HJÆLP!!! Opsætning af mail server på Synology DS413J

  • Halløjsa folkens.


    Håber jeg må trække lidt på den store viden der ligger herinde..
    mit problem består i at jeg ikke kan få mail server til at virke på min synology DS413J ..
    Er der nogen af jer der ved hvad jeg skal gøre..
    den skal kunne sende og modtage mails fra (gerne alle)


    live.dk
    hotmail.com
    gmail.com


    Aner ikke om jeg kan bruge det til noget eller hvordan jeg sætter det op, men jeg har mit eget domænenavn (http://www.johnnyt.dk hos UnoEuro..


    Jeg aner simpelthen ik hvad jeg skal skrive i de forskellige felter når jeg skal sætte det op ..
    Køre forøvrigt med den nyeste DSM 4,2

  • Først og fremmest: dit spørgsmål har ikke noget at gøre med hardware, så burde nok være oprettet under software.


    Hvis jeg skulle gætte på, hvorfor du har problemer, så er der flere ting.
    En ting er at de fleste internet udbydere blokerer for at man kan køre sin egen SMTP-server på port 25.
    SMTP er den protokol der anvendes til at sende mails med, internet udbydere blokerer for det, for at undgå at computere der er en del af et botnet sender spam fra deres netværk.


    Hvis din internet udbyder ikke har blokeret for trafik på port 25, kan det være at den IP-adresse som du bruger er registreret i en anti-spam liste, enten fordi der har været sendt spam fra den, eller fordi internet udbyderen har meldt den til en liste over IP-adresser hvor man ikke forventer at der bliver sendt mail fra.


    Helt generelt, syntes jeg i øvrigt at det er en skidt ide at hoste sin egen mailserver (især når man som dig kun har en maskine).


    Der er flere grunde til det, den ene er at du er afhængig af at maskinen er tilgængelig fra internettet for at kunne modtage e-mails, det betyder som regel at den komponent (ofte kaldet SMTP-server) der anvendes til at sende mails med også er tilgængelig udefra (med mindre du laver noget avanceret firewall setup).
    Problemet med det er, at servere til sende post fra, er et yndet mål blandt spammere, fordi de ofte ikke er sat op til at begrænse hvem der har lov til at sende via den.


    Derudover er det et problem hvis mailserveren går ned, eftersom du kun har en enhed til at modtage post på, kan du risikere at du aldrig modtager post ved nedbrud.


    Du kan eventuelt overveje at opsætte dit microsoft outlook.com til dit domæne, det er gratis og fungerer ligesom at anvende hotmail/outlook.com, bare for dit eget domæne, du kan starte med at kigge på denne side: LINK

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • RTM


    først og fremmest undskyld hvis jeg har postet i det forkerte forum, jeg har godt nok været her siden 2004 men alle kan vel tage fejl, så ro på ..


    for det andet er jeg ikke interesseret i at vide om du syntes det er godt eller skidt at jeg vil ha mail til at fungere på min server.. det eneste jeg er interesseret i at vide er hvordan jeg får det op og køre..


    endnu engang tak fordi du gad og tage dig tid til at poste dit indlæg, ovenstående er ikke et surt opstød eller ment på en sur måde.. men er ret ubrugeligt for mig

  • først og fremmest undskyld hvis jeg har postet i det forkerte forum, jeg har godt nok været her siden 2004 men alle kan vel tage fejl, så ro på ..


    Jeg vil gerne understrege at det med placeringen af denne tråd, ikke var ment som andet end en reminder.


    Men ellers, kan du prøve at kigge på denne guide som Synology har lavet: LINK

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.