Indlæg af Maltaf

    Så blev det nye system samlet, og så skal man jo blære sig lidt!


    Internal:


    Asus Crosshair IV Formula


    AMD 955 BE Phenom IIx4 3,3@4,0 - Cooled by Corsair H50


    8 Gb G.Skill Trident DDR3 1600 Mhz


    MSI Radeon HD5850 "Twin Froznr II"


    Cougar CM700


    Mushkin Callisto 120 GB SSD - OS


    Samsung F3 Spinpoint 1 TB x 2 - Data


    NZXT Whisper - Case



    External:


    Razer Lycosa Gaming Keyboard


    Razer Mamba Gaming Mouse - Tracin on a Razer Goliathus Speed Edtion Alpha mat


    Razer Mako Speaker System


    Razer Megalodon Gaming Headset


    LG M2762D-PC 27" WIDE TFT DVB-T - Main Screen


    BenQ G2220HDx2 - Additional Screens


    /Gehenna

    Jamen har en ældre computer, med en eller anden sølle CPU, hvor jeg så har HD2400 Pro som skal på, men hvis det endelig er, så kan jeg godt grave en duo athlon og lidt nyere RAM frem.


    /Gehenna

    Ja, jeg er så i gang med at lave en vanhellig sammensmeltning af en masse gamle computer dele fra mit skab, i håbet om at kunne skabe en midlertidig medie maskine. Er der nogen der ved hvad minimum kravene er for at se film i fuld HD 1080 pixel, med Media Player Classic?


    /Gehenna

    Skulle måske lige have nævnt at den skal bruges i mit nye setup, på et ASUS Crosshair IV Formula board.


    /Gehenna

    Hej Tweak.
    Jeg er lidt på udkig efter en rigtig stor skærm;
    24"+


    Eneste krav er at den har full HD (duh) og HDMI indgang.
    Hvis den kunne fås i en opløsning over 1920x1080 ville det være super fedt! (er det ikke 2560x1600?)


    Jo billigere desto bedre. :)


    Jeg har ikke så megen erfaring med at købe store skræmme, derfor spørger jeg jer til råds. ;)


    /Gehenna

    Okay, tak for hjælpen!
    Ville det i øvrigt være urealistisk at kunne få den til at køre stabilt ved 4,0?


    /Gehenna

    Ville egentlig bare høre om der var en guide? Jeg skal ikke ud i noget vildt eksperimenterende OC, men generelt bare presse den lidt længere op, da den som nævnt kommer til at have en rigtig god køler.
    Ellers er jeg selvfølgelig også på udkig efter nogen der bor i Viborg som vil kunne hjælpe. :)


    /Gehenna

    Hej Tweak,


    Jeg har aldrig rigtig OC'ed, da jeg generelt har været tilfreds med mine PC'ers præstation, og ikke ville risikere garantien, men!


    Min nyindkøbte processor AMD Phenom II 955 BE X4 3,2 GHz, kommer til at blive kølet af en Corsair H50 Hydro Series, og som sådan tænkte jeg på, om det ikke skulle være muligt at sparke CPU'en lidt i røven.


    Ville derfor hører om der er nogen der kan tage mig i hånden, og guide mig igennem processen, som en lille baby?


    På forhånd tak!


    /Gehenna

    Hmm, rent skærm mæssigt er LED og LCD samme teknologi, nemlig flydende krystal der bliver oplyst bagfra. Forskellen på de to er at LCD skærme benytter sig af lysrør. hvor LED skræme benytter sig af LED dioder. Sidstnævnte skulle give den største kontrast, og dermed de mest 'ægte' farver. Grunden til dette er lidt mere teknisk, men kontrasten på en LED skærm er altså bare bedre, og farverne mere klare.


    Udover dette, så vil jeg bare sige at det er en rigtig god ide at se skærmene i levende live før du beslutter dig. Speccs er altid fine som rettersnor, men det kommer jo i bund og grund an på din egen oplevelse af skærmen.


    Jeg er f.eks. rigtig glad for mine relativt low-end BenQ skærme.


    /Gehenna