På trods af at deres markedsføring er baseret på leg og chat – musik, tv, msn – valgte jeg alligevel at tro på at det var et halv seriøst selskab, og købte en telefon i februar måned.
Efter et par måneder fik jeg de første problemer med min telefon, den kunne ikke sende eller modtage sms. Jeg sender den til reperation, og jeg får en lånetelefon stillet til rådighed. Det hele tager under en uge, nærmere sagt mandag-fredag, og jeg får min telefon igen, med ny software, og så virkede den igen.
Lige inden min bindingsperiode på 6 måneder udløber begynder jeg at få problemer med den igen. De samme som før, udover at denne gang kan jeg heller ikke ringe op eller modtage opkald og telefonen går hele tiden ud. Samme dag som bindingsperioden udløber, går jeg over i 3 Butikken, og siger at nu er den gal igen. Har snakket med et par stykker som stod der ovre, og de kunne godt huske at jeg havde den haft afsted før. I stedet for at få den repareret spørger jeg, om jeg ikke bare kan købe en ny telefon i stedet, og så forlænge mit abonnement. Det måtte jeg så ikke!
De kunne se på computeren, at jeg manglede at betale ca 1200,- af telefonens pris gennem mit forbrug, således at de ikke ville tabe penge på at have haft mig som kunde. I mit abonnement stod der 6 mdr af 199,- og dem havde jeg betalt. Ekspedienten stod selv og sagde til mig, at det ikke var noget de oplyste deres kunder om, men sådan var det bare. Ellers var telefonen ikke betalt af. Har en veninde som også ville købe en ny, hun skulle betale 1300,- fordi hun havde snakket for meget gennem deres 0-på-3-service. (79,- /mnd for ”fri” telefoni til andre 3-kunder). Samtidig får jeg at vide, at jeg er velkommen til at opsige mit abonnement, og få et nyt nummer, det kunne de ikke forhindre mig i.
Jeg sender telefonen til reperation, og køber en ny telefon hos Telmore samtidig med at jeg bestiller nummerflytning.
Der går lidt over en uge denne gang, og jeg får min telefon tilbage på en lørdag. Lørdag aften opdager jeg at telefonen ikke kan læse mit memorykort, og den vil ikke sende sms søndag morgen. Jeg går der over igen om søndagen. Det skal siges at det er en plads som 3 har lejet i det supermarked som jeg arbejder i. Hun spørger om hun må beholde telefonen lidt, og så prøve at se om hun kan få det til at virke. Det er helt i orden, og jeg går tilbage til mit arbejde.
2 timer senere går jeg der over, for at høre om hun har fundet ud af noget. Min telefon kan ikke læse nogle kort, men mit memorykort virker fint. Hun spørger om jeg ikke kan komme tilbage mandag, for der kom hendes chef der vidste noget mere om det end hun gjorde. Jeg venter så til mandag.
Chefen var der ikke, og vi blev enige om bare at sende den til reparation igen. Da jeg så påpeger at det er 3. gang den kommer afsted siger de at jeg skal have en ny telefon. Jeg skal bare vise reparations notaerne fra sidste reperation. Dem har jeg ikke, da jeg ikke er blevet oplyst om jeg at skal gemme dem. Det noterer hun, og hun skriver samtidig, og jeg citerer ordret (inkl. stavefejl):
**** 3 gangs rep *****
Telefonen skal ombyttes! Det er 3. gang telefonen er til reperation for samme fejl. Nu kan den bare heller ikke læse memorykortet.
Kunden modtog telefonen i lørdags hvor den kom tilbage fra rep.
MEGET VIGITGT KUNDEN MOTAGER MOMERY KORTET RETUR!!!!
Fejl er påvist.
Samtidig noterer hun at de kender mig, og derfor ved med garanti at det var 3. gangs rep.
Denne gang får jeg også en lånetelefon, endda en af samme slags som jeg har indleveret. Det var rart, de deres andre telefoner ikke altid er lige gode. Jeg når sådan ca at have telefon i 5 minutter før den går ud. Går over, og spørger om jeg ikke bare kan få en ny med det samme, når nu også denne begynder på det, men nej det måtte jeg ikke. Men jeg måtte få en ny lånetelefon – en hvor ikke engang alle tasterne virker!
En uge senere modtager jeg et opkald, om at værkstedet giver mig en ny mobiltelefon, men at memorykortet har lidt overlast, og spørger derfor om jeg vil have et nyt. Da det er min mor som skal have telefonen når den kommer tilbage fra reperation da jeg har købt en ny, svarer jeg at det vil jeg lige finde ud af, og så ville jeg komme over og sige det dagen efter.
Tirsdag går jeg over og siger, at jeg ikke vil betale for et nyt, men jeg vil have det gamle med tilbage, får jeg at vide, at for det skal de have 275,-, da værkstedet skal have deres løn for at have kigget på det. WTF? Tænker jeg, og siger at det kan de godt glemme, da deres ekspedient (den samme ekspedient) selv har sagt til mig at kortet virkede da jeg sendte det afsted, og jeg havde understreget at jeg skal bruge de filer der lå på kortet (diverse billeder og dokumenter). Hun siger at hun lige vil finde ud af noget med hendes chef, og så komme over og give mig et svar.
Jeg får at vide at jeg ikke skal betale noget, og jeg vil få det gamle tilbage. Endelig det første service fra deres side af – og jeg er stadig ikke i tvivl om at det kun var fordi det var hende jeg snakkede med, at det blev taget bare lidt seriøst.
I dag torsdag får jeg at vide at min telefon er kommet tilbage, og jeg bare kan komme over hente den. Da jeg kommer derover kigger de 3 ekspedienter på hinanden og begynder at smågrine. Værkstedet havde så sendt min egen telefon tilbage, da de i deres egne udtalelser har nægtet, og jeg gentager, nægtet at kigge på telefonen, da papierne ikke var der.
Hun ringer til værkstedet, giver dem en skideballe, og jeg blev i dag lovet at den blev sendt derned som en hastesag og jeg skulle få min nye telefon engang i starten af næste uge. Det vil jeg så vente spændt på.
Da jeg var derovre, siger jeg at de lige så godt kan få min lånetelefon med det samme, da jeg har skiftet selskab, og ikke kan bruge mit simkort i deres telefon. Der tilbyder hun så som kompensation at låse den op for mig, hvilket i mine øjne er okay service, også selvom jeg ikke måtte få en ny der heller.
Så nu venter jeg spændt på om jeg får en ny mobil her i starten af næste uge. Samtidig skal det siges, at det tog dem 4 måneder at forstå at mit abonnement skulle over PBS for at jeg ikke skulle betale et faktureringsgebyr på 25,- pr måned – også selvom der blev sat et stort fedt kryds i det på abonnementsaftalen. Sammenlagt fik 3 butikken det at vide 3 gange og deres kundeservice 1 gang før de fattede det.
Ville bare lige fortælle min historie, som en advarsel til andre som overvejer at skifte til 3. Har I andre historier skal I da være velkommen til at skrive dem her også.