med, internet udbydere blokerer for det, for at undgå at computere der er en del af et botnet sender spam fra deres netværk.


    Hvis din internet udbyder ikke har blokeret for trafik på port 25, kan det være at den IP-adresse som du bruger er registreret i en anti-spam liste, enten fordi der har været sendt spam fra den, eller fordi internet udbyderen har meldt den til en liste over IP-adresser hvor man ikke forventer at der bliver sendt mail fra.


    Helt generelt, syntes jeg i øvrigt at det er en skidt ide at hoste sin egen mailserver (især når man som dig kun har en maskine).


    Der er flere grunde til det, den ene er at du er afhængig af at maskinen er tilgængelig fra internettet for at kunne modtage e-mails, det betyder som regel at den komponent (ofte kaldet SMTP-server) der anvendes til at sende mails med også er tilgængelig udefra (med mindre du laver noget avanceret firewall setup).
    Problemet med det er, at servere til sende post fra, er et yndet mål blandt spammere, fordi de ofte ikke er sat op til at begrænse hvem der har lov til at sende via den.


    Derudover er det et problem hvis mailserveren går ned, eftersom du kun har en enhed til at modtage post på, kan du risikere at du aldrig modtager post ved nedbrud.


    Du kan eventuelt overveje at opsætte dit microsoft outlook.com til dit domæne, det er gratis og fungerer ligesom at anvende hotmail/outlook.com, bare for dit eget domæne, du kan starte med at kigge på denne side: LINK

    Personligt syntes jeg at Tweak.dks udseende kunne trænge til en opdatering, der er alt for mange forskellige komponenter, som ikke ser ud til at være i brug.


    Her tænker jeg, mere eller mindre hele menuen øverst, altså casemod, benchmarks, forhandler og PC galleri.
    Det ville være rart med noget simpelt, uden alt for meget "bling bling".

    Så vidt jeg kan se er den eneste SATA controller på det bundkort, den som er indbygget i chipsættet, den burde performe helt fint.


    Har du prøvet at køre AS SSD? ikke så meget fordi den kan benchmarke, men også fordi den kan fortælle lidt om hvilken driver der anvendes (intel eller microsoft), samt om partitionenen der testes på er allignet korrekt.


    I forhold til det med driver, kan du meget passende undersøge om SATA controlleren i BIOS/UEFI er konfigureret til at være i AHCI eller RAID mode (IKKE IDE).

    Har du prøvet at undersøge hvilken controller disken er forbundet til?
    Visse SATA controllere (især Marvell 9123 og 9128) performer ikke særligt godt (i mange tilfælde slår Intels SATA-2 fra ICH10R førnævnte Marvell controller)

    Jeg vil stadigvæk holde ved at købe cat. 6 kabler (men absolut ikke 6a eller 7).


    Begrundelsen er simpel, visse (især ældre) enheder kræver cat. 6 kabler for at få gigabit til at virke.
    Langt det meste gigabit udstyr virker fint med cat. 5e, men der er alligevel tilfælde hvor det ikke helt er nok.


    I gamingkings eksempel, med en fordobling af prisen mellem cat. 5e og cat. 6 snakker vi stadigvæk "kun" 40kr. mere, hvorfor det stadigvæk er indenfor hvad jeg personligt vil kalde som "det værd".


    Men igen... 6a og 7, er for 10Gbit ethernet osv., og er simpelthen ikke pengene værd, hvis man ikke har udstyr der kan få gavn af det.

    30 Mbit er jo ikke alverden når man snakker lan, da jo normalt kører enten 100 eller 1000 Mbit,
    og du kan derfor sagtens trækkes af almindelige Ca5e kabler der er rated til gigabit (1000 Mbit) op til 100m.
    Så er slet slet ingen grund til at bruge dyre Cat6 kabler.


    Cat. 6 kabler koster nogenlunde det samme som cat 5e, umiddelbart er der derfor ingen grund til at købe cat 5e kabler, især fordi cat. 6 kabler ofte virker bedre med ældre gigabit udstyr.


    Men hvis der allerede er cat 5e kabel, eller det haves på forhånd, så hold dig til det, det burde virke fint.

    Kan du bruge de komponenter hvis du køber dem nu? (og få noget ud af at bruge dem vel og mærke)


    Hvis ikke, syntes jeg at du skal vente med at købe dem indtil du skal købe de andre ting.
    Årsagen er simpel, det kan være at de er blevet erstattet med bedre/nyere/billigere produkter når du køber det andet, så hvis du ikke får noget ud af dem nu, er det næsten meningsløst at købe nu, med mindre du får en rigtigt god pris.


    SFTP, STP osv... Er også fint - Bare det ikke er UTP kabler:)


    Jeg vil gerne understrege at det sagtens kan virke fint med UTP kabler, samt med kategori 5e (bemærk e'et betyder at det er rated op til 1Gbps) kabler.
    Men man kan ligeså godt købe kategori 6 kabler, da de som regel koster det samme.


    Av-cables cat. 6 patch kabler er efter min erfaring af rigtigt god kvalitet og koster tilmed ikke meget.

    Er du sikker på at du vil have RAID 0? det sætter en masse begrænsninger og du kan næppe mærke en forskel.


