Indlæg af RTM

    Gab, for at give dig et eksempel, så er de værste pentium D designs lavet med en TDP på 130W, hvor f.eks. min C2Q 6600 (b3) er designet til 105W.


    Det er så ikke alle, der er lige så slemme, iflg. wikipedia findes der andre steppings af samme CPUer som kun afgiver 95W

    Du svarede mig aldrig på hvad signalstyrken ligger på :pokey:


    Udover det kan du også prøve at flytte netværksudstyret længere væk, jeg har hørt om situationer hvor udstyret var for tæt på, selvom det dog lyder usandsynligt, når det normalt er 3 meter.


    Kontakt linksys eventuelt. de har sikkert en checkliste over ting der skal tjekkes inden en eventuel RMA.

    en lille FYI:
    PS3 har kun b/g trådløst netværk (54mbit over det trådløse), begge routere du har linket til er b/g/n (300mbit over det trådløse), så du vil overordnet set ikke få mere ud af det trådløse fra en af de her routere end en billigere b/g router.


    Dog kan man lige så godt købe en b/g/n router, da n standarden er blevet ratificeret (betyder blot at det er en rigtig standard, det tog et par år....), så det er det med til at "fremtidssikre" dit indkøb.


    Men hvis du skulle forbinde din PS3 via kabel, kan den benytte gigabit, så kan det måske give lidt mening at købe en router med gigabit switch (som dir-655).


    En pointer der er værd at notere, er at de trådløse båndbredder er teoretiske, dvs. du får f.eks. ikke 54bmit ud af din b/g routers trådløse net, men typisk omkring de 22 stykker, noget tilsvarende gælder for en b/g/n router.
    Det samme gælder egentligt også for kablet netværk, der er tabet bare knapt så stort, så det er typisk ikke så mærkbart.

    Jeg glemte lige at notere: køb fra en anden forretning, Getmore kan ikke finde ud af at håndtere RMA, det betaler sig bedre bruge lidt flere penge i den anden ende, især hvis man har temperament :))

    Mig bekendt så har de 2 routere den samme type ubicom processor og eneste reele forskel er gigabit switchen i dir-655, hvilket også er årsagen til at jeg umiddelbart vil anbefale 655 fremfor 635.


    Der findes naturligvis masser af andre typer af routere, jeg har tidligere anbefalet dir-655 og dir-825 (uden dog at have brugt nogle af dem selv), men hvis jeg selv skulle købe en ny router, ville det blive en Netgear WNDR-3700, den koster noget mere, men har fået gode anmeldelser på smallnetbuilder.com, er kompatibel med tredjepartsfirmware (pt dog på et tidligt stadie) og kan håndtere både 2.4- og 5GHz båndene.


    Med hensyn til det netkort du linker til dwa-645, så kræver det at din bærbare har en såkaldt PCMCIA port som det kan indstikkes i, hvis denikke har sådan en, skal du se efter et andet kort.

    Hvad siger din computer omkring signalstyrke?


    Har du prøvet at ændre på nogle af indstillingerne på routeren? Kanal, signalstyrke (100%, hvis det evt angives i db, så undlad at røre ved instillingerne dog), krypteringstype (kryptering skal helst stå på WPA2-AES, evt. prøv ingen) osv.


    Hvis det stadigvæk giver problemer, så prøv at flytte routeren(eller computeren) tættere på, se hvordan det ser ud derfra, der kan sagtens være forskel i måden signalerne spreder sig mellem to forskellige routere, så vidt jeg husker bruger de to routere forskellige typer af antenner(intern og ekstern).


    Det kan også være noget der bare opfører sig underligt(trådløse netkort der ikke kan lide hinanden), har du testet med mere end én computer? Det kan være en god ide at opdatere driveren til det trådløse netkort i din computer.


    Det kan eventuelt også være en god ide at prøve at opdatere routerens firmware, hvis muligt.

    Desværre er 200kr også for lavt, til den pris vil jeg hellere beholde kabinettet til et evt. senere projekt :)


    Så som sagt, jeg vil holde denne tråd åbent lidt tid, hvis der ikke er nogle bedre bud beholder jeg det kabinet.

    Murdog, telenor bruger ikke modems, de bruger routere, der ikke kan sættes i bridge mode.


