OC noob :i

  • Hej Tweak,


    Jeg har aldrig rigtig OC'ed, da jeg generelt har været tilfreds med mine PC'ers præstation, og ikke ville risikere garantien, men!


    Min nyindkøbte processor AMD Phenom II 955 BE X4 3,2 GHz, kommer til at blive kølet af en Corsair H50 Hydro Series, og som sådan tænkte jeg på, om det ikke skulle være muligt at sparke CPU'en lidt i røven.


    Ville derfor hører om der er nogen der kan tage mig i hånden, og guide mig igennem processen, som en lille baby?


    På forhånd tak!


    /Gehenna

    Selvbyg PC: 4 GB DDR2 1060, Geforce GTX285, AMD Phenom 2,4 x3, Samsung Spinpoint F1 1 TB.

  • Jeg er lige med på en lytter her, hvis det er iorden :D

    Intel Core 2 Duo E8500 3,16ghz Cooled by Corsair H50
    Asus P5N-E SLI
    Club 3D RADEON HD 5670 512 mb gddr5
    Kingston HyperX Pc2-6400 2 x 2 Gb
    Apevia Chameleon 550 Watt
    Samsung Spinpoint F1 1 tb
    Kabinet: Apevia X-Plorer
    Windows 7 ultimate 64bit
    Logitech G15, G9, G35, Z4
    Steelseries SX


    Acer P226HQL + Phillips 19 tommer



  • Ville egentlig bare høre om der var en guide? Jeg skal ikke ud i noget vildt eksperimenterende OC, men generelt bare presse den lidt længere op, da den som nævnt kommer til at have en rigtig god køler.
    Ellers er jeg selvfølgelig også på udkig efter nogen der bor i Viborg som vil kunne hjælpe. :)


    /Gehenna

    Selvbyg PC: 4 GB DDR2 1060, Geforce GTX285, AMD Phenom 2,4 x3, Samsung Spinpoint F1 1 TB.

  • Gehenna


    du har en BE udgave så den er med ulåst multiplier, det vil da være det allernemmeste bare at hæve den, når først den nye køler er monteret.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Okay, tak for hjælpen!
    Ville det i øvrigt være urealistisk at kunne få den til at køre stabilt ved 4,0?


    /Gehenna

    Selvbyg PC: 4 GB DDR2 1060, Geforce GTX285, AMD Phenom 2,4 x3, Samsung Spinpoint F1 1 TB.

  • Det kan du nok sagtens få den op på.


    MEN husk det kan ødelægge systemet.
    Og helt på eget ansvar.


    Det kræver nok noget mere tid og justering. Men der er kun en måde at lære det på. Husk at gå langsomt frem, masser af stress test, og hold øje med temps. Tror at din CPU kan klare 62 C.
    Har du læst AMD 64 guiden her på sitet, den forklarer ret meget.


    Edit: Guide her


    Et godt råd er at skrive alt ned, og kun ændre på en ting af gangen ;-)


    Der er massere af videoer på youtube netop med den CPU.
    Husk hvis det skulle gå galt, og du ikke kan loade windows, reset CMOS og start forfra.


    mvh.

  • Vil du gå med både livrem og seler, så brug Gigabyte's utility til det easytune 5/6, så kan det altså ikke gå galt for dig.


    http://www.gigabyte.com/support-downloads/Utility.aspx?cg=2



    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Skulle måske lige have nævnt at den skal bruges i mit nye setup, på et ASUS Crosshair IV Formula board.


    /Gehenna

    Selvbyg PC: 4 GB DDR2 1060, Geforce GTX285, AMD Phenom 2,4 x3, Samsung Spinpoint F1 1 TB.