Diverse Hardware Spørgsmål

  • Okay, jeg er i fuld færd med at indsamle komponenter fra nær og fjern til mit næste gamer rack projekt.


    Men, men, men... Midt i forløbet er jeg rendt ind i et par ting jeg faktisk ikke er helt sikker på kan lade sig gøre. Det meste af det drejer sig om SLI, som jeg stadig er lidt af en newb til. Særligt dette undrer jeg mig over;


      Kan jeg køre to 'forskellige' GTX kort over SLI? Her taler jeg ikke om forskellige producenter da det ikke skulle være et problem, jeg ved også godt hvordan det fungere med fabriks OC'ede kort. Jeg tænker mere på f.eks. et GTX 275 og et GTX 285? Rent logisk burde det ikke kunne lade sig gøre, omend deres respektive chips er latterligt tæt på hinanden i struktur. Jeg har tilfældigvis bare sådanne to kort liggende, and I wonder.


      Det næste jeg lidt usikker på er strøm når det kommer til SLI. Jeg er udemærket med på at det jo selvfølgelig sluger dobbelt så meget strøm som 1 grafikkort gør, doh! Men jeg er ikke sikker på hvor meget vi snakker om. Jeg har lige pt. en 650 Watt PSU i mit rack, hvis speccs kan ses i min signatur, og det er nok til mit ene grafikkort. Men jeg formoder ikke at det er nok til at understøtte 2? Og hvor mange Watts skal jeg så op og rode med? Og kan det eventuelt betale sig at købe en dedikeret GPU PSU?


    På forhånd tak for svarene, og hjælpen, jeg ved godt det er mange spørgsmål. :roller:


    /Gehenna

    Selvbyg PC: 4 GB DDR2 1060, Geforce GTX285, AMD Phenom 2,4 x3, Samsung Spinpoint F1 1 TB.

  • Nvidia's kort skal være ens( ikke producent, men core)


    Strøm kan du ikke få nok at hvis bare den er stabil, og det afhænger helt af hvordan din PSU er bygget op, kvali eller ikke ?.
    Jo mere du smider efter en ordentlig PSU jo bedre er den bygget op og jo mere stabil strøm leverer den under pres og der er der hvor mange folk falder igennem. Tænk på hvordan det vil være at køre en Ferarri med en 2CV motor, sjovt til en start men ikke i længden, slet ikke når en Polo overhaler dig indenom.
    Du skal regne med at lige netop den del dér føder resten af dit system, kan den ikke følge trop så fejler det hele, uanset hvor godt det ellers passer sammen, hellere smide 200 mere efter en ordentlig PSU fremfor at hoppe en tak højere op i ram, dem kan du Oc, det kan du ikke med en PSU.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Okay, det var det jeg frygtede.


    Min PSU er helt igennem iorden, men hvis jeg vælger SLI ordningen så tror jeg også jeg går efter en 1000 Watt satan, og bare rolig, jeg har bygget nok computere til at vide at det altid bedst kan betale sig at købe kvali komponenter. ;)


    Mange tak for hjælpen!


    /Gehenna

    Selvbyg PC: 4 GB DDR2 1060, Geforce GTX285, AMD Phenom 2,4 x3, Samsung Spinpoint F1 1 TB.


  • Ingen grund til at skyde gråspurve med kanoner, skal det føde et SLI system med 2 kort og næsten lige meget hvilket, så er 750 watt nok, for udsat det er kvali ellers hop 100 watt op der kommer du ikke engang op uden at køre tri-SLI(480/470) i den dúr, så kræver det en vekselvarme køler for at trække mere strøm.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

    Rettet en gang, sidst af Ebo ().

  • Okay, atter en gang tak for hjælpen!
    Som sagt er strøm, i særdeleshed i forbindelse med SLI, mit største n00b punkt!


    /Gehenna

    Selvbyg PC: 4 GB DDR2 1060, Geforce GTX285, AMD Phenom 2,4 x3, Samsung Spinpoint F1 1 TB.