    Det betyder at du sandsynligvis (forudsat at din trådløse også er en router, hvilket den sandsynligvis er) kommer til at have 2 NAT tabeller og det er rigtigt at du skal aktivere UPNP på din zyxel router, du kan gå ind på http://10.0.0.1:2033 for at tilgå webinterfacet på den, du skal dog være forbundet direkte til zyxel routeren for at kunne tilgå den side.


    Når det så er sagt så er det typisk noget **** at have 2 NAT tabeller, især hvis du bruger P2P/fildeling.
    Det du måske kan gøre for kun at have 1 NAT tabel er:
    1: deaktiver DHCP serveren på din trådløse router,
    2: ændre den trådløse routers IP address til 10.0.0.200 og subnet til 255.255.255.0 (afaik tildeler zyxel routeren som standard op til 10.0.0.33, så alt mellem 10.0.0.34 og 10.0.0.254 (eller sådan noget) burde være gyldigt), dette er nødvendigt for at man kan tilgå den trådløse router på den IP adresse du har sat bagefter.
    3: forbinde en switch port (dvs typisk en af dem markeret 1 til 4) fra din trådløse router til LAN porten på Zyxel routeren.


    Det kan måske hjælpe på dit problem, men ingen garantier :)


    EDIT: Det der så sker er at din trådløse router kommer til at fungere som et accesspoint og en switch, med den ulempe at du ikke kan bruge WAN porten til noget som helst.

    jeg har ét stks Lanbox lite kabinet i overskud som jeg ønsker at sælge.


    Det er et MicroATX kabinet, det har ikke været brugt specielt meget og så vidt jeg kan se er der ingen ridser på det eller andet grimt.


    Link til EDBpriser


    Det er købt april 09, kvittering haves.
    Det er i københavn hvor det kan afhentes.


    Kom med et bud

    Godt så, NielsM har vundet.


    Prisen for at sende det som et brev skal jeg nok dække (det ser ud til at være overskueligt).
    Jeg skal dog sige at jeg vist har fået fejlnoteret noget information, rammen er normeret til 1.9V og ikke 1.8V, det håber jeg også er acceptabelt :)

    Okay 450 er naturligvis endnu bedre og jeg er da interesseret i at sælge til den højeste pris :)
    Hvis der ikke er noget modbud inden kl 21 i dag, så er det en handel


    I mellemtiden, vil jeg se om jeg kan finde ud af hvor meget portoen bliver, det ser ud til 75kr hvis det RAMmen sendes som en pakke, men burde være mindre hvis det sendes som et brev.

    Jeg har 2x2GB DDR-800 (PC2-6400) Corsair XMS2 ram som jeg gerne vil sælge for 425, plus porto.


    TWIN2X4096-6400C5
    Timings: 5-5-5-18
    Volt: 1.8V


    De er købt den 8. April 2008, jeg har naturligvis kvittering på det.
    De virker perfekt.


    Kan afhentes i København

    PsyCho


    Jeg har netop kigget på edbpriser, den laveste pris (hvor varen rent faktisk er på lager) er 560 + porto.
    Ud fra hvad jeg har set, så mener jeg at min udtalelse var korrekt.


    Carstent


    Men de RAM er mere end 2-300kr værd, så det bliver vi jo nok ikke enige om, der er ingen grund til at gøre noget større ud af dette, du må have held med din søgning

    Hvad er du så interesseret i at give? Det kan jo være at vi kan finde ud af noget.


    Meeen... du må jo regne med at PC2-6400 ram koster mere end det hvis du skal købe dem som nye, uden nødvendigvis at være anderledes, der er næppe sket den store udvikling på de chips.


    Hvis du køber nogle nye corsair, så har de identiske timings osv ;)


    Desuden er der jo en grund til at Corsair tilbyder begrænset livstidsgaranti på de RAM.

    Jeg har 2x2GB DDR-800 (PC2-6400) ram fra corsair som jeg gerne vil sælge for 500kr, plus porto.


    TWIN2X4096-6400C5
    Timings: 5-5-5-18
    Volt: 1.8V


    De er købt den 8. April 2008, jeg har naturligvis kvittering på det.


    De virker som de skal, jeg kan endda køre et par memtest86 loops på dem for at dobbeltjekke :9xo