ny bil i dag

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af neiro
    Nej da - drengene ved bare hvad der er vigtigt når man skal fra a til b, og ikke kun hvad der er billigst at have stående i garagen


    Hvis jeg ikke tager meget fejl så kan en lille bil sagtens køre fra a til b.... Er ihvertfald aldrig strandet halvejs på vej til b i min fine lille Aygo ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GiZzZa


    De tal som står i papirerne kunne godt være højere mener jeg :cheers:
    Ohh snak ikke om min mercer... Den er super fed og klart den bedste komfort bil jeg har haft... men når det kommer til brændstoføkonomi så er det sgu lige til at tude over... Den kører 4 - 5 på literen i byen.... 9 på motorvejen 8o :)


    Køb en w211 320 cdi istedet så, den kan sagtens rende 15-16 km/l, hvis altså din højre fod ikke er alt for tung :)

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Det er da en fin bil.
    Man kommer fra a til b i tørvejr, man kender rimligt de kommende udgifter og den tilbyder en rimlig sikkerhed.
    Jeg syntes det er sjovt som folk har noget imod små og billigere biler. jeg har haft en toyota aygo som lånebil og den var helt klart sjov. og det selv om det var en lille 3 benet motor der lå i den. men ikke at det var en jeg gad køre langt i.


    Der var en udregning i fdm bladet hvor man beviste at det var billigere at køre i ny toyota aygo end gammel smadderkasse.
    Så du har gjort et fornuftigt valg. Husk nu at chervolet ikke har forstået det med rust beskyttelse. så den må du selv betale et pava eller dinitrol for.

  • Og min køre 2.0'er kan man køre 20km/l med når man kører pænt.. Og sikkert også mere.
    -Ellers ligger den gerne på 18km/l .
    Og den er til og med sjov at køre i når der skal gang i den.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • jeg får den hjem i uge 26/27
    bilen er valgt ud fra jeg er første gangs ejer og ikke har råd som enlig mor til de dyre forsikringer, havde brug for en bil som jeg kunne komme til og fra arbejde og komme rund med min datter hvor vi stadig havde mulighed for at have klapvogn med, denne bil er det billigeste jeg kunne gøre det, og det en fin lille en når man bare er mig og hende den lille.


    ligger ikke og køre langt jeg har 10 km til arbejde så hvis jeg køre pænt kan jeg måske komme til og fra arbejde på en litter, så det bliver ikke dyrt.


    men det gør vi kan sove en time længere her hjemme og jeg får en time længere med min datter om aftenen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen
    Og min køre 2.0'er kan man køre 20km/l med når man kører pænt.. Og sikkert også mere.
    -Ellers ligger den gerne på 18km/l .
    Og den er til og med sjov at køre i når der skal gang i den.


    Øhhh what===

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nonsens
    jeg får den hjem i uge 26/27
    bilen er valgt ud fra jeg er første gangs ejer og ikke har råd som enlig mor til de dyre forsikringer, havde brug for en bil som jeg kunne komme til og fra arbejde og komme rund med min datter hvor vi stadig havde mulighed for at have klapvogn med, denne bil er det billigeste jeg kunne gøre det, og det en fin lille en når man bare er mig og hende den lille.


    ligger ikke og køre langt jeg har 10 km til arbejde så hvis jeg køre pænt kan jeg måske komme til og fra arbejde på en litter, så det bliver ikke dyrt.


    men det gør vi kan sove en time længere her hjemme og jeg får en time længere med min datter om aftenen.


    alene det at man kan spare en time hver vej berettiger til en bil.
    Fantastisk at man kan få en bil til den pris.

  • Tillykke med bilen, overvejer også selv at købe en helt ny bil i den klasse, eller en brugt diesel bil. Har selv en Nissan Primera, som er opgivet til 12km/l men hvis jeg kører pænt løber den faktisk 17-18km/l .. men det så en 1.6 som fandme er kedelig og køre rundt i :P .. Men det fandme en jungle, ved ikke hvad jeg skal købe. Prøver og finde noget på gule plader, for har alligevel næsten aldrig flere med i bilen end min kæreste.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bublegum


    Øhhh what===


    Nogle post op over mig begyndte det bare at handle om at køre langt literen, og så ville jeg da bare lige nævne at det sagtens kunne lade sig gøre at ha en stor bil, som samtidig kørte langt literen ;)

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen


    Nogle post op over mig begyndte det bare at handle om at køre langt literen, og så ville jeg da bare lige nævne at det sagtens kunne lade sig gøre at ha en stor bil, som samtidig kørte langt literen ;)


    2.0 er da efterhånden standart på en familiebil idag. op over 2,5-3l så er det "stort".

  • jeg skal som min første bil have en Peugeot 406 2.0 HDI.. den kører 20km på literen ved normal kørsel, og kan sagtens køre mere.. og er så lækker en bil at køre i.. koster 123,000kr. brugt godtnok men en 2002'er

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool


    2.0 er da efterhånden standart på en familiebil idag. op over 2,5-3l så er det "stort".


    Jamen så en mellem da..


    Quote

    Oprindeligt indlæg af anubis69
    jeg skal som min første bil have en Peugeot 406 2.0 HDI.. den kører 20km på literen ved normal kørsel, og kan sagtens køre mere.. og er så lækker en bil at køre i.. koster 123,000kr. brugt godtnok men en 2002'er


    Hvis den let kører 20km/l , så synes jeg det er mærkeligt at der kun er 1 ud af 57 som kører så langt literen i snit ;)


    http://www.spritmonitor.de/en/…1&vehicletype=1&gearing=1

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb