Indlæg af lauge

    hvis du kaster dig over latex kan du finde en guide til at skrive opgave med matematik og lignende
    her . Den synes jeg var meget nyttig da jeg skrev bachelorprojekt. Håber det virker for dig.
    Lauge

    hejsa.
    I gymnasiet blev jeg træt af at skrive matematik ind i word. Det tog alt for lang tid at vælge alting med musen. jeg skiftede til open office og synes det gik meget hurtigere. det er tekstbaseret så du skal nok bruge noget tid på at lære det. Hvis du bliver træt af word synes jeg helt klart du skal give openoffice et forsøg. Hvis du har word 2007 er der også noget med at du kan bruge latex kode til at skrive matematik i. Har hørt en kammerat sige det går meget stærkere.


    Håber det hjælper. Hilsen lauge

    Hejsa.


    Jeg er lidt nysgerig med hensyn til core 2 solo processorer. mest SU3500 (1.4 GHz, 3 MB L2 Cache, 800 MHz) . Hvordan yder de?
    Hvodan vil en sammenligning med en Pentium-M 750 (1.86 GHz, 2MB L2 Cache, 533MHz FSB) falde ud? Der sidder en M 750 i min nuværende bærbar (SHG note 6210). Noget af det der virker tiltalende ved SU3500 er de 5.5 W TDP imod 27 W. Vejer den større L2 cache og hurtigere FSB de lavere clockfrekvens op? Gad godt have en bærbar der kunne klare mere end et par timer på strøm spare mode uden at være en netbook...
    Håber I har nogle meninger.


    Hilsen Lauge

    Jeg har også gode erfaringer med mit sleeve. Min bærbare har været i sleeve og så ellers i rygsækken sammen med bøgerne. Det har den holdt til i 3 ind til videre. Du kan sørge for at få et sleeve der er ekstra tykt i kanten hvis du er bange for stød. Det er nok mest der det vil være relevant.


    Hilsen Lauge

    Hej Tweaks.


    Jeg har en efterhånden tre år gammel SHG note 6210



    Batteriet er ved at være godt fesent. Det holder kun ca en time, hvor det klarede ca to da jeg købte den. Batteriet er på 2400 mAH, hvor det ekstra batteri jeg har købt på 4400 mAH holder i nærheden af 4 timer. Jeg vil helst bruge det lille batteri i skolen og sådan, da det store fylder så meget at mit sleeve er for lille til at nå om computeren.


    Er der nogen måder man kan genoplive et Li ion batteri på?
    skal lige siges at jeg stort set altid kører batteriet tørt før det lades igen.


    Håber I kan hjælpe
    Hilsen Lauge

    Jeg har ikke ikke haft renset blæseren, men hvis da den virkede normalt startede blæseren aldrig før den havde kørt flere minutter i windows. det er 5 (max 10) sekunder der er tale om fra man trykker på startknappen til den har slukket igen. Jeg prøver lige at rense blæseren når jeg får fingrene i computeren igen.


    Lauge

    CPU-blæseren kører ikke, men der er tale om få sekunder fra man trykker på startknappen til den slukker igen af sig selv, så jeg tror ikke det er det.
    Så vidt jeg husker (fra sidst pc'en virkede) starter blæseren først når Windows har kørt i noget tid.


    Lauge

    Hej Tweaks


    Min fars bærbare (en model i hp pavilion dv6000-serien) vil ikke længere starte. Dette skete selvfølgelig to år og en måned efter den blev købt :-(.
    Når man prøver at starte den tænder den skærmen (og viser sort.) og diverse dioder. Harddisken begynder og snurre og så slukker den igen. Nogen der har forslag til hvad der kan være galt?


    Hvis det var rammene der var døde ville den vel bippe helt tosset når man starter, eller er det kun stationære?
    Hvis det var harddisken ville der vel bare komme en eller anden menu op der spørger hvad man ville boote fra, ikke?


    Jeg håber I kan hjælpe mig.


    Hilsen Lauge

    Lidt nørdet spørgsmål, men hvilken temperatur har vandet?
    Vand er meget mere flydende ved højere temperature (mener at kunne huske at viskositeten er dobbelt så høj ved 80 grader som ved 0 grader).
    Det kunne være sjovt at se om koldt vand splatter ud på en mere "træg" måde end varmt vand.


    Hilsen Lauge

    Hej Tweakere


    Min gamle skærm har endeligt givet op og derfor er jeg på jagt efter en ny. En af mine venner vil gerne sælge sin spritnye skærm til mig. Den har kun VGA indgang. Det passer fint, da mit grafikkort har sådan en.
    Mit spørgsmål er om jeg, i fremtiden når jeg køber en ny computer med et vildere grafikkort, kommer til at savne en DVI-port eller noget andet? Jeg ved godt man kan få adaptorer, men der er vel en grund til at man går over til DVI?
    Hvad bruge de to typer udgange til?


    Jeg håber I kan hjælpe.
    Lauge

    Jeg har en køler til HSI-bridge og selve HSI-bridge har NVIdia lavet. Den er jo en del af kortet. Jeg ville egentlig bare vide om det flimmer der kommer kan skyldes at HSI-bridge er for varm.
    Ellers er der jo et andet problem jeg skal have rettet.

    Hej Tweak.


    Jeg købte for noget tid siden et AGP-grafikkort. Det drejer sig om Club 3D NVidia 7600 GT (billedet på edbpriser er af et andet kort end mit, jeg ved ikke hvorfor). Jeg købte en ny køler til kortet da den originale larmede en del. Jeg har dog det problem at billedet på skærmen ofte flimrer. Der kommer noget vandret flimmer og under det bliver billedet rykket en smulle op og ned. Det sker tit når pc'en har stået og kørt noget tid. Det varer kun få sekunder, men jeg kan ikke lide det. Jeg har pillet køleren til HSI-bridgen af, da den sad helt tæt op ad den nye køler og måske sad lidt i spænd. Jeg tror det har vippet HSI-køleren lidt så der er dårlig kontakt og at HSI-bridge derfor bliver for varm. Nogen der ved om dette kan give den slags flimmer på skærmen? For så vil jeg igang med den store fil og lige fjerne et par mm af køleprofilen, så den kan sættes på uden at røre ved GPU-køleren. Ellers nogen forslag til hvad der er galt?
    Det skal lige siges at temperturen på GPU faldt 10 grader da jeg satte køleren på og at jeg har monteret de medfølgende RAM-heatsinks. Jeg tror derfor hverken det er GPU eller RAM der er for varme.


    Jeg håber I kan hjælpe.


    Hilsen Lauge

    Hvis du ikke leder efter noget alt for dyrt og ikke ved hvad du skal gå efter kan du også købe et Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS. Det følger ofte med som kit-objektiv til 450D og 1000D, så mange folk sælger det. Det kan vist fås brugt til 300-400 kr. Mener Det koster 1200 eller sådan noget fra ny. Jeg er meget tilfreds med mit. Så kan du altid senere finde ud af hvad det egentligt er du leder efter og hvad du vil betale.


    Lauge

    Problemet med at der kommer meget mere lys fra lamperne end fra vejen er der ikke så meget at gøre ved hvis du skal fange det hele i et billede. Du bliver nok nødt til at give dig i kast med noget HDR-foto. Det kan også godt lade sig gøre om natten. Du kan evt se på side . Der kan du både finde en guide til hvoprdan du gør og en forklaring på hvad der sker.
    Håber det virker for dig


    Lauge

    Hej _WHAT_
    Jeg synes det er en rigtig god idé med sådan nogle tråde herinde der handler om teknikker vedrørende foto. Det har der ikke været så meget af herinde.
    Derudover synes jeg det er rigtig et godt eksempel du har fundet.


    Thumbs up for det


    Lauge

    hej hej.
    Jeg har købt et kabinet (det her) til en harddisk (Den her) som jeg pillede ud af en bærbar, der var afgået ved døden. Da jeg havde samlet kabinettet viser det sig at der er to drev, fordi disken på den bærbare havde været delt i to.
    Det viser sig også at når disken tilsluttes kommer der det her "hvad skal jeg foretage mig med den her nye disk?"-vindue. Det er fint nok, men når man så har åbnet og vil prøve at gemme noget i et af de to drev går det galt. måske får man gemt den første fil, en enkelt tom mappe eller lignende og så kommer en fejlmeddelelse om at enheden ikke er klar. og så forsvinder drevene fra "Denne computer i et øjeblik for at være der igen" og nogle gange kommer "hvad skal jeg foretage mig med den her nye disk?"-vinduet frem igen.
    Jeg ved ikke om dette skyldes at der er to drev på disken. jeg har prøvet at formatere drevene hver for sig( da disken var tilsluttet via usb). Det kan man sagtens, man kan bare ikke gemme på den. jeg ved ikke om man kan kopiere fra den, da jeg ikke kan lægge noget over på den.
    Er der noget der har nogen idé om hvad der er galt?
    Er det muligt at slå de to drev sammen til et drev?


    Hvis I har brug for mere information kan i lige skrive.


    Venlig hilsen lauge.

    Så fik jeg undervoltet min bærbar.
    Det er en shg note6210.
    processoren er en Intel Pentium-M 750 (1.866GHz) - 533MHz FSB
    Det sænkede temperaturen fra 79 til 62 grader da jeg sænkede den højeste fra 1.356 V til 1.084. De andre blev sænket ca lige så meget. Blæseren faldt tre niveauer når den bliver stresstestet nu, så der er væsentligt mindre tinitus i min bærbare nu. Virkelig dejligt. Til gengæld er temperaturen ikke faldet nok til at køre uden blæser på idle. det havde ellers været rart. men det har gjort noget for batteri-levetiden. Den stiger fra 97 min til 114 min når man slår Rightmark CPU Clock Utility til. Det er alligvel 15%, hvilket er fint med mig:-)


    Virkelig en god idé med den guide du har postet Photosgraphein. tak for den

    Hej tweak.
    Jeg vil til at i gang med den guide til undervolting af bærbar, der ligger på overclocking forum. JEg har dog det problem at HWmonitor ikke kan vise andre temperaturer end min harddisk. Det samme gælder for EVEREST, speedfan og realtemp. Jeg har denne bærbar .
    Er der nogen der ved hvorfor jeg ikke kan se andre temperaturer end min harddisk og hvordan jeg løser problemet. Jeg vil gerne have et program, der viser temps nu og min/max temps.


    Forresten er der på computeren et medfølgende program, der viser temperaturen nu og her. Der er to temperaturer under CPU temperature, DIE og IC, hvilken temperatur skalman gå efter der.


    Venlig hilsen Lauge