    Et problem, er at du sandsynligvis ikke kan anvende TRIM (med mindre du har et z77 chipsæt, eller har modificeret Intel driver (og mener også BIOS er nødvendigt)), det betyder at du vil miste performance over tid.

    Som doittt er inde på, skal du have en router med et ADSL indbygget, den router du selv har fundet kan ikke bruges.


    Ud fra mine erfaringer, er den ZyXEL router generelt rigtigt dårlig, den har ikke meget RAM så den dør når der skal åbnes mange forbindelser, f.eks. ved P2P og spil serverliste refreshes.


    Umiddelbart vil den bedste løsning, være at sætte routeren i såkaldt "bridge mode", hvor adsl routeren ikke agerer en router.
    Desværre er der dog ingen garanti for at det er muligt, derfor vil jeg anbefale dig at kontakte din internetudbyder.

    Et bud kunne være at det er et problem med den driver som din SATA controller anvender, som gør at det ikke fungerer ordentligt og din lagerdisk skifter drev nummer hver gang.


    Jeg kan se at det bundkort du bruger har en Marvell 9120 controller (nok 9123 eller 9128), hvis du bruger den, vil jeg anbefale dig at flytte dine diske over på den SATA controller som kommer fra Intel chipsættet, den burde performe bedre (og Intel plejer at have styr på drivere osv.).
    Generelt vil jeg anbefale dig at du slet ikke bruger denne controller(og deaktiverer den i BIOS, så dens egen BIOS ikke skal indlæses), almindelige harddiske kan du sandsynligvis sagtens klare dig med Intel 3Gbit/s portene og din SSD kan du tilslutte en af Intel 6Gbit/s portene.


    Andre ting du kan prøve: Opdatere dit bundkorts BIOS og skifte dine SATA kabler.

    Jeg kan ikke love noget, men det kan sandsynligvis godt virke, umiddelbart ville jeg dog ikke gøre det.


    Der er flere årsager til det, først og fremmest er de ældre RAM en anelse langsommere, derudover mister du yderligere performance ved at ram blokkene ikke har den samme kapacitet (pga. tabet af dual channel mode).

    Umiddelbart burde det kunne virke i teorien, men du skal være opmærksom på at det megel vel slet ikke kan virke.


    Potentielle fejlkilder: app kan kun anvende wifi, app er optimeret til lokal netværk (dvs. høj båndbredde og lav latency), eller noget helt tredje.


    Heldigvis, er det jo bare at prøve, OpenVPN er gratis og der findes en app til ios.

    Umiddelbart tror jeg at C# med noget WPF, vil være noget af det bedste bud til det du forespørger.
    WPF gør det super nemt at definere en brugerflade, C# burde fungere fornuftigt til beregning, men det er klart at med mere low-level programmeringssprog, kan du lave noget som kan beregne mere effektivt. Når det så er sagt, så afhænger det bestemt lige så meget af kvaliteten af den kode man skriver, C# og lignende er rimeligt eftergivende her.


    Det er muligt at der ikke er de metoder som du forespørger indbygget i dets Math library, men hvis du er lidt heldig findes der libraries som andre har lavet, som du kan inkludere i dit projekt.


    Du burde kunne klare dig med Visual Studio Express, som er gratis :9xo

    Det er vel en slåfejl og han mener CMOS (man nulstiller ikke BIOS, men der hvor indstillingerne bliver gemt).


    Hvilken strømforsyning sidder der i øvrigt i maskinen? det kunne være relateret til den.

    Nu siger jeg det bare... begge dine grafikkort er et par generationer for gamle, det kunne være en ide at udskifte begge med ét kort, på den måde får du også flere features, som dine gamle kort ikke understøtter.


    Med hensyn til physx, er det overhovedet det værd?


    Jeg undersøgte lidt dokumentation på de USB grafikkort, der er ikke meget, men jeg kan i hvert fald se at den nyeste generation af displaylinks chips understøtter op til 6 lyd kanaler, umiddelbart tror jeg du skal gå efter en anden løsning.

    Så vidt jeg husker er der ikke en integreret lydkreds i det grafikkort, kun i de nyere kort (og dem i absolut lavenden), hvorfor det er nødvendigt at forbinde lydkorts s/pdif til grafikkort for at kunne få nogen lyd med.


    Det er ærligt talt en skod løsning og du er begrænset til 2.0 PCM(dvs. ukomprimeret) (eller var det 2.1) og 5.1 (komprimeret dolby digital/DTS lyd).


    Du kan måske bruge en af de USB grafik adaptere der findes på markedet, men du kommer alligevel til at skulle smide et par hundrede, de penge kunne du eventuelt i stedet bruge på et nyere grafikkort (om ikke andet så bare et lowend) som i hvert fald kan erstatte det gtx260 du bruger til physx.

    Apropos NemID - Er der nogen der har Chrome der har fået opdateret det interne Java så at man ikke mødes af en "dit Java er for gammelt" fejl? 8|


    Jeg mindes det kun er Flash som er indbygget i Chrome automatisk, hvorfor du selv skal opdatere det.
    Java er opdateret på min maskine og jeg får ikke nogen "dit java er for gammelt" besked, men jeg har som sagt selv opdateret det.