• Jeg har lige fået anskaffet mig en 7.1 surround forstærker, og kunne godt tænke mig at kunne overføre 7.1 lyd fra computeren, men forstærkeren har kun digitale lyd indgange (optisk, coaxial og hdmi) til signaler med mere end 2 kanaler.
    Jeg har et GTX 295 grafikkort med hdmi (og et GTX 260 som physx kort), men hdmi-porten i kortet virker ikke af en eller anden sjov grund.
    Mit spørgsmål er om der er nogen der kender en billig løsning til at kunne få 7.1 lyd over fra computeren?
    Evt. noget usb til hdmi eller noget i den skuffe.
    På forhånd tak

    Asus Maximus VII Formula m/ Intel i 7 4790K @ 4,6 GHz
    16GB Corsair Vengeance DDR3 1600 MHz CL9 @ 1632 MHz
    2xSamsung 840 Evo 240GB (RAID 0) og WD Red 2TB
    Asus Strix GTX 980 Ti DCU III OC @ 1380 MHz

  • Har du sat lyden til at komme ud gennem HDMI porten, og ikke lydkortet?


    Og pas nu på med dit HDMI stik.
    HDMI er IKKE plug & play, og man kan nemt brænde en HDMI port af hvis man sætter et stik i mens der er strøm på.

  • Har købt kortet af en ven, men har ikke prøvet hdmi'en før nu. Er rimelig sikker på den er brændt af, for computeren registrerer ikke noget når der sidder stik i hdmi. Det er ikke en mulighed at vælge hdmi som lyd i windows, da den ikke registrerer når der sidder hdmi stik i.

    Asus Maximus VII Formula m/ Intel i 7 4790K @ 4,6 GHz
    16GB Corsair Vengeance DDR3 1600 MHz CL9 @ 1632 MHz
    2xSamsung 840 Evo 240GB (RAID 0) og WD Red 2TB
    Asus Strix GTX 980 Ti DCU III OC @ 1380 MHz

  • Så vidt jeg husker er der ikke en integreret lydkreds i det grafikkort, kun i de nyere kort (og dem i absolut lavenden), hvorfor det er nødvendigt at forbinde lydkorts s/pdif til grafikkort for at kunne få nogen lyd med.


    Det er ærligt talt en skod løsning og du er begrænset til 2.0 PCM(dvs. ukomprimeret) (eller var det 2.1) og 5.1 (komprimeret dolby digital/DTS lyd).


    Du kan måske bruge en af de USB grafik adaptere der findes på markedet, men du kommer alligevel til at skulle smide et par hundrede, de penge kunne du eventuelt i stedet bruge på et nyere grafikkort (om ikke andet så bare et lowend) som i hvert fald kan erstatte det gtx260 du bruger til physx.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Jeg har undersøgt om det ikke var nemmere at købe et nyt kort til physx, men priserne er lidt hidsige hvis det skal leve op til gtx 260'eren.


    Har stærkt overvejet usb grafik adapter, men det er svært at se om de også understøtter lyd.


    Har kigget på denne: http://www.bj-trading.dk/bjsho…3&pn=TerraTec&vare=819736
    Men er ikke sikker på om den kan overføre lyd, og i så fald om den kan overføre 7.1 kanals lyd.

    Asus Maximus VII Formula m/ Intel i 7 4790K @ 4,6 GHz
    16GB Corsair Vengeance DDR3 1600 MHz CL9 @ 1632 MHz
    2xSamsung 840 Evo 240GB (RAID 0) og WD Red 2TB
    Asus Strix GTX 980 Ti DCU III OC @ 1380 MHz

  • Nu siger jeg det bare... begge dine grafikkort er et par generationer for gamle, det kunne være en ide at udskifte begge med ét kort, på den måde får du også flere features, som dine gamle kort ikke understøtter.


    Med hensyn til physx, er det overhovedet det værd?


    Jeg undersøgte lidt dokumentation på de USB grafikkort, der er ikke meget, men jeg kan i hvert fald se at den nyeste generation af displaylinks chips understøtter op til 6 lyd kanaler, umiddelbart tror jeg du skal gå efter en anden løsning.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Det skulle efter sigende ikke kunne svare sig at udskifte 295'eret endnu, da dets performance skulle være i stand til at følge med nogle at de bedre, nyere kort. Gider ikke gå ned i performance bare for et hdmi stik. Så tror jeg sgu bare jeg anskaffer mig noget ps3 eller noget, og ligger det jeg vil se ned på en usb. Det er vidst billigere.

    Asus Maximus VII Formula m/ Intel i 7 4790K @ 4,6 GHz
    16GB Corsair Vengeance DDR3 1600 MHz CL9 @ 1632 MHz
    2xSamsung 840 Evo 240GB (RAID 0) og WD Red 2TB
    Asus Strix GTX 980 Ti DCU III OC @ 1380 MHz

  • ville nu lytte til rtms råd .. en ps3 er på ingen måde en løsning heller da den jo kun understøtter fat32.. HVIS du skal købe noget andet ville jeg nok hellere smide mine penge efter en mediestreamer... men stadig et nyt grafikkort er det klart mest oplagte...