Indlæg af Maltaf

    Jeg er i fuld færd med at købe komponenter til mit nye gamer rack (yay!). Men jeg står nu overfor et svært valg, bundkortet! Jeg skal have et med AM3 slot, det skal kunne køre 2xNVIDIA GTX, være DDR3 (doh!), have høj bus hastighed, des højere des bedre og koste UNDER 1500.


    Det bedste forslag vil blive skamrost! ;)


    /Gehenna


    //Det kan eventuelt ændres til et intel socket, men jeg har ikke rodet med intel processorer i evigheder, så der skal jeg nok guides som et lille barn, når det kommer til socket navne og sådan, som altså bare er mere bøvlet end AMDs...

    Ja, du har selvfølgelig ret i at det skal være F3, jeg var i gang med noget andet på skærm nummer 2 da jeg skrev det.. :roller:


    ASUS Crosshair IV Formula, Socket-AM3
    http://www.komplett.dk/k/ki.as…view=detailed#ProductTabs


    Gamer bundkort delux, med USB 3.0, hvis du absolut vil have det! :D Jeg er selv i gang med at bygge et nyt rack, og har ikke nogen planer om at gå efter USB 3.0, men snarere tage det som en bonus hvis det medfølger. Nu skal det også siges at jeg ikke har nogen planer om at have en ekstern sat til det rack.


    Hvis du skal have en rigtig hurtig boot disk skal du selvfølgelig op og have en SSD, men ellers er den Ebo foreslår også helt igennem iorden. Alternativt er der en klassisk boot disk som;


    WD VelociRaptor 150GB
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=378747


    Men jeg ville helt klart foreslå dig at vælge Ebo's løsning hvis du beslutter dig for at have en 'hurtig' boot disk.


    Men for at besvare dit spørgsmål, så nej, SpinPoint er ikke en specielt hurtig disk, men det vil altid være en fordel at have en separat boot disk, om det er en 'almindelig' 7200 RPM, eller noget hurtigere. Grunden til at jeg lige slyngede SpinPoint ud, er at jeg selv har rigtig gode erfaringer med den harddisk.


    Kabinettet er også fint, især hvis du ikke har de vilde kølings og opgraderings planer :)


    Glad for at jeg kunne hjælpe!


    /Gehenna

    Hmm, har du prøvet de klassiske triks med gamle spil?


    Åben programmet som Admin, kør det i 256 farver, kør det i 640x480 opløsning, i compatibility mode (helst XP SP3), Disable themes, desktop composition, display scaling etc.


    Alt sammen kan selvfølgelig findes når du højreklikker på spillets ikon\\\properties\\\compatibility.


    Du havde installeret det, ikke?


    /Gehenna

    Okay, det var det jeg frygtede.


    Min PSU er helt igennem iorden, men hvis jeg vælger SLI ordningen så tror jeg også jeg går efter en 1000 Watt satan, og bare rolig, jeg har bygget nok computere til at vide at det altid bedst kan betale sig at købe kvali komponenter. ;)


    Mange tak for hjælpen!


    /Gehenna

    WAR er lige blevet patchet, og de har blandt andet videreudviklet deres allerede førende PvP system. Ydermere, så bliver deres servers bedre og bedre, og det har i hvert fald én stor force overfor f.eks. WoW: Der er ikke nær så mange kiddos! Og dem der er spiller legolas, så du kan jo bare spille destruction og slå dem ihjel. Ellers ville jeg måske kigge på Aion igen om et par måneder, mit intel siger at de har gang i en helt masse, tiltænkt især det europæiske markede. Det kunne f.eks. betyde mindre grinding! :cheers:


    /Gehenna

    Okay, alt i alt ser det rigtig fornuftig ud, men der er et par ting jeg studser lidt over;


    Bundkort; I forhold til f.eks. dit grafikkort, så galter dit bundkort en smule. Det vil ikke være noget problem, men i opgraderings regi, ville jeg kraftigt råde dig til at opgradere det til f.eks.


    ASUS Crosshair III Formula, Socket-AM3
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=480475


    Jeg ved godt det er 600 kr. dyrere, og jeg ved ikke hvordan det passer ind i dit budget, men jeg vil mene at pengene vil være givet godt ud.



