Folketingsvalg den 13. november

  • Jeg tror jeg stemmer på enhedslisten. Jeg er godt nok ret utilfreds med kandidatudvalget, så det kan ske jeg ændrer det. Jeg må lige se på listerne og tallene engang. Grunden til at jeg har overvejet enhedslisten er nemlig en enkelt kandidat, så det kan få en betydning.


    Hvis min stemme bliver spildt på en eller anden klaphat i enhedslisten tror jeg jeg rykker over til SF.


    Jeg er meget enig i at man ikke kan løse alle problemer med en pose penge, men man må være opmærksom på at man heller ikke kan løse alle problemer med effektivisering. Det nytter ikke at stirre sig blind på effektivisering og skattelettelser, mens hele systemet lider under at der ikke er penge nok.
    Det ene med det andet, men man må indse at et ineffektivt system kan fungere med de rette midler, men intet system kan fungere uden de midler der er brug for. Dermed må effektiviseringen komme før besparelsen.
    Jeg er godt klar over at det danske system koster kassen, men jeg anser det også for at være et af de absolut bedste systemer i verden, blandt andet på grund af at der er blevet brugt de penge der er blevet brugt på at opbygge et stærkt offentlig system.


    Nu ved jeg godt at jeg sagtens kan sige det, jeg betaler kun 20% skat her. Men jeg kan også sagtens mærke det. Gaderne er langt fra så rene at gå i, kriminaliteten er højere der hvor politiet ikke er over det hele og så videre. Bliver jeg ramt af en bil uden helbredsforsikring sender de mig en regning på noget der ligner en million.
    Det er IKKE mit drømmesystem. Og jeg har lige knap så mange penge her som jeg havde da jeg betalte samlet set 48% af min læn væk i Danmark, med en væsentligt lavere sikkerhed både mht regulationer på arbejdsmarkedet, helbred og alt.
    Det er vigtigt ikke kun at snakke om et højt skatteniveau. Der er også prisniveauer og lønninger.
    Faktisk vil det der giver mest mening være at tale om brutto-penge efter at have betalt et gennemsnitligt hjem og en gennemsnitlig levevis. Så kan man købe et eller andet for det.
    Derefter kan man begynde at sammenligne service.
    problemet er at der er så meget snak om skatter. Reelt er det lige meget, da vi bliver betalt derefter.
    Og ja, jeg kommer tilbage til Danmark. Og ja, jeg tager en længerevarende uddannelse og regner bestemt ikke med at ende i det laveste samfundslag. Jeg satser lidt på at komme til at betale topskat.
    Og det kommer jeg til at gøre med glæde ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Men hvad vil du så gøre i fremtiden når alle pengene er brugt, gælden endnu engang er enorm, og alle dem med de lange uddannelser er flyttet til et andet land?


    Altså i stedet for de der skattelettelser man hele tiden snakker om, så synes jeg såmænd bare, at pengene i stedet kunne gå til at sikre landets fremtid.


    Jeg har ikke behov for flere penge mellem hænderne, har du?


    Men jeg er så ikke skide meget inde i tingene, synes bare der skal tages nogle skridt med landets fremtid i form af velfærd mm.

  • Ville stemme på Ny Alliance, hvis jeg da havde mulighed for at stemme.
    Synes helt klart at DF har alt for meget indflydelse på dansk politik.


    At der åbenbart er mange herinde, som stemmer på DF er ikke nogen stor overraskelse..

  • Jeg stemmer slet ikke. Det er ihvertfald min plan indtil videre.
    Jeg ved slet ikke nok om hvad de forskellige står for, til at retfærdigøre min stemme, og jeg har heller ikke nogen interesse i at sætte mig ind i det.
    Jeg springer mest sandsynligvis over og lader dem der går op i det om det.

  • Min stemme lander på V fordi jeg mener de har den bedste politik for Danmark..!


    Har tidligerer været A'er men kunne aldrig noglesinde finde på at stemme på dem, så længe Helle Guccitaske skal være statsminister!


    har noget mod hende personligt vis i undere jer :finger:


  • Jeg vil da gerne kommentere det.
    Ja men så er det godt at du vil stemmer kons for det er bestemt dem som har skabt både kollegier og billige boliger på østerbro. Nej Kære Stubkier. Inden du blir så glad for de borgerlige så vær glad for det helt bestemt er sosserne der har gjort det. Jeg vil da gerne vide nøjagtigt hvor det er du bor, for gir du kun 200 kr mere pr md vil jeg på venteliste der. De sidste 6 år er opførelsen af almene boliger bare faldet og faldet. København skriger på flere billige boligere der er til at betale for alm indkomster og studerende. Du har været meget heldig der. Hvis de borgerlige får en chance mere (hvad de sikkert gør) glæder jeg mig til at se hvordan de vil løse de problemer. Lige nu skal man enten kende nogen der har set et billede af en bestemt herre eller stå mange år på en venteliste. Ja man kan jo også købe en andelslejlighed der lige er steget med 500% det sidste år hvis man har mindst en halv mill på kontoen. Det er faktum i øjeblikket. De billige boligere der er, er helt stensikkert nogen der er etableret under en S regering, Helt sikkert. :cheers:

  • Kan ikke stemme da jeg ikke bor i DK, men hvis jeg kunne ville min stemme falde på Venstre. Jeg håber på at DF bliver sat uden for inflydelse og at NA bliver V/K's støtteparti :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SeePee
    Kan ikke stemme da jeg ikke bor i DK, men hvis jeg kunne ville min stemme falde på Venstre. Jeg håber på at DF bliver sat uden for inflydelse og at NA bliver V/K's støtteparti :)


    Hvis du er dansk statsborger kan du brevstemme, skulle jeg mene.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups


    jeg tænkte på det, men nej at stemme blank er det samme som en stemmeseddel med fejl på, de tæller ikke i et rigtig valg så de kommer heller ikke med her :)



    det kunne bare være "sjovt" at se hvor mange der er ligeglade..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aagaard1000
    Jeg kan desværre ikke stemme endnu, men hvis jeg havde muligheden ville min stemme gå til SF.


    Herligt at du ikke kan stemme endnu :P


    Ang. de der kristendemokrater, så var hun da ALT for højtrystende.! Nærmest hysterisk.. Ikke lige min kop te.


    Jeg stemmer Venstre. De har fået flere ting igennem end de andre partier der har siddet på posten. Meget muligt de ikke har fået alt igennem, men sådan er det jo.


    -Det mest positive der er sket imens Venstre har siddet der, er rygestoppet, og de nye afgifter på bilerne. :9xo

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Til weah69


    Altid godt med lidt ironi og sarkasme når man skal diskutere politik :) Jeg bor på løgstørgade i en af AAB's afdelinger. Det er en afdeling hvor man kun kan på så længe man er ung eller under uddannelse - den for altså støtte fra staten (styret af VK regeringen ;)). Er udemærket klar over at jeg er heldig men har inden jeg flyttede her ind boet 2 år på et kollegie fra 70'erne som var af en meget meget ring kvalitet.


    Ang boliger og social demokratiet så synes jeg ikke man kan drage den konklusion og da slet ikke i københavn - Ritt gik til valg på at hun vil skaffe en masse billige boliger, men nu er hun trukket i land igen. Så kast ikke med sten når man selv bor i et glashus :)


    Jeg ved ikke om du har været på Amager for nyligt og ørestaden der skyder det ene helt nye kollegie op efter det andet :) mange af dem er fra efter 2001 ;)


    Skal nok komme med nogle lidt mere saglige argumenter senere - men lige nu synes jeg da var på sin plads at kaste lidt af dit mudder tilbage igen ;)


    Mvh Stubkier


  • Tør vædde på den ordning er lavet under S/R regeringen. :$
    Så er det godt du er under uddannelse. For ellers er der 25-30års ventetid hos AAB jeg ved det fordi jeg har spurgt. Med mindre man kan få anvist en bolig af en kommune der har anvisningsret til AAB boliger. Hvis man som boligsøgende går ind i Havnegade hvor AAB`kontor ligger så nærmest griner de en op i hovedet hvis man vil skrives op.
    Men det er sikkert ikke V/K--O regeringen skyld vel Stubkier? :clap:
    Selvom de har sidet i snart 7 år hvor boligmarkedet er gået amok i København. det er nok den forgående regerings skyld.
    Ja debat er altid godt. Og når man stikker næsen frem som du gør og roser noget til skyerne som meget få kan få glæde af så skal man være klar til at få lidt mudder i hovedet. :9xo


  • Det er rart med lidt debat. :clap:
    Men jeg er ret enig med weah :9xo
    Stubkier er lidt mere heldig end de fleste og lad nu vær med at komme med det de borgelige plejer at sige:At det kan alle bare gøre fordi det kan alle ikke. Der er mangel på billige boliger. :boxing:

  • Til bygmanbob og weah69.


    Der er ikke noget som en god diskution. Jeg siger bestemt heller ikke at alle kan gøre som mig - eller at hver mand er sin egen lykkesmed, hvis det var sådan jeg havde det flyttede jeg nok til USA ;)


    Men at skyde "skylden" for de høje bolig priser på den sidende regering er da også at skyde helt ved siden af. Det er de frie markedes kræfter der hærsker - udbud og efterspørgelse. Den eneste måde at få flere, og dermed billigere boligere, i København er ved at bygge mere end de 5 etager som næsten alt er.


    Mener virkelig ikke at du/I kan anklage VK-regeringen for at være skyld i de høje bolig priser. De er høje fordi, nogen, mennesker har råd til at betale for det. Det vil være helt forkert hvis en regering gik ind og begyndte at regulere bolig priserne.


    Mvh Stubkier