Indlæg af lauge

    Hej tweakere.
    Jeg vil putte flere ram i min bærbare. den har nu 512 mb og jeg kunne godt tænke mig 2X1GB (det er jo en billig forbedring) . I manualen står om memory:
    "Two 200 Pin SO-DIMM Sockets Supporting DDRII (DDR2) 533 MHz
    64-bit Wide DDRII (DDR2) Data Channel
    Memory Expandable up to 2GB (128/256/512/1024 MB DDRII Modules)
    (Note: Do Not Use Other Module Types)


    Jeg har set lidt på dem her
    soklen passer og det er også 533 MHz, men er der andet man skal holde øje med?
    Er der eventuelt andre der er bedre uden at være så meget dyrere?


    Jeg håber I kan hjælpe mig.


    Moterboardet i min bærbare er KAPOK Intel 915GM
    Hvis I vil vide mere om min bærbare må I jo lige spørge i tråden.


    Venlig hilsen lauge

    _WHAT_, så må du jo have en masse erfaringer at øse ud af. er 55 mm i maksimal brændvidde ikke i underkanten til at det bliver sjovt?
    Er det ellers noget du kan anbefale som en erstatning for et makroobjektiv et par år indtil jeg stopper med at leve af SU?

    Hej Tweak.


    Jeg har for noget tid siden købt et canon EOS 450D Kit og har efterhånden fået skudt en del billeder. Det jeg savner mest i øjeblikket er at kunne lave nogle rigtige markobilleder, men jeg har ikke lige 3000-5000 til overs til et ordentligt objektiv. Er det muligt at benytte sig af mellemringe mellem kamerahus og 18-55mm kit-objektiv? eller rettere: Får man noget ud af det? Det er jo en noget billigere løsning.
    Jeg har googlet en del og så vidt jeg kan se kan mellemringe som kenko mellemringe godt bruges til EFS obejtivet. ER der noget man skal være opmærksom på med hensyn til det?
    Er der nogen der kan forklare mig nøjagtigt, hvad man får ud af mellemringe? det bliver muligt at fokusere tættere på (og ikke i uendeligt), er der nogen ændring af forstørrelsen eller gør ringene blot at man kan flytter området med fokus?


    Jeg håber I kan hjælpe mig med mine mange spørgsmål.


    Hilsen Lauge

    fantastisk.
    Skal vist blive bedre til at google. det ligner en meget udførlig guide med diagram over de forskellige stik og alt muligt. tak skal du have. kan vist lige så godt lukke tråden med det samme


    Hilsen Lauge

    Hej.


    Jeg ligge inde med en gammel PSU på 250 W som jeg ikke bruger i min pc længere.
    Jeg kunne godt tænke mig at bruge udenfor pc'en (synes ofte jeg lige mangler 5V eller 12V til et eller andet).
    Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre og hvordan man gør?
    kunne forestille mig at man skal kortslutte to ledninger i 20/24 pinstikket til MOBO, men ved ikke hvilke to.
    Håber I kan hjælpe


    Hilsen Lauge

    Nu har jeg været nede i min lokale fotobiks og røre ved 450D. Jeg synes grebet passer ret godt til min hånd. Jeg er som sagt nybegynder indenfor spejlreflekskameraer, er der nogen af jer, der kan forklare forskellen på 400D og 450D? Hvad får man for de ekstra 1000 kr?

    Hej Foto Tweakere


    Jeg er på jagt efter et nyt digitalkamera. Har i nogle år klaret mig med etkompaktkamera, men jeg tror tiden er ved at være inde til at prøve spejlrefleks. Jeg har et godt øje til EOD 400D. Det ligger i den rigtige prisklasse og har fået rigtige gode anmeldelser. Mit spørgsmål er om der er andet der er bedre at købe. Der er jo kommet en del nye kameraer på markedet siden EOS 400D udkom. Har kigget lidt på EOS 450D, men 450D-kit koster bare 1000 kroner mere end 400D-kit.
    Kameraet skal primært bruges naturbilleder, ferier og familiesammenkomster. Beholder det gamle kompaktkamera til fester, fis og ballade.


