Hjælp til markedsanalyse - Spg.skema + kritik!

  • Så har jeg også givet mit besyv med :)

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • hvor stor havde i tænkt jer den skulle være for, jeg syns da det er væsenligt at de ikke skal være alt for store, da jeg allerede syns en 7 stik dåse er grim og stor at se på.

  • De officielle mål for stikdåsen vist på billedet, er omkring 9*22 cm. Det kan godt være lidt svært at se størrelsen på det billede der :)


    Og man kunne så forestille sig en med 4 stik i. Der kunne man så korte ca. 10 cm af længden, og så blir den jo næsten fix og handy :D


    D-Zs: Nej desværre ikke. Vi har gerne ville have et færdigt produkt til den kommende messe, og hvis vi skulle integrere den slags i stikdåsen, ville vi HELT sikkert ikke nå det ;)


    Men det viser når der er et aktuelt forbrug på stikket, og kan på den måde være med til at gøre forbrugeren mere opmærksom på det.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ramaskriget
    D-Zs: Nej desværre ikke. Vi har gerne ville have et færdigt produkt til den kommende messe, og hvis vi skulle integrere den slags i stikdåsen, ville vi HELT sikkert ikke nå det ;)


    Men det viser når der er et aktuelt forbrug på stikket, og kan på den måde være med til at gøre forbrugeren mere opmærksom på det.


    Okay fair nok på den måde... skulle bare lige høre hvad de helt præcist var der til :) Interessant produkt ihvertfald.


    Har selv været med i Young Enterprise, det var okay spændende, fordi man kommer igennem en masse overvejelser, og får brugt de forskellige teorier man lærer. Jeg går dog på HHX med speciale i innovation så det var en lidt anderledes måde vi gjorde tingene på, men ønsker jer held og lykke med det :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af D-Zs


    Okay fair nok på den måde... skulle bare lige høre hvad de helt præcist var der til :) Interessant produkt ihvertfald.


    Har selv været med i Young Enterprise, det var okay spændende, fordi man kommer igennem en masse overvejelser, og får brugt de forskellige teorier man lærer. Jeg går dog på HHX med speciale i innovation så det var en lidt anderledes måde vi gjorde tingene på, men ønsker jer held og lykke med det :)


    Tro mig, der er nogle vilde idéer på tegnebordet :D Fjernstyret kontrol af hver enkelt stik, så man kunne tænde/slukke dem hver for sig. En måleenhed der måler det samlede Watt forbrug, samt en "grøn til rød" bar man kunne aflæse på. Og lidt andet gejl :b

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ramaskriget


    Tro mig, der er nogle vilde idéer på tegnebordet :D Fjernstyret kontrol af hver enkelt stik, så man kunne tænde/slukke dem hver for sig. En måleenhed der måler det samlede Watt forbrug, samt en "grøn til rød" bar man kunne aflæse på. Og lidt andet gejl :b


    JA SE DET ER KVALI!!!!
    altså jeg ville blive glad hvis bare hver stik havde en sluk og tænd.. men med en fjerbetjening ville det jo blive SINDSYGT :)


    og hvis man kunne sætte timers på forskellige porte.. :P (lyder vildt så tror ikke lige på det)
    men se det ville være galt.. f.eks på lys osv, hvis man lader det brænde og siger det skal være slukket fra 01:00-16:00. (eller man selv aktiverede den/ så den overruler den aftalte indtil næste tidspunkt)


    hehe vilde tanker der er gnag i her..

  • Har besvaret.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • nu har jeg ikke super meget styr på strøm osv. men ville det ikke være en smule besværligt med så mange stik, du skal jo vide hvad de forskellige ting trækker af strøm som du vælger at sætte til den her stikdåse, det jo noget med at der er 250 kw i en stik kontak eller noget i den stil, skal ikke lige gøre mig så klog på det. så man kan jo ikke bare fyre løs af stik ned i dåsen for så slår relæet jo fra..

  • Den fjernbetjening er den eneste grund jeg overhoved ville overveje at købe den, det kan godt være det ikke er så smart med kun 1 stikdåse, men hvis du har flere stikdåse begynder det lige pludselig at give mening. Strømforbruget skal i øvrigt være relativt lavt. Hvad fanden skal man bruge LED indikatorer til? De fleste stikdåse er jo gemt væk!


    Iøvrigt er i sikre på at den sikring overhoved giver mening? Jeg mener man skal køre en del ting for rent faktisk at overbelaste den...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Yilar
    Den fjernbetjening er den eneste grund jeg overhoved ville overveje at købe den, det kan godt være det ikke er så smart med kun 1 stikdåse, men hvis du har flere stikdåse begynder det lige pludselig at give mening. Strømforbruget skal i øvrigt være relativt lavt. Hvad fanden skal man bruge LED indikatorer til? De fleste stikdåse er jo gemt væk!


    Iøvrigt er i sikre på at den sikring overhoved giver mening? Jeg mener man skal køre en del ting for rent faktisk at overbelaste den...


    Om sikringen giver mening? Selvfølgelig gør den det. Der er mange elektriske ting i hjemmet der bruger flere 100 watt ! Det maximale watt output er vist omkring de 2300 watt. Så hvis man glemmer at der er flere ting sat til på samme tid, er det da rart at strømme ikke går i halvdelen af huset, men kun i stikdåsen.

  • F.eks. vil stikdåser med sikring være optimale til LAN's :)
    Og en fjernbetjening kunne være lækkert...


    Done


  • Det fede er at hvis de laver den med en fjernbetjening kan de faktisk lave en basisversion der kan tænde og slukke de orskellige udgange. Hvis den er baseret på en mikroprcessor er det et "simpelt" spørgsmål om programmering at lave en eller anden form for timere.
    Forudsat selvfølgelig at fjernbetjeningen har knapper i overskud så man ville kunne implementere dette..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ramaskriget


    Om sikringen giver mening? Selvfølgelig gør den det. Der er mange elektriske ting i hjemmet der bruger flere 100 watt ! Det maximale watt output er vist omkring de 2300 watt. Så hvis man glemmer at der er flere ting sat til på samme tid, er det da rart at strømme ikke går i halvdelen af huset, men kun i stikdåsen.


    Omkostningen ved at lave sikringen er sikkert mere end de fleste vil give for en stikdåse. Jeg ville ihvertfald ikke ligge 10kr+ for at få mulighed for ekstra sikring. Specielt til et produkt som er meget billigt i forvejen, og reelt set kan sikringen jo kun bruges hvis du tilslutter mange energikræverende produkter som fx. til et LAN, men hvor tit er det lige man holder LAN og hvor vigtigt er det lige at lyset ikke går i værelset ved siden af?


    Næh, fjernbetjeningen har lagt større muligheder, man kunne forestille sig at man kunne slukke alle stikkontakter i hele huset med en fjernbetjening. I har vel set den reklame hvor faren går rundt og slukker efter sønnen, hvis han havde en fjernbetjening kunne han sidde i stuen og gøre det....

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Yilar


    Omkostningen ved at lave sikringen er sikkert mere end de fleste vil give for en stikdåse. Jeg ville ihvertfald ikke ligge 10kr+ for at få mulighed for ekstra sikring. Specielt til et produkt som er meget billigt i forvejen, og reelt set kan sikringen jo kun bruges hvis du tilslutter mange energikræverende produkter som fx. til et LAN, men hvor tit er det lige man holder LAN og hvor vigtigt er det lige at lyset ikke går i værelset ved siden af?


    Næh, fjernbetjeningen har lagt større muligheder, man kunne forestille sig at man kunne slukke alle stikkontakter i hele huset med en fjernbetjening. I har vel set den reklame hvor faren går rundt og slukker efter sønnen, hvis han havde en fjernbetjening kunne han sidde i stuen og gøre det....


    Hehe ja det kunne være rigtig fedt, en form for fattigmands IHC/smart house :) Problemet er nok bare igen prisen for en stikdåse med fjernbetjening, hvis der også skal tjenes penge på det.

  • Fed idé men den ser godt nok lidt stor ud. 100% cool herfra :P

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe