Global Opvarmning

  • http://www.youtube.com/watch?v=mF_anaVcCXg


    Tja, jeg så lige den her video... Og jeg er sådan semi pesimistisk mht det her global opvarmning, jeg tror det er et problem men ikke nær så stort som mange folk går og tror...


    Men det der slog mig meget er når han feks siger det med bilforsikring, and selvom næsten ingen regner med at de lander i et biluheld er der stadig masser af mennesker der køber en kasko forsikring?


    Burde man så ikke købe en "kaskoforsikring" på et globalt plan? Lidt nedtur hvis der kom et kæmpe uheld og pga du ville spare nogle småpenge kommer det til at koster dig MEGET mere i fremtiden...


    Hvis der så ikke sker noget så skidt pyt... Så har du haft det der sikkerhed i hovedet og ikke været det mindste urolig, og du har brugt nogle småpenge ifht hvad du kunne have mistet... Og når det kommer til miljø ville vi jo bare mærke renere luft og grønnere græsse :)


    Hvad mener i om det?


    Edit: Glemte linket

  • synes jeg har set den før et par gange efterhånden herinde.


    Tror de fleste har den der tankegang inklusiv min egen, er der ikke er noget gået galt hvorfor så reparere det, selvom det er på vej til at gå galt. Eller hvorfor fixe noget som jeg alligevel ikke vil mærke, hvorfor så sætte penge i at redde noget jeg ikke vil opdage?

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

    Rettet en gang, sidst af RAC ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RAC
    synes jeg har set den før et par gange efterhånden herinde.


    Tror de fleste har den der tankegang inklusiv min egen, er der ikke er noget gået galt hvorfor så reparere det, selvom det er på vej til at gå galt. Eller hvorfor fixe noget som jeg alligevel ikke vil mærke, hvorfor så sætte penge i at redde noget jeg ikke vil opdage?


    Sådan tænker de fleste nok desværre...!
    Men det er jo egentlig forkert... Vi bør tænke på vores efterkommere! Men vi lever desværre i et meget egoistisk samfund :rolleyes:

  • Der har været istider og kæmpe klima ændringer på jorden, længe før vi kom til. Jeg tror det er en naturlig process, og ikke vores skyld (ihvertfald ikke udelukkende vores skyld).
    Men jeg mener da stadig at vi slipper alt for meget lort ud som vi burde nedsætte, så jeg er meget åben for al klima-debat de ligeså stille lukker op for, på mere seriøst plan.


    Vindmøller overalt!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fhqwhgad
    Der har været istider og kæmpe klima ændringer på jorden, længe før vi kom til. Jeg tror det er en naturlig process, og ikke vores skyld (ihvertfald ikke udelukkende vores skyld).
    Men jeg mener da stadig at vi slipper alt for meget lort ud som vi burde nedsætte, så jeg er meget åben for al klima-debat de ligeså stille lukker op for, på mere seriøst plan.


    Vindmøller overalt!


    Enig...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fhqwhgad
    Der har været istider og kæmpe klima ændringer på jorden, længe før vi kom til. Jeg tror det er en naturlig process, og ikke vores skyld (ihvertfald ikke udelukkende vores skyld).
    Men jeg mener da stadig at vi slipper alt for meget lort ud som vi burde nedsætte, så jeg er meget åben for al klima-debat de ligeså stille lukker op for, på mere seriøst plan.


    Vindmøller overalt!


    Jeg er enig med fhqwhgad? Nu er verden da af lave. hehe


    Synes dog at en nedskæring af forurening er en god idé, ikke for planetens, men for vores eget heldbreds skyld.

  • Har snart hørt så mange forskellige forklaringer på, hvad det er der går galt.. så ved snart ikke hvad jeg skal tro på.


    Men er bare 10-15 % af det vores skyld alene, burde vi da gøre hvad vi kan for at rette op på det.

  • Vi spilder allerde riligt med penge på det pjat i DK, vi kan på ingen måde hjælpe med at rette op på hvor meget andre lande forurener, i danmark sælger vi allerede ud af vores CO2 kvoter da vi ikke engang formår at bruge dem. Den forurening vi laver her i lille danmark udgørjo så lille en brøkdel af hvad der bliver sluppet ud i luften andre steder, dog mener jeg man bør forsøge at mindske det. Men det er jo nok umuligt at få de østlige lande med på den ide.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af c-k
    Vi spilder allerde riligt med penge på det pjat i DK, vi kan på ingen måde hjælpe med at rette op på hvor meget andre lande forurener, i danmark sælger vi allerede ud af vores CO2 kvoter da vi ikke engang formår at bruge dem. Den forurening vi laver her i lille danmark udgørjo så lille en brøkdel af hvad der bliver sluppet ud i luften andre steder, dog mener jeg man bør forsøge at mindske det. Men det er jo nok umuligt at få de østlige lande med på den ide.


    Hvis alle sagde sådan, ville det jo slet ikke hjælpe overhovedet. Hvad ville det hjælpe hvis Kina og USA (De to største lande i Verden angående Co2 udslip), men alle de mindre lande slet ikke gør noget?
    Alle burde gøre noget, uanset størrelse.


    Quote

    Der har været istider og kæmpe klima ændringer på jorden, længe før vi kom til. Jeg tror det er en naturlig process, og ikke vores skyld (ihvertfald ikke udelukkende vores skyld).
    Men jeg mener da stadig at vi slipper alt for meget lort ud som vi burde nedsætte, så jeg er meget åben for al klima-debat de ligeså stille lukker op for, på mere seriøst plan.


    Vindmøller overalt!


    Det højst sansynligt at der vil komme en isted mere, eller noget andet globalt. Men syntes ikke ligefrem at det er smart at skynde det.


    Og angående de vindmøller bliver du nok nødt til at vente, i hvert fald herhjemme... Eller nu får vi at se hvad Anders har gang i, han har jo endelig fået øjnene op for det...

  • Det er jo netop ikke de små lande der er et problem i forhold til CO2 udslippet, selvfølgelig skal alle da gå med ind i det. Men selvom de små lande nedsatte deres CO2 udslip med 100% ville det jo knap kunne måles nogen steder da lande som danmark udgør en så lille brøkdel af det samlet udslip.


    Derfor syntes jeg det er til grin vi har så meget miljø snak herhjemme og bruger så mange penge på det, når de forskellige stormagter rundt omkring alligevele ikke er interesseret i at tage del i de nye planer.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af c-k
    Det er jo netop ikke de små lande der er et problem i forhold til CO2 udslippet, selvfølgelig skal alle da gå med ind i det. Men selvom de små lande nedsatte deres CO2 udslip med 100% ville det jo knap kunne måles nogen steder da lande som danmark udgør en så lille brøkdel af det samlet udslip.


    Derfor syntes jeg det er til grin vi har så meget miljø snak herhjemme og bruger så mange penge på det, når de forskellige stormagter rundt omkring alligevele ikke er interesseret i at tage del i de nye planer.


    USA og Kina var da vidst med i den aftale de fandt ud af på det sidste globale møde angående miljø?


    USA ville jo ikke først, men ændringer i aftalen gjorde at de sagde OK..


    Så vidt jeg husker...

  • For det første så er der ingen tvivl om at CO2 og andre drivhusgasser er med til at forhindre lyset i at blive reflekteret ud i rummet (dette er indiskutabelt, alle er klar over det), det eneste forskere er uenige om er i hvilken GRAD ændringerne bliver. Derfor er det latterligt at tro på at global opvarmning ikke skyldes mennesker, da vi udslipper flere MILLIONER TON CO2. Spørgsmålet er, hvor store bliver ændringerne?


    Og der er videoen et godt eksempel på, hvilken løsning der kan have størst konsekvenser.


    Ellers kan man jo bare se Al Gores film den forklarer det hele meget fint ^^


    og ang. at små lande ingen indflydelse har i det store hele er det selvf. rigtig nok, men nu er det sådan at de store lande som Kina og USA vil sige "JAAAMEN HVIS DE ANDRE IKKE SKAL HVORFOR SKAL VI SÅ??!WHAAAA" hvis ikke alle er med, hvorfor skal Danmark have ret til at kneppe miljøet imens alle de større lande skal lide under det? (Btw. udleder Danmark mest CO2 pr. indbygger, kun overgået af USA)

  • der skal bestemt ske noget... ikke nok med at det bliver varmere, så bliver all klodens vejrsystemer også voldtaget... inklusive golfstrømmen, passatvindene og el nino, som alle er vigtige for at klimaet holder sig på et niveau, som vi alle kan leve med.


    Det bliver nok ikke noget i stil med "the day after tomorrow", men det bliver noget derhen af.


    Kloden har feber, og det er os og vores teknologi der er sygdommen, i det mindste indtil vi som mennesker får taget os sammen til at udvikle mere miljørigtige måder at fremstille energi og til transporten.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200