Indlæg af lineal

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Carina
    Vanish laver noget til tæpper, det fungere rigtig fint! :)


    Vanish fjerner alt og vis man læser bag på ediketten så er det vidst rimlig heftigt det stads :P


    Hah jamen ska jeg nok ;) :p

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Slacker


    Ja, jeg mangler bare et par bogstaver :crazyeyes:
    En helt anden ting er at man ikke bare bygger en raket og sender den op. What goes up, must come down, you know..
    De folk som leger med den slags ved hvad de laver, de affyrer deres raketter paa afstand og de har en tilladedelse til at goere det, i de oede omraader de goer det i.
    Tag og kontakt en raketgruppe. Der er nok et par stykker i landet.


    jaja men nu stille og rolig ik :p
    Ved godt hvad det er jeg er igang med at sætte mig ind :D
    Altså har jo heller ik bare tænkt mig at sende ting op også skride igen :P Jeg sætter mig faktisk ind i ting ;)
    Og jo jeg ved godt der er meget arbejde i det og der ska søges en masse tilladelser osv.. Men egentlig var det bare en formel jeg var på jagt efter :p

    Hey jeg har en skide god bog som er på en omkring 400 sider om photoshop og det er om alt det grundlæggende, men kan ik lige huske hvad den hedder, men kan da lige opdatere når jeg får set på det :D

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Slacker


    Det er ikke noget med dysens stoerrelse if raket. det er naermere noget med dens stoerrelse ift det som kommer ud, som gerne skulle vaere dimensioneret efter raketten. Hvis du ikke har styr paa den slags kommer du til at doe af det der.


    jamen det er jo netop det jeg gerne vil have en formel på. For jeg ved godt at den ska ha en vis størrelse så den lige lukker nok brændstof ud så det giver den bedste fremdrift. Men der er en eller anden matematisk formel så man kan regne forholdet ud mellem de forskellige typer brændstof.. Jeg vil bare gerne vide hvor jeg finder den :D

    Hmm jamen sidder lige fast :p


    Jeg kan ik rigtig finde de rigtige sider der beskriver en ordentlig formel det at beregne dyssen i forhold til rakettens størrelse :D
    Det er det jeg mangler så jeg kan få lavet min tegning af hvordan den ska se ud :D


    Please nogen der kan finde den formel :D

    Hey jeg ville høre om der var nogle af jer der ku hjælpe mig med at finde nogle gode links til noget med hvordan:


    Man laver en model raket.
    Regner størrelses forholdet ud mellem dyssen og raketten.
    altså bare nogle gode sider med nogle gode svar :D

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Prectar


    Hvis jeg arbejdede derinde, så ville jeg da også lave noget der var mere eller mindre sjovt engang imellem :D


    haha ja hvem ville ikke det :p