• skal lige have tabt mig efter at have spillet wow i 130 dage ><


    gik fra 62kg til 71


    det sidder på mavsen det hele.


    er begyndt i motionscenter, men


    jeg æde som en hest. hele tiden skal jeg have noget at æde. Til aftensmade fik jeg 3 kyllingesnitzler og en masse grønt, og nu jeg skide sulten igen og kan ikke sove :D


    skal max tabe mig 5 kg


    men er pis sulten og sulten vinder, intet skal overvinde glæden ved at spise. Har ædt grønt, det må sku vlære nok!

  • Spis sådan nogle mavesyre piller... Så det i serien "Mad about you."


    Så bliver man "mæt"

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • spis noget med mange proteiner i, og ting med mange fibre.


    Proteiner mætter langt mere end fedt og kulhydrat. Fibre gør også, at det mæter mere end ellers.


    Derud over så hivs du virkelig vil tabe dig må du også lave lidt, så løb, cykl, eller svøm en tur ;)

  • Drik masse af vand, spis meget frugt og grønt, og jo det mætter. din mavesæk er for stor, da du spiser store måltider. Hvis du spiser små måltider, bliver den automatisk efter et stykke tid mindre, og derved føler du dig mere mæt når du spiser mindre.


    Undgå slik, cola, og kage og så garantere jeg at du nok skal tabe dig. Med mindre du selvfølgelig sidder 24timer foran computeren. Det er sgu ikke for sundt

  • Hvis du virkelig VIL, så skal du tage dig sammen. Det vigtigste for at tabe sig er, at man spiser færre kalorier end man forbrænder, så det kan godt være, du kommer til at føle dig lidt sulten, men det er kun indtil din dunk vænner sig til det. Det hjælper ikke noget at dyrke meget motion, hvis du bare æder mere og mere. Hvad laver du i motionscentret? Styrketræning? Cykler du? Løber du? Spinner? Få fat i en instruktør, der kan guide dig i at forbrænde noget fedt. Hvis du cykler eller løber på løbebånd, kan du lige så godt gøre det udenfor - det er meget sjovere at lave en rute og se om man kan forbedre tiden og overhale nogle mennesker end det er at stå og svede ned på et larmende løbebånd. Få pulsen op og lad den blive oppe i lang tid!


    Her er mine råd til dig, der virker.

    • Spis groft til morgenmad, dvs. rugbrød.
    • Spar på pålæg, da der ofte er meget fedt i påløg.
    • Spis de 600 gram frugt og grønt, der anbefales og fordel det udover dagen.
    • Drop cola, slik, chips, friture-retter, fast food. Hvis du er på restaurent, så tag vand i stedet for sodavand - hver gang!
    • Læg kniv og gaffel ned mellem hver bid, så du ikke spiser for hurtigt - eller bare hurtigt.
    • Man får først mæthedsfølelse efter 20-30 min, så tag den med ro.
    • Sov regelmæssigt, dvs. 7-8 timer hver nat.
    • Spis fem-seks gange om dagen. Morgenmad, mellemmåltid (frugt og grønt), middagsmad, mellemmåltid (frugt og grønt), aftensmad. Personligt vil jeg fjerne mellemmåltidet efter aftensmaden, men hvis du absolut føler dig sulten så spis noget frugt.
    • Drik 8-10 tåre vand hver gang du føler dig sulten udenfor de måltider, jeg har fastsat. Vand istedet for at spise en lille snack eller andet, der lige ligger for hånden.
    • Drop hvidt brød og kaffe.
    • Spis godt med kylling og kalkun
    • Spænd hjelmen


    For ikke at gå død i træningen, kan du evt. tilmelde dig konkurrencer. Eventuelt motionstriathlon eller bare motionsløb som Eremitage-løbet. Det er nemt at finde sådanne løb på nettet. Alle kan løbe 5 km eller svømme 380 meter, løbe 4,2 og cykle 18, men det er jo et spørgsmål om man vælger at træne op til det og få en ok tid eller bare gå i træningscenter uden formål. Kom ud i naturen eller omgivelserne og løb, cykel, svøm, ro, spil fodbold. Drop wow :D

  • Hehe kaffen kunne jeg heller ikke være med på.


    Og nu vi snakker grøntsager, så husk at spis fiberrige grøntsager som spinat, gulerod, brocoli, rosenkål, blomkål mm. Jo mere fiberrig, jo mere forbrænder du. Grøntsager som agurk og icebergsalat indeholder enormt lidt fibre, og giver der ikke særligt meget.


    Stærk mad (chili, stærk karry, jalapenos etc) øger også din forbrænding.

  • Alle slags meloner er gode, der er masser af vand i og derfor mætter de meget hurtigt.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Quote

    Originally posted by fhqwhgad


    NOOOOOOOOO! Det var da et umenneskeligt krav. For øvrigt er kaffe jo bare vand, så det er vel godt nok? :)


    Synes godt nok også lige garnet blev strammet der!!!


    Men ja okay jeg går så også kun ind for mad der er Genmodificeret, kan simpelthen ikke få mig selv til at spise økologisk...

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Selvom du spiser meget grønt skal du også tænke på mængderne..


    Så en udsendelse med en overvægtig mand der ikke kunne forstår hvorfor han ikke tabte sig. Han spiste da masser af frugt og grønt. Nemlig 36 appelsiner om dagen...

