Worms World Party - Windows 7. Nogen der kan få det til at du?

  • Har været oppet på loftet (ja eller kælderen rettere) og rode rundt i gamle kasser med spil - fandt bla. Worms World Party, som er en kær gammel ven, som er blevet spillet møj dengang det kom ud.


    Fik så lige lyst til at prøve det af igen, men jeg kan ikke rigtigt få det til at funke på Windows 7. Nogen der har haft held med det i Vista/W7? Har prøvet både at cracke spillet, og bruge det Loader Fix som kan findes på Team17's forum, men uden held. Spillet laver en fejl når det startes op, og lukker ned. :(

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Hmm, har du prøvet de klassiske triks med gamle spil?


    Åben programmet som Admin, kør det i 256 farver, kør det i 640x480 opløsning, i compatibility mode (helst XP SP3), Disable themes, desktop composition, display scaling etc.


    Alt sammen kan selvfølgelig findes når du højreklikker på spillets ikon\\\properties\\\compatibility.


    Du havde installeret det, ikke?


    /Gehenna

    Selvbyg PC: 4 GB DDR2 1060, Geforce GTX285, AMD Phenom 2,4 x3, Samsung Spinpoint F1 1 TB.

  • Oh yes - og mere til. Denne "Loader" jeg har nævnt gør alle disse ting efter bedste opsætning til Worms, og lidt til, men uden held.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tecza
    Man kan ikke køre det i den gratis virtuelle maskine som kan hentes til Windows 7?


    Jo det kan man sikkert, men det kan dem af mine venner som sidder med Vista desværre ikke. Planen er at tage det med til et LAN hvor systemerne jo er lidt blandede :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |