Indlæg af Maltaf

    Det er +/- 200 kroner, jeg regner ikke med den bliver nødvendig, men hvis ikke budgettet bliver alt for stramt, så tror jeg da jeg tager den med. Tak for rådene.


    /Gehenna

    Hej Tweakere!


    Jeg er i gang med at bygge min nye computer og skal netop til at bestille nogle Corsair Dominator RAM, men spørgsmålet er, skal jeg betale den smule ekstra det koster for at få RAM Køleren med:


    Corsair DOMINATOR Airflow Fan
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=437499


    Det jeg primært er ude efter, er, om nogen af jer har erfaring med denne køler, eller nogle tilsvarende, og kan svare på om den er dels nødvendig, og dels hvor støjsvag den er. Mit nye system skal som det første være så meget som muligt vandkølet, mest med henblik på at dræbe al støj, så ville det være lidt træls hvis denne lille køler ødelagde det. :)


    /Gehenna

    Jeg er faktisk i stort set samme båd da jeg har et GTX 275 lige nu, men jeg har så også et 5770 HD liggende. Hvordan sætter jeg lige det op så jeg får det maksimale ud af begge kort?


    Under alle omstændigheder skal jeg vel sweepe pc'en for drivere først, og så installere crackede drivere, eller hvad?


    /Gehenna

    Jeg er kæmpe DDR3 noob, og det er jo ikke så godt når jeg er i gang med at købe ind til min nye pc..
    Kort sagt kan jeg ikke rigtig finde nogen AM3 socket mobos der understøtter RAM hastigheder over pc 10600, men når jeg så browser gamer RAM så ligger næsten alt derover!


    Hjælp please!


    /Gehenna

    Jeg regner ikke med at den skal overclockes, nej.
    Det er også de producenter jeg synes man generelt bliver henvist til, så der må jo være noget om snakken!


    /Gehenna

    Jeg har lige bestilt dette mobo;


    ASUS M4N98TD EVO, Socket-AM3
    http://www.komplett.dk/k/ki.as…view=detailed#ProductTabs


    Det kommer til at trække en AMD Phenom II x4 3.2 BLACK.


    Men, jeg kan ikke beslutte mig for hvilke RAM jeg skal have, og især DDR3 RAM har jeg ikke haft mulighed for at arbejde så meget med, derfor spørger jeg jer, kære Tweakere, til råds.


    Det skal være PC-10066, jeg har ikke nogen krav til overclocking. Jeg ser gerne at det er noget kram, men uden at det koster kassen.


    Håber der er nogen der kan pege mig i retning af et godt køb! :)


    OBS: Jeg har et budget på 1000-2000 til RAM'ene. Jeg skal minimum have 4 GB.


    /Gehenna

    Som nogen af jer måske ved, så købte jeg for nylig et Radeon 5770 HD, som demo vare fra Komplett.dk.


    Jeg satte det i min computer samme dag jeg fik det (jeg bruger normalt et GTX 275), men da jeg gerne ville lege lidt med det nye kort og se hvad det kunne, og da jeg alligevel ikke spiller nogle vildt krævende spil lige for tiden, tænkte jeg at jeg da lige ville prøve det.


    Ud kommer det gamle, og nøj hvor er det støvet, så det får jeg også lige gjort rent, og så ellers lagt pænt væk i en kasse, i mit dejligt varme og tørre skab. Det nye kort ryger i, og alt tilsluttes. Jeg starter computeren op, installerer drivers og voila! Præcis samme grafik som med mit GTX kort, jeg var meget glad.


    Men, efter at have haft computeren tændt i nogle timer, crasher skidtet pludselig! Ikke blue screen, men en nålestribet skærm 1, og en helt sort skærm 2. Det var satans tænker jeg. Jeg tænder det hele op igen, og alt virker upåklageligt. For en god ordens skyld tjekker jeg lige temperature osv, men alt ser ud til at være i skønneste orden, og det nye kort er hele 30 grader koldere end mit gamle, hvis stock køling bestemt ikke er noget at skrive hjem om.


    Det er nu et par dage siden, og jeg har oplevet flere crashes, hele seks styks af dem. De kommer med vilkårlig interval, og jeg har ikke kunnet finde noget mønster i det.


    Da min computer ALDRIG har crashed før, kan jeg vel gå ud fra at det er det nye hardware aka. grafikkortets skyld?
    Men hvorfor crasher hele computeren, og ikke bare mit display?
    Og hvad skal jeg gøre, er der andre der har erfaring med demo varer fra Komplett, og ved om de yder service på disse?


    Håber i kan hjælpe, for det er mildt irriterende.


    /Gehenna

    Der følger jo så også 3 spil med, en WD TV mini, og jeg betaler for fragt.
    Det er HBO fordi jeg ikke gider at sælge den, uden at mine omkostninger er sådan acceptabelt dækkede..


    /Gehenna