Indlæg af RTM


    Jeg skal bare forstå det rigtigt, hvis du tilgår \\MediaShare\, så ser du to ting, en mappe der hedder MyLibrary og en genvej til FamilyLibrary?
    Hvis du kan tilgå \\MediaShare, så burde \\ip-adresse (f.eks. 192.x.x.x som du foreslår) ikke gøre nogen forskel, men du kan naturligvis afprøve det.


    Umiddelbart lyder det som et problem med windows fil delings tjenesten(sandsynligvis Samba, men det er sikkert helt skjult for dig som bruger), hvilket du måske bliver nødt til at rette via NASens webinterface. Jeg vil naturligvis anbefale dig at være yderst forsigtig, så du ikke sletter noget som ikke skal slettes.
    Ellers, har du prøvet noget så simpelt som at genstarte NASen?


    Det kan vel også være en mulighed at din mappe ligger et andet sted(f.eks. under FamilyLibrary mappen), det lyder lidt som noget du selv har oprettet, så der kan være noget at hente der.

    Det vil hjælpe hvis du kan komme med mere uddybende oplysninger.


    Kan du tilgå andre ting på din NAS? Du kan eventuelt prøve at tilgå mapperne på NASen via \\IP-adresse i stedet for \\netværksnavn.
    Hvilken NAS drejer det sig om?

    Har sat den til og ser ud som om den kører helt fint. MEN når jeg skal oprette forbindelse til routeren med 192.168.0.1 så er den pisse langsom .. Og pludselig går det stærkt og langsomt i gen. Med LAN kabel og uden same shit.. Hvad kan det skyldes? Skal jeg opdater noget? Hvad jeg kunne læse mig frem til på nettet er der ikke flere nye firmwire til denne model. :whistling:


    Hvis det er en B1/B2 variant kan du prøve en tredjeparts firmware.
    Ellers kan du prøve at nedgradere firmwaren til en ældre udgave.


    Hvilken variant af dir-825 har du?

    Det afhænger af din platform, jeg er ikke bekendt med hvordan det fungerer på AMDs platforme, men på Intels betyder latency faktisk ikke så meget som clock frekvens.


    Men inden vi kommer med for mange irrelevante svar, kan du så ikke oplyse noget om den maskine rammene skal køre på? :thumbup:

    Okay har fået en D-link DIR 825.. Er det en god router?


    Det varierer lidt, jeg har hørt en del skidt omkring A versionen af den router(A versionen minder om dir-655, men blev hurtigt erstattet af B1/B2 versionen).


    Jeg har selv en dir-825 B2 (er identisk med B1) og har ikke haft nogen problemer med den.
    B1/B2 varianten kan man i øvrigt installere en anden firmware end d-links på, C1 versionen kan man måske (hardwaren burde være i stand, men er ikke sikkert at softwaren er klar).


    TL-WR1043ND er i øvrigt også en ganske fin router, dog vil jeg kun anbefale den hvis man skifter firmwaren ud med noget andet, hvilket den dog nærmest er som perfekt til.

    Har haft kig på et ASRock H67M-ITX/HT, som ser godt ud. Er det noget I kan anbefale?


    Hvis du vil overclocke, bør du finde et andet bundkort, det er yderst begrænset hvad du kan udføre af overclocking på et H67 baseret bundkort.
    Jeg ville personligt kigge efter et Z77 baseret bundkort, da det er det nyeste til platformen.


    Du kan se udvalget her: LINK


    Okay, så vidt jeg kan se ud fra den side og den tidligere, har du den næst øverste konfiguration.


    Hvilket betyder at den øverste DVI indgang er en single link DVI-D, hvilket betyder at du ikke kan tilslutte en skærm til den indgang via en DVI til VGA konverter, da den kun har et digitalt signal.


    Det ser ud til at du bliver nødt til at anskaffe et DVI kabel, jeg kan anbefale at kigge hos av-cables.dk, de plejer at have gode priser.

    Ja har godt fundet den side, men det er desværre meget sparsomt med informationer på siden.
    Der fortælles kun at en DVI port er single link(sl) og en anden dual link(dl), hvilket ikke betyder noget her, da både DVI-D(kun digitalt) og DVI-I(både digitalt og analogt) kan være dl eller sl.


    Har en af skærmene ikke en DVI indgang ellers? DVI er klart at foretrække over VGA, da signalet er digitalt.

    På intels sandy bridge platform(som den i din signatur) er det yderst begrænset hvad du får ud af RAM med hurtigere timings, det er i det hele taget begrænset hvad du får ud af hurtigere RAM end dem du anvender nu, så jeg kan ikke anbefale en opgradering.


    Men hvis du absolut vil købe nogle hurtigere RAM, skal du kigge på nogen der kan anvendes ved en hurtigere frekvens, f.eks. "2133" MHz.
    Et bud kunne være disse Corsair (uden den latterlige kæmpe køleprofil): LINK
    De har en større CAS latency, men det betyder ikke så meget igen i forhold til frekvens og så kan de nøjes med 1.5V, hvilket kan være en fordel fordi det er standard spændingsforskel for DDR3 RAM.


    EDIT: En reference til hvordan RAM performance skalerer med forskellige varianter af RAM: LINK
    Bemærk at konklusionen er at de ikke anbefaler over PC3-12800 ("1600"MHz) RAM. På nuværende tidspunkt vil jeg sige at man kan sagtens overveje hurtigere RAM ved nykøb, da det er en meget billig opgradering generelt, men ved udskiftning er det efter min mening generelt spild af penge(udover i ekstem tilfælde, hvilket ikke er tilfældet her).

    Ud fra den yders begrænsede information du stiller til rådighed, er det ret svært at svare på.
    Men du kan jo altid prøve det af, der burde ikke ske det store hvis det ikke virker, udover at den ikke vil boote, i hvilket fald du sætter rammene tilbage til som de var før.

    Den måde som jeg har sat mine skærme til er ved et vga stik fra skærm til vga til dvi konventer ind i dvi på grafikkort.


    Okay, det burde der ikke være noget problem i så, forudsat at begge DVI udgange på dit grafikkort er af DVI-I varianten(betyder at der er både digitalt og analogt signal tilgængeligt, vga kræver analogt signal).
    Jeg har selv kigget lidt på xfx's hjemmeside, men kan ikke finde nogen manual til det grafikkort, men hvis du har en liggende kan du måske finde noget mere information.


    Du nævner at begge konvertere virker (jeg regner med fordi du har byttet rundt på kablerne osv.), men har du prøvet at bytte rundt på kun kablerne for at teste om et af kablerne i kombination med en af adapterne skulle have problemer?

    Det lyder umiddelbart rigtigt nok som et problem med dit grafikkort, eller tilslutningen dertil.


    Derfor vil jeg høre om du ikke kan uddybe hvordan dine skærme er forbundet.
    Normalt kan man ikke konvertere et signal fra VGA til DVI uden at der i konverteren sidder en chip, så måske er det dér du skal lede efter problemet.
    Det lyder som om du har sat en DVI til VGA konverter (altså én uden chip), jeg gætter på direkte i skærmen og anvender et VGA kabel i mellem grafikkort og konverter.
    Men som sagt du må gerne uddybe det, for at fjerne tvivl :thumbup:

    Hvis du udskifter den FX-8150 med en FX-8350, ser det fornuftigt ud.
    Med mindre du køber den FX-8150 brugt, er der ingen grund til at købe den over den nyere variant, FX-8350, som burde være betydeligt hurtigere.


    Ellers skulle du måske også overveje at smide en billig 120GB ssd i maskinen, nu hvor du er i gang.
    Et bud kunne være en Intel 330, til ca. 700kr., den er af fornuftig kvalitet og performer ganske fint.

    Okay, så hvis vi regner med at det er til din nuværende platform(i7-2700K CPU), så kan det slet ikke lade sig gøre, Intel har for længst fjernet alt hvad der hedder native PCI support fra deres nyere chipsæt. Det betyder at selv hvis et bundkort har PCI slots, så er det via en PCIe til PCI bro.


    Eftersom det kun er Intel der leverer chipsets til din platform, er du desværre SOL.

    Tør man spørge hvad maskinen skal bruges til? normalt er PCI-X noget man kun ser på server bundkort, så du skal nok prøve at kigge efter et bundkort beregnet til det formål.


    Hvis vi skal prøve at hjælpe dig, vil det ikke være en skidt ide hvis du kunne fortælle os om hvad der er i den maskine.

    Der menes naturligvis at du kun skal købe to sticks uanset hvad du gør.


    Jeg vil gerne understrege at sandsynligvis vil de Corsair virke fint ved siden af dine kingston RAM, men der er ingen garanti.
    Der er i øvrigt heller ikke nogen garanti for at dine kingston RAM vil virke sammen med et identisk sæt, producenter som Corsair og Kingston skifter ofte rundt mellem chip producenter, så der kan sagtens være forskel.


    Kort fortalt: Uanset hvad du gør er der ingen garantier, men dine chancer for at det virker uden problemer er en smule større med Kingston RAM.
    I sidste ende er det et temperaments spørgsmål, som jeg ikke kan svare for dig :9xo

    Okay det ser ud til at være helt almindelige PC2-6400 RAM med 6-6-6-18 timings som kører ved 1.8V.


    Jeg har to bud, du kunne tage disse billigere Corsair PC2-6400 RAM med 5-5-5-18 timings eller du kan være lidt mere konservativ og tage disse Kingston ramsom ser ud til at have identiske specifikationer som dine eksisterende.


    Personligt ville jeg nok tage de billigere Corsair RAM, eftersom de også burde kunne køre ved 6-6-6-18(i forhold til timings så betyder mindre at rammene er hurtigere og hurtigere RAM kan generelt også køre ved langsommere timings). Men jeg nævner de Kingston RAM fordi der er en teoretisk større sandsynlighed for at dine nuværende RAM kan fungere med dem, eftersom det ser ud til at dine eksisterende RAM har identiske specifikationer med dem.