Optical eller Coaxial Audio Cable ?

  • Hey Tweakers..


    nu jeg har overhovedet ikke noget forstand på lydkabler, så jeg vil gerne vide hvad der giver den bedste lyd af Optical og Coaxial Audio Cabler ? og hvad er forskellen ?


    jeg regner med at slutte det til mit Logitech Z-5500 (5.1)


    på forhånd tak :D

    I7-2600K @ 3,4 Ghz
    ASUS SABERTOOTH P67 B3
    OCZ Vertex 3 120GB + 5TB lager
    Corsair Vengeance 2 x 4 GB @ 1600mhz
    ASUS DVD Drev/Brænder
    ASUS 8800GTX
    CM HAF X
    ______________________________

  • Smag og behag, begge er digitale så skulle gerne give det samme resultat i den sidste ende.


    Foretrækker dog selv optisk da der ikke er noget "ledende" i det.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Som udgangspunkt er coax bedst.
    Når det er over 4-5m kabel man bruger er optisk best.
    Men som AYU siger, så er der ikke noget elektrisk ledende når det er optisk, hvilket er en fordel.
    Når vi snakker optisk, skal lyden laves om til lys, transporteres, og laves om igen. Det skal det ikke ved coax. Derfor er coax bedst under kortere længder.
    Om du kan høre forskel, det så en anden sag :D

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Til den slags anlæg vil jeg personligt mene det er fuldstændigt lige gyldigt hvad du vælger, da lyden i forvejen ikke er prangende på de PC højtaler sæt der. Dog fungere optical bedst hvis dre er lang afstand mellem dine højtallere og din forstærker.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen
    Som udgangspunkt er coax bedst.
    Når det er over 4-5m kabel man bruger er optisk best.
    Men som AYU siger, så er der ikke noget elektrisk ledende når det er optisk, hvilket er en fordel.
    Når vi snakker optisk, skal lyden laves om til lys, transporteres, og laves om igen. Det skal det ikke ved coax. Derfor er coax bedst under kortere længder.
    Om du kan høre forskel, det så en anden sag :D


    fulstændig enig :cheers:

  • jeg bruger optisk men det er fordi det var med i lydkortpakken. Det er hip som hap hvad du vælger, men jeg er hvertfald glad for mit optiske kabel :9xo

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.