Hjælp mht. linser!

  • Hey derude..


    Så er jeg kommet hjem fra min skønne ferie i USA.


    Med hjem købte jeg mig et Canon EOS 1000D med denne linse: 75 mm - 300 mm - f/4.0-5.6 III USM Canon EF.


    Da jeg er nybegynder ville jeg så spørge om hvilken vidvinkellinse der ville være et godt køb, da det er ret irriterende med den daværende linse at man skal stå langt væk fra et objekt eller en person før hele objektet er med på billedet..


    Så hvilken vidvinkellinse kan i anbefale?
    Håber jeg har forstået det korrekt, men er jo også nybegynder på det område.


    På forhånd tak


    /natch

  • Lidt hjælp til at starte med det heddet et objektiv og værd objektiv indeholder flere linser.


    Hvad du skal ud og handle afhænger meget hvad hvad du har af penge at bruge og om du vil have en vidvinkel plus en normal zoom eller begge dele samlet i en.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Linser er noget man spiser, eller også er det dem der er inde i et objektiv ;p

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Malk
    Linser er noget man spiser, eller også er det dem der er inde i et objektiv ;p


    Eller putter i øjnene! ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Lidt hjælp til at starte med det heddet et objektiv og værd objektiv indeholder flere linser.


    Hvad du skal ud og handle afhænger meget hvad hvad du har af penge at bruge og om du vil have en vidvinkel plus en normal zoom eller begge dele samlet i en.


    Tak for rådet.. Tror mest, at jeg kunne tænke mig en almindelig vidvinkel uden zoom.. Har du nogle forslag og evt. et link til dette?? Altså da jeg er nybegynder på området behøver det ikke at være noget alt for dyrt, men skriv hvad du kan anbefale, og gerne også af makro objektiver (så fik jeg det ord på plads :D)


    /natch

  • Hvis der e rgodt med penge:
    Canon EF-S 2,8/17-55 IS USM


    Hvis der skal spares:
    Canon EF-S 17-85mm IS USM



    Disse dækker fra moderat vidvinkel til normal området. Den første har en konstant lav blænde på F2.8 og en væsentlig bedre billede kvalitet end nummer to.


    Eneste fordel har er at den er en del billigere. Hvad der skal afgøre det er nok prisen.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Hvis du ikke leder efter noget alt for dyrt og ikke ved hvad du skal gå efter kan du også købe et Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS. Det følger ofte med som kit-objektiv til 450D og 1000D, så mange folk sælger det. Det kan vist fås brugt til 300-400 kr. Mener Det koster 1200 eller sådan noget fra ny. Jeg er meget tilfreds med mit. Så kan du altid senere finde ud af hvad det egentligt er du leder efter og hvad du vil betale.


    Lauge