    Kabinet; Et super godt kabinet, men min personlige erfaring med midi-towers er ikke så god. Det er dog positivt at du har valgt et ATI kort, frem for et NVIDIA, som har en tendens til at være lidt store og klodsede. Det kommer nok meget an på smag og behag, og så selvfølgelig prisen, da et midi-tower alt andet lige er billigere. Et alternativt big-tower kunne f.eks. være.


    Cooler Master HAF 932 Big Tower Sort
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=369755


    Strømforsyning; Både ja og nej. Ja den vil formentlig være nok, men det er til gengæld også lige på grænsen, og generelt er det altid bedre at have for meget strøm, end for lidt! Hvis du vælger at opgradere bundkortet skal du i hvert fald have en større, jeg foreslår.


    Cooler Master GX 750W PSU
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=593204


    Harddisk; Jeg foreslår altid selvbyggere at have en separat system harddisk aka. Windows harddisk. Her ville jeg forelå dig.


    Samsung SpinPoint F1 160GB 7200RPM
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=484997


    -------


    Som du nok bemærker har jeg udelukkende linket til Komplett.dk. Dette skyldes dels at det er den hjemmeside du selv er bekendt med, men dels også for at gøre det så let tilgængeligt som muligt!


    Jeg håber du kunne bruge det til noget. ;)


    Have fun and play nice!


    /Gehenna

    Okay, jeg er i fuld færd med at indsamle komponenter fra nær og fjern til mit næste gamer rack projekt.


    Men, men, men... Midt i forløbet er jeg rendt ind i et par ting jeg faktisk ikke er helt sikker på kan lade sig gøre. Det meste af det drejer sig om SLI, som jeg stadig er lidt af en newb til. Særligt dette undrer jeg mig over;


      Kan jeg køre to 'forskellige' GTX kort over SLI? Her taler jeg ikke om forskellige producenter da det ikke skulle være et problem, jeg ved også godt hvordan det fungere med fabriks OC'ede kort. Jeg tænker mere på f.eks. et GTX 275 og et GTX 285? Rent logisk burde det ikke kunne lade sig gøre, omend deres respektive chips er latterligt tæt på hinanden i struktur. Jeg har tilfældigvis bare sådanne to kort liggende, and I wonder.


      Det næste jeg lidt usikker på er strøm når det kommer til SLI. Jeg er udemærket med på at det jo selvfølgelig sluger dobbelt så meget strøm som 1 grafikkort gør, doh! Men jeg er ikke sikker på hvor meget vi snakker om. Jeg har lige pt. en 650 Watt PSU i mit rack, hvis speccs kan ses i min signatur, og det er nok til mit ene grafikkort. Men jeg formoder ikke at det er nok til at understøtte 2? Og hvor mange Watts skal jeg så op og rode med? Og kan det eventuelt betale sig at købe en dedikeret GPU PSU?


    På forhånd tak for svarene, og hjælpen, jeg ved godt det er mange spørgsmål. :roller:


    /Gehenna

    Haha, jeg overvejde også bare at tage direkte imod det, men følte at fyren ikke var helt sikker på hvad han lavede, sp jeg henviste ham til macs side, hvor han så besluttede at købe en ny.


    Jeg er derfor nu på jagt efter nye bud!


    /maltaf

    Nej det har jeg desværre ikke. Den er helt clean lige pt.


    Hvis jeg forstår dig ret, altså, kan du foprtælle hvad du helt præcis mener? Er det HBO widget du hentyder til?

    20" tommer iMac fra 2006 sælges! Computeren er købt hos Humac i Aalborg, hvor den også er registreret til service. Computeren kostede 11600,- fra ny, og det var inklusiv lagerrabat da jeg kender ejeren af humac. Skønheden er i perfekt stand, med undtagelse af en enkelt ridse i selve kabinettet over skærmen. Computeren var oprindelig på 260 GB HD plads og med Mac Tiger OS, samt 2,4 GHz Intel Core 2 Duo processor, og 2 GB DDR2 RAM. Den er her fornyligt blevet repareret pga. en fejl i strømforsyningen, som nu er blevet skiftet. Ved samme lejlighed blev den opgraderet til 3GB RAM og 1 TB HD, samt Tiger operativ system. Den kommer med original tastatur med numpad, samt en Apple MightMouse. Den bliver sendt i original kasse og med installations CD'er.