    AMD Athlon 64 Processor 3400+
    2048MB DDR PC3200 RAM
    ATI HD4850 512MB DDR3

  • Grunden til man siger man skal spise frugt er fordi "frugt" ikke indeholder så mange kalorier... Dvs. man kan spise mere af det uden af tage så meget på...


    ALT feder, undtagen vand...


    Det man skal gøre for at tabe sig:


    At indtage færre kalorier end man forbrænder.


    Når man gør det så begynder kroppen at nedbryde sig selv "tabe sig"


    Dvs. det er uden betydning "HVAD" du spiser, så længe du forbrænder det. Selvfølgelig er der noget med nogle vitaminer bla bla. Men teoretisk set kunne man leve af Pizza og Cola og stadig tabe sig...


    Tips:


    Spis mange gange på en dage "6-7 gange" Det gør at kroppen når at forbrænde alt maden før det næste kommer... Det skal desuden være små protioner, men det kommer med tiden, da kroppen vender sig til at spise lidt mad mange gange...


    Spis ikke mad 3 timer før sengetid.


    Drik ikke alkohol... Undersøgelser viser at 8 øl nedsætter forbrændingen med 75 procent det første døgn. Og tager 2 uger om at blive normalt. Dvs. en bakke pomfritter og en grill kylling virkelig sætter sig... :)
    Er det nødvendig, så hold dig til lette vare... Dvs. Vodka i stedet for cognac og rom...


    Drik en masse vand... Det feder ikke. Og det smager jo "....." af ingen ting.


    Lad vær med at gå på en sindsyg slankekur. Faktum er at når kroppen sultes så vil den så snart den har muligheden tage det samme, hvis ikke mere på.


    Hæv motionsniveauet lidt og spis lidt mindre... Det skal være til at holde ud, og det er ikke meningen man skal tabe sig et kilo om ugen... Og det letteste er hvis man kan ligge lidt om på livsstilen.

    Toshiba Satellite Pro M70-233


    2 gHz Intel Pentium Centrion
    1024 DDR ram
    256 MB ATI Mobility Radeon 700X
    100 GB Toshiba Harddisk
    1 GB Intel Pro/wireless 2200BG
    ___________________________

  • Quote

    Originally posted by GoNe
    Lad vær med at gå på en sindsyg slankekur. Faktum er at når kroppen sultes så vil den så snart den har muligheden tage det samme, hvis ikke mere på.


    Hæv motionsniveauet lidt og spis lidt mindre... Det skal være til at holde ud, og det er ikke meningen man skal tabe sig et kilo om ugen... Og det letteste er hvis man kan ligge lidt om på livsstilen.


    Hvis det har taget 130 dage at tage kiloene på, så kan man vel også bruge 130 dage på at smide dem igen :)

    AMD Athlon 64 Processor 3400+
    2048MB DDR PC3200 RAM
    ATI HD4850 512MB DDR3

  • Quote

    Originally posted by asgerbj
    Selvom du spiser meget grønt skal du også tænke på mængderne..


    Så en udsendelse med en overvægtig mand der ikke kunne forstår hvorfor han ikke tabte sig. Han spiste da masser af frugt og grønt. Nemlig 36 appelsiner om dagen...


    Hvis man spiser SÅ mange appelsiner må man altså også fejle et eller andet.


    Normale mennesker mener jeg ikke bør være bange for at spise for meget frugt, så længe det er fornuftige mængder.


    Men ja, motion gør en stor forskel. Løb, cykling, svømning, roning, gymnastik, osv. - aktiviteter hvor pulsen kommer op og ringe!

  • Quote

    Originally posted by asgerbj


    Hvis det har taget 130 dage at tage kiloene på, så kan man vel også bruge 130 dage på at smide dem igen :)


    Når man som bodybuilder træner for at opnå muskelmasse, så spiller man ca. 1-2000 mere ned man forbrænder. dvs man tager 2 kilo på om ugen. Når de skal tabe sig for at fremhæve den muskelmasse så taber de sig med omkring 500 kcal. om dagen. dvs et halvt kg. om ugen.


    Det vil ofte tage længere tid at tabe sig fordi du stadig skal indtage mad. Er kroppen ikke vant til at spise mindre, så bliver man lækkersulten og så ryger der en franskbrød eller et stykke chokolade.


    Men som sagt det er nemmere at overstige det kroppen har brug for, end at sulte den.

    Toshiba Satellite Pro M70-233


    2 gHz Intel Pentium Centrion
    1024 DDR ram
    256 MB ATI Mobility Radeon 700X
    100 GB Toshiba Harddisk
    1 GB Intel Pro/wireless 2200BG
    ___________________________

  • Quote

    Originally posted by asgerbj


    Hvis det har taget 130 dage at tage kiloene på, så kan man vel også bruge 130 dage på at smide dem igen :)


    Sådan fungerer det nu ikke helt. Har du haft et aktivt liv, og pludselig intet laver - så vil kroppen i en kort periode stadig forbruge som om at du var meget aktiv, men begynder så at drosle ned.


    Når du så har taget på, og begynder på motion igen - så afhænger vægttabet utrolig meget af hvor meget du bevæger dig, hvad du spiser og drikker.



    Forresten er det IKKE godt at drikke en hel masse vand, da du istedet risikerer at miste en hel masse mineraler hver gang du skal p*sse pga. af alt det vand. Bl.a. derfor der hvert år er nogen som bliver syge af at have drukket for meget gennem en periode.
    Den gyldne regel er, at alt i en stor mængde er dræbende. Du kan faktisk dø af alt, bare mængden er stor nok.