Overvejer DSLR

  • Jeg overvejer ret kraftigt at købe et DSLR at lege med, men jeg er lidt i tvivl om nogle ting..
    Noget af det er med mig selv, feks hvor god skråstreg dårlig jeg vil være til at få det brugt osv. Det er jo så bare noget jeg må finde ud af, det er jo alligevel en ting man har for evigt kan man sige..
    Hvor meget vil jeg miste på at sælge et 400d efter måske et år?
    Er der nogle alternativer til 400d i ca samme klasse?
    Virker det her setup nogenlunde fair?

  • Der er andre alternativer end 400D, men vil dog stadig sige 400D til hver en tid.
    Personligt mener jeg uden tvivl 400D har det flotteste/mest funktionelle design, vil mene det har lidt bedre/anderledes funktioner, og så er det fedt med en stor række produkter indenfor objektiver og andre opgraderingsmuligheder.


    Ang. det flash kort du vil købe, så synes jeg du skal tage et kig på SanDisk Extreme kortene. Jeg har hørt lidt rundt omkring, at det er de bedste kort på markedet. De koster måske en sjat mere end Dane-Elec, men tror godt det kan betale sig. Kører selv med 2GB i mit 400D, og der står altså 517 billeder på mit display. 4GB vil så svare til 1034 billeder i 10mp jpeg fine quality.


    Ellers nice setup. Kortlæser er en nice ting at have, og den der fjernbetjening tror jeg kan være guld værd i visse situationer.


    Hvad med kamerataske? Det bliver hurtigt et must.


    EDIT:


    Med hensyn til om det bliver noget du gider at bruge tid på, så tror jeg aldrig det vil gå hen og blive et fejlkøb.
    Det kan holde længe, og bruges til alle mulige arrangementer. Hvis man kan lide at gå en tur rundt en gang i mellem med sit kamera, kan sådan et kamera der jo være uudtømmelig glæde.
    Hvis du skulle gå hen og blive fuldstændig uinteresseret i det, så tror jeg skam godt det kan sælges til en fin pris sådan et, hvis bare man virkelig passer godt på det.

    zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

    dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

    http://www.kidsmythology.com

    Rettet en gang, sidst af MvK ().

  • Med fare for at blive lynchet af Canon fanboys, så vil jeg klart anbefale Sony Alpha-100, hvis du ikke planlægger indkøb af brugte objektiver. Har det selv efter en ekspedient hos Platan Foto, Danmarks nr. 1 Canon-forhandler, overtalte mig til at købe Sony'en i stedet. Ikke fordi den er dyrere, den er tværtimod billigere, men fordi den bl.a. har indbygget billedstabilisering, så man slipper for at købe de dyre L-objektiver med billