Hvorledes fjernes sådan noget - hvis muligt? Det er blandt andet en rimelig tydelig kakaoplet. Mit stakkels gulvtæppe er blevet udsat for en del efterhånden.

Pletter på gulvtæpper
-
-
Oprindeligt indlæg af Brition
Hvorledes fjernes sådan noget - hvis muligt? Det er blandt andet en rimelig tydelig kakaoplet. Mit stakkels gulvtæppe er blevet udsat for en del efterhånden.Man kan leje tæpperensere som skulle kunne klare pletterne uden de store problemer, men ved ikke lige hvad de koster at leje. Spørg hos din tæppedealer.
- Anders
-
Jeg tænkte nu mere noget hen af nogle rengøringsmidler. At tilkalde et firma for et enkelt tæppe kan næppe være en billig fornøjelse.
-
Prøv her:
http://www.plet-rens.dk/cms/main.php
Skriv "Kakao"
og så foreslår den selv: "Kakao på gulvtæpper".
-
Jeg var engang til et bette lan hos en ven, og kom til at spilde en halv liter sodavand på hans tæppe.
Det vi gjorde var at putte kartoffelmel på med det samme, og det virkede faktisk.
Dog tror jeg kun det virker lige efter du har spildt -
Lyder som et fornuftigt forslag TheSnake, tak for det.
-
Vanish laver noget til tæpper, det fungere rigtig fint!
-
Hæld kakao på resten af gulvtæppet så det får den samme farve.
-
dansk vand og kartoffelmel virker helt utrolig. min mor har fjernet kaffe og vin pletter på den måde. så prøv det
-
Oprindeligt indlæg af NiEn
dansk vand og kartoffelmel virker helt utrolig. min mor har fjernet kaffe og vin pletter på den måde. så prøv det
Kan godt være at det er en selvfølge, men det skal være på samme tid? Danskvand med kartoffelmel? -
Oprindeligt indlæg af Carina
Vanish laver noget til tæpper, det fungere rigtig fint!Vanish fjerner alt og vis man læser bag på ediketten så er det vidst rimlig heftigt det stads
-
Guld shampoo'en nede fra matas.
-
Oprindeligt indlæg af fhqwhgad
Guld shampoo'en nede fra matas.Jep, den æder alt.
-
Oprindeligt indlæg af Carlsen
Jep, den æder alt.
Også Carlsens hår -
Oprindeligt indlæg af fhqwhgad
Også Carlsens hårJa det er sku dér de høje tindinger kommer fra.
-
Oprindeligt indlæg af Carlsen
Ja det er sku dér de høje tindinger kommer fra.
hehe
-
Oprindeligt indlæg af lineal
Vanish fjerner alt og vis man læser bag på ediketten så er det vidst rimlig heftigt det stads
Ja det er rigtig godt - man skal dog ikke bruge det hvis man har astma! Man kan få nogle anfald og sådan.. -
Prøv med noget kemisk rent glycerin..