    Kan det betale sig for en spejlrefleksbegynder (på SU) at give de 1000 kr ekstra for 450D-kit?
    Andre Forslg til køb er også velkomne.


    Håber I kan hjælpe mig.


    Hilsen Lauge

    Synes det lyder som en sjov idé, men jeg tvivler også meget på om køletaske kan køle nok. du kan eventuelt prøve at have et par elpærer (så det passer med den effekt din pc bruger) tændt nede i tasken mens den køler, så kan du se om den kan klare det.


    Du kunne også prøve at have boxen og pc'en ved siden af hinanden og lade ludten løbe igenne boxen før, de blev suget ind i kabinettet. Du vil få en hel masse fugt i boxen, men hvis det bare bliver afsat inde i boxen vil du kunne hive kølig luft ind i kabinettet.
    Du må lige skrive en tråd, når du beslutter dig for noget. Vil gerne lige høre hvordan det bliver:-)


    Lauge

    Hejsa.
    Jeg står og får en ny cpu-køler ind ad døren om et par dage og kunne godt tænke mig at se hvordan den gamle er i forhold til den nye. Jeg søger altså et program der kan sætte cpu'en til at køre på fuld drøn og registrere temperaturen.
    Håber I kan hjælpe mig.


    Hilsen Lauge

    kan se at accellero'erne er for store til mit kabinet og heller ikke passer til mit kort.
    nogen andre gode idéer til passiv eller meget støjsvag køling af mit grafikkort?
    kan ikke finde ret meget der passer til mit kort, da det har den HSI-bridge.

    Hejsa.
    Jeg har for nyligt købt et nyt grafikkort (club 3d geforce 7600 gt agp) der er et datablad med et billede på siden jeg linker til. ud over selve køleren på gpu sider der også en anden køleprofil på kortet. jeg ville lige høre om nogen af jer kan fortælle mig hvad det er og om den eventuelt også skal skiftes ud hvis jeg sætter arctic colling accelero S1 rev 2 eller S2 på?
    Jeg ville lige høre om I tror det er muligt at køle det passivt med en accelero S1 rev2 eller S2? og er der forskel på hvor godt de køler. der er jo rimeligt stor prisforskel. prisforskellen er nu ikke så stor, da jeg kan købe S1 rev2 og spare fragten.
    Jeg har også hørt at det er en smule besværligt at montere køleren. nogen der ved noget om det og eventuelt har nogle tips.


    Hilsen Lauge

    Nu er der endligt ved at være styr på mit køb, så jeg kan "lege" med det i påsken. Det endelige valg står mellem:
    Club 3D NVidia 7600GT (256 MB) http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=239902
    og
    PNY Verto GeForce 7800 GS (256 MB) http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=194846
    Begge to koste lige under 700 kr.
    Jeg kan se at 7600 gt har en noget højere kerneclock end 7800gs. Dette taler til 7600's fordel. hvad er fordelen ved 7800? og bør jeg købe det. håber I vil hjælpe mig lidt mere.

    Jeg tror jeg sprigner over og køber ninja'en hos shg eller noget. den er jo ikke så dyr fra ny. er ikke sikker på jeg har plads til den og vil derfor gerne have de 14 dages returret.

    Jeg synes jeg har prøvet alle kombinationer. men der er støj ligegyldigt hvad. Jeg ahr også kun tre stik: mic, line-in og hovedtelefon udgang, så jeg kører med mine højtalere i hovedtelefonudgangen. men selv uden dem er der støj.
    Jeg vil lige høre om der er andre bud end maya 5,1. undrer mig lidt over at det er så gammelt, er der ikke lavet noget bedre (og billigere) siden 2004?...
    Men tak for hjælpen. ville være ærgeligt at købe et nyt kort, hvis der var en anden oplagt grund til det.


    Hvis jeg køber et nyt lydkort, er det så muligt at benytte stikkene i fronten af mit kabinet stadig?