Nyt Ungdomshus - Men stadig problemer

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Hvor arb du? Har du overhodet et arb. Du er omkring 19 kan jeg se. Nu handler livet om lidt mere en at gå i byen og hører musik. Det kan man gøre andre steder end i et ungdomshus financeret af borger som mig. Og jeg vil hvertfald ikke finde mig at betale til en flok bøller der laver ballade når de ikke får deres vilje. Det er muligt du kan opfører dig ordentligt men nogle af dine såkaldte venner kan ikke og de skal bare ind i buret hvis de smadre ruder tænder ild eller kaster med brosten. Den er ikke længere. :evil:



    Jeg er arbejder i LSG Skychefs ude i kastrup og laver mad og tjener gode penge. Så er jeg musiker, jeg har et studie, og jeg indspiller og producere musik, og ved det tjener jeg også lidt håndøre. Så det er jo en meget god start i en tidlig alder.


    Og jeg er helt enig i at man ikke skal smadre biler,facader og lign. Men et nyt Ungdomshus skal der til. Og det kommer.
    Men det er jo den uheldige lille del af autonome der smadre det for os andre. Desværre..


    Men jeg glæder mig til det nye hus.


  • Elsker hvordan man altid møder folk der har et studie :P i 99% af alle tilfælde drejer det sig om et keyboard + computer + lidt løst gear i soveværelset eller pulderkamaret...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Hvis den her tråd skal have lov til at leve, så vil jeg ikke se et eneste personrettet indlæg der indeholder nogen form for mudderkast! Det kan godt ske, at I er uenige og alt muligt, men derfor skal I stadig holde en ordentlig tone.


    Skulle nogen have problemer med at finde ud af det, må I jo få lidt hjælp til at forstå hvor grænsen går.


    Ja mor...


    Syndes jeg er ved at være træt af jeres agrasive holdning til folk der debatere lidt varmblodigt.. dette er et DEBAT forum.. ikke et Nusse, skal vi holde i hånden forum.. eller er det?


    MvH Fed7haS


  • Agree, nuff said...

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe


  • Tænkte det samme. Men sådan har det altid været med Burger, men det bliver slemmere og slemmere.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fed7haS


    Elsker hvordan man altid møder folk der har et studie :P i 99% af alle tilfælde drejer det sig om et keyboard + computer + lidt løst gear i soveværelset eller pulderkamaret...



    Hehehe, nej nej ! Her kører vi Digi002 Rack Protools! Og div rack units. En kraftig mac og nogle svedige musikere :)



    Hey forresten, kan du ikke lige skrive til mig på MSN ? ..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel
    Jeg synes det var fint nok de fik det nye hus - det burde bare have haft vagter, træmmer for vinduerne, og så skulle de bures inde dér i de næste 5 år. ;)


    Aha ;)

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • tror godt alle kan blive enige om at faderfanatikerne ikke hører til i vores samfund, men de autonome der ødelagde alt det gode for ungdomshuset er ikke en skid bedre....blot i den modsatte grøft.


    imo har de ikke fortjent noget som helst andet end en tur i spjældet et par år.....at det så heller ikke ville hjælpe dem noget er så en anden sag, men det ville sq give lidt ro i kbh, som efterhånden er kendt som en krigszone..det koster sq nok en del i turistindtægter de næste 15 år.....hvis de vil have noget, må de sq tjene deres egne penge ved at arbejde og så købe en bondegård ude på landet eller lign, hvor de ikke kan forstyrre naboerne.


    og JA- kan man ikke diskutere uden at blive personlig, så er man ikke voksen nok til at diskutere......imo gør burger et fint job mht den slags.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

    Rettet en gang, sidst af Fragman ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    tror godt alle kan blive enige om at faderfanatikerne ikke hører til i vores samfund, men de autonome der ødelagde alt det gode for ungdomshuset er ikke en skid bedre....blot i den modsatte grøft.


    imo har de ikke fortjent noget som helst andet end en tur i spjældet et par år.....at det så heller ikke ville hjælpe dem noget er så en anden sag, men det ville sq give lidt ro i kbh, som efterhånden er kendt som en krigszone..det koster sq nok en del i turistindtægter de næste 15 år.....hvis de vil have noget, må de sq tjene deres egne penge ved at arbejde og så købe en bondegård ude på landet eller lign, hvor de ikke kan forstyrre naboerne.


    og JA- kan man ikke diskutere uden at blive personlig, så er man ikke voksen nok til at diskutere......imo gør burger et fint job mht den slags.


    Jeg accepter gode argumenter. Gode debatører accepterer, når modparten kommer med et godt argument for sit synspunkt. Dårlige debatører ignorerer det gode argument og begynder i stedet at tilsvine modparten.


    Burger derimod lukker bare tråden.


    Jeg ved godt man skal holde sig til sagen og undgå at blive personlig. Alt for mange tror, at det hjælper at svine modparten til, men hvis man er over 18-20 år, så kan man godt gennemskue, at når en persons tastatur først begynder at kaste grimme ting af sig, så er det nok fordi, at vedkommende ikke har så pokkers mange skud tilbage i bøssen. Men det var ikke tilfældet her.


    Men ja, lad dem få et job og så købe et hus selv. Og hvis de siger, jamen det var ikke mig der kastede med sten, så burde de have forladt demonstrationen. Et godt eksempel var Martin L. King, han havde en fast holdning til at man skal lade sin stemme blive hørt, men var der bare en smule optagt til ballade, så forlod han deres demonstrationer. Power to the people! (Altså den del der gider lave noget)

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Der burde sættes dårmænd op, så skulle prisen for indgang til ungdomshuset beregnes på de udgifter de skaber i form af stjålne cykler, oprydning af området omkring der hvor de befinder sig, hærværk osv.. Så var der nok ikke mange bruger tilbage, for så skulle de jo pludselig selv betale for deres gerninger.. Og nej, ikke alle brugere derinde er tumper, men desværre er en del, og da brugerne ikke selv kan finde ud af selvjustits, må den onde onde stat jo klare den del for dem..

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Raller
    Ahahaha, skægt. Må jeg låne dine så?


    Næh egentlig ikke.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Raller
    Det nu en dejlig opdragelse jeg har fået. Jeg klager ikke.
    Også har jeg en fritidsbeskæftigelse der hedder at gå i byen og være sammen med mine venner og høre musik og snakke om alt muligt
    og ha´det virkelig skægt. I f.eks Ungdomshuset.


    Jamen så må I jo spare penge sammen og lære at ikke alting kommer gratis.


    Vil I have et hus, så må I købe et gammet hus hvor I kan rende rundt og pisse på væggene.. I må lære at det koster at holde et hus kørende. Og sidst men ikke mindst så må I lære at opføre jer med respekt overfor andre mennesker. Hvis I er i standtil det, så er det fint med mig at I har jeres eget hus.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Raller
    Det bare ærgeligt at der findes typer som dine, for damn i er kedelige. haha.. ( jeg kan spå )


    giv staten aktiv dødshjælp.


    Kedelige, ja måske - men jeg besidder lidt empati og fornuft. Jeg kan ikke se hvordan nogle små utilpassede møgunger kan tro det er iorden at ødelægge tingene for folk som absolut INTET har med "sagen" at gøre.. Hvad med de stakler der bor på Nørrebro, dem som har behov for en bil, men som ikke har det vilde økonomiske råderum - hvad med dem når I render rundt og brænder deres bil af? De står tilbage med et tab på 30.000+ Synes du det er fair? Synes du det er i orden at være så egocentrisk at uskyldige mennesker skal holdes som gidsler?


  • Kunne ikke være sagt bedre! :hb:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Spixe
    Nu har jeg venner som er derinde fra ... Og jeg vil ikke kalde dem møgunger. Hvorfor har i alle så meget imod at man klager (på en anden måde måske .. heh) over at et hus de har hygget sig, været sammen, fundet venner, levet i og meget mere bliver rivet ned?


    Øhh måske fordi de ikke ejer huset, de har hatf brugsretten, ikke ejerskab!


    Og hvordan kan du nogensinde mene at det er at klage til Kbh's kommune ved at tage uskyldige mennesker som gidsler? Det er egocentri fra værste skuffe!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fed7haS
    Ja mor...


    Syndes jeg er ved at være træt af jeres agrasive holdning til folk der debatere lidt varmblodigt.. dette er et DEBAT forum.. ikke et Nusse, skal vi holde i hånden forum.. eller er det?


    MvH Fed7haS


    Man kan nemt debattere uden at beskylde hinanden for de værste ting - kan man ikke det, bør man måske se på sin debatform en ekstra gang. Tråde om ungdomshuset har en tendens til at løbe MEGET af sporet, og det ender somregel det samme sted - med en lukning, uddeling af advarsler og udelukkelse af enkelte brugere. Jeg mener det er en skam det går den vej, og vil egentlig helst undgå det, men det er som om folk glemmer, at der er enkelte regler når bølgerne går højt - det har folk nu ikke nogen grund til at glemme når de er blevet informeret om det INDEN tråden ender helt i hegnet.


    Der skal rent faktisk være plads til alle, og det er ligemeget om man er for eller imod ungdomshuset. Så nej, det handler ikke om at holde i hånden, men om at have respekt for forskelligheder og folks ret til at ytre sig på en ordentlig måde.


    Men der er selvfølgelig altid nogen der er utilfredse, ligemeget hvad vi så gør - og nu er jeg jo så ikke den eneste i teamet ;)



    Derudover, så er dette den sidste kommentar til dette emne i den her tråd, er der nogen der har yderligere kommentarer synes jeg det skal foregå over PM, så tråden kan få lov til at handle om det den er oprettet for.

  • Vi ved jo næsten alle hvem der er for og hvem der er imod ungdomshuset. (Er selv imod hvis der er nogen som skulle være i tvivl)


    Denne tråd var mere ment for at skabe debat omkring Kommunens måde at behandle sagen på.


    Håber at vi kan holde en god tone/debat så vi kan få lov til at holde tråden åben.



    Som tidligere nævnt så synes jeg at det er meget forkert af kommunen af give efter. Der er jo en fond for Ungdomshuset. Og denne burde jo betale et hus til de unge. Ikke bare forvente at de kan få i hovede og røv.
    OG hvis de selv køber et hus skal de jo stadig overholde de regler og love som der nu engang er i Danmark.

  • Min holdning til kommunens måde at håndtere det på er nogenlunde det samme som min holdning til huset, elendigt.. De har fuldstændig fejlet, først prøver de at være hårde, nu er de blevet bange og prøver at finde en løsning. Desværre (heldigvis) er der bare ingen der gider ha deres hus, så det ender nok med at de placere det et eller andet sted uden hensyn til dem der bor der i forvejen.. Jeg stemmer ihvertfald ikke socialdemokratisk til næste kommune valg (ikke at jeg gjorde det i forvejen)..

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af teko
    Min holdning til kommunens måde at håndtere det på er nogenlunde det samme som min holdning til huset, elendigt.. De har fuldstændig fejlet, først prøver de at være hårde, nu er de blevet bange og prøver at finde en løsning. Desværre (heldigvis) er der bare ingen der gider ha deres hus, så det ender nok med at de placere det et eller andet sted uden hensyn til dem der bor der i forvejen.. Jeg stemmer ihvertfald ikke socialdemokratisk til næste kommune valg (ikke at jeg gjorde det i forvejen)..


    Forhåbentlig har Ritt Bjerregaard virkelig skudt sig selv i foden nu. Først fadæsen med de 5000 billige boliger, og nu en masse ballade med ungdomshuset pga. en yderst mærkelig håndtering af sagen.


    Jeg er tilhænger af, at der skal være plads til alle, men det skal ikke være på bekostning af hverken lovgivning eller andre borgere. Det er fint med ungdomshuse, men det danske samfund er bygget på demokrati, og at man skal yde før man kan nyde, så det gør ondt at se andre mennesker lide pga. en del af ungdomshusets brugere ikke er interesseret i at overholde lovgivningen og på værste måde lader deres frustrationer gå ud over deres omgivelser.


    Men København er ikke den eneste by med problemer omkring et ungdomshus. Der er også grupper her i byen der mener de har krav på et sted at være. En gruppe unge mennesker har så hærget en tom fabrik, og da ejeren stod frem og sagde, at bygningerne ville blive stillet til rådighed, hvis gerningsmændene ville stå frem og hjælpe med istandsættelsen blev der pludselig meget stille. Muligheden for at forblive ustraffet og få et sted at være var åbenbart ikke god nok.


  • Sålænge der ikke er personlige hetz, og direkte trusler rettet mod visse eksisterende og vejrtrækkende tilfælde her inde, kan jeg da ikke se hvorfor der ofte skal være problemer med at udtrykke sin mening?


    Altså, beklager, men vi siger bare ikke alle "sørme" frem for "fuck" osv osv - Man har hver sin måde at udtrykke sig på - Nogen hårdere end andre, og snak dig ikke fra den, for det må man ALDRIG her inde! Medmindre man snakker sukkersødt, og slikker hinanden i prikken, så er det bar advarsel, og ud!



    Min mening til sagen? Ryd lortet, og slagt tilhængerne, en efter en. Jeg melder mig frivilligt! ;)


  • Min penis bliver erigeret af dit signatur...


    MvH Bjørn