    Jeg modtager kun seriøse bud, og vil eventuelt også være interesseret i at bytte med en bærbar mac, da det alligevel er det pengene ville gå til.


    I kan enten svare her på Tweak.dk, eller skrive til mig på:
    Mail: Magnesonic@Gmail.com
    Tlf: 42246259


    Original forhandler: Humac


    /Maltaf

    Vi snakker source. Den har fortsat problemer emd især bots bevægelser i source - de bevæger sig gerne i små hak.. Har tjekket alt, skulle jeg overveje at skfite HD?

    Skiftet PSU - Det hjalp! men kører stadig med lidt problemer i især counterstrike..
    Er der et program der kan anbefales til at lukke unødige processor ned mens man spilelr i vista / 7. Den er skannet og clean.

    Så eventuelt investere i en Corsair HX620W f.eks?


    Og tak for hjælpen, der burde kke være andre dele af mit setup der halter, vel?

    Jeg står og vil ombygge min computer, det jeg lige nu står og mangler råd til, er kabinet, blæsere og hvordan det hele skal sættes sammen for det bedste resultat..


    Jeg ved godt hvordan man samler og skiller en computer af, men har ikke så meget erfaring med installering af blæsere, køling og valg af kabinet.


    Det skal være et Full Tower kabinet, blæserne skal være effektive men stille. Generelt ligger fokus på støjsvaghed.


    Der bliver smidt følgende i et eventuelt kabinet:


    PSU: Corsair HX620W
    Bundkort: Gigabyte nforce 750a - ATX - AM2+ - HD Audio
    RAM: 4x Kingston HyperX - PC-8500 - DDR2
    Grafikkort: Sparkle Geforce GTX275 - 896 MB DDR3 - PCI-E
    HD: Maxtor DiamondMax 22 160-GB SATA 3Gb/s Hard Drive


    Havde overvejet at anskaffe et antec, men kan få denne PSU billigt, og er ikke sikker på at Antec kabinetter er så glad for den. Mener at der er noget med Antec of specifikke PSU krav?


    /Bubber

    #3 - Ved jeg godt, men skrev lidt indlægget i desperation og kunne ikke lige komme på et navn, men skulle vel have været noget á la "Uforklarligt 3D lagg".


    #2 - Nej desvære. Havde faktisk tænkt at prøve med min gamle cooler master, men den tilsyneladende død.


    Det skal også nævnes at det er en engelsk PSU , og at den derfor kører igennem en adapter.. Tror i det kan have noget at skulle have sagt?

    Hej med jer.
    Jeg er rendt ind i et problem jeg simpelthen ikke kan greje. Når jeg skal spille spil der involvere 3D især 1. person shooters såsom counterstrike source og Left 4 Dead, så oplever jeg små laggs, hvor grafikken hopper lidt. Jeg har efterhånden prøvet alt jeg kan komme i tanke om, såsom at tjekke temperatur, overclock'e, sætte quality ned og skrue helt op for anti-aliasing og selvføglelig ahr jeg opdateret ALLE drivers.. Mit system skulle kunne bære det, eneste svage punkter er HD og Strømforsyning (denne er dog stærk nok til at den skulle kunne drive det hele problemfrit)


    Mine speccs er:


    Processor: Amd Phenom x3 2.33 (Overclocked til at være 2,4 per styk).
    RAM: 4GB Kingston HyperX DDR2 RAM PC8500
    Grafikkort: Sparkle Geforce GTX275 - 896 MB DDR3 - PCI-E
    Bundkort: Gigabyte nforce 750a - ATX - AM2+ - HD Audio Model: GA-M750SLI-DS4
    HD: DiamondMax 22 160-GB SATA 3Gb/s Hard Drive
    CPU: Cocivo 450 Watt


    Computeren kører på Windows 7.
    Nogen forslag til hvad jeg kan gøre?


    Tak på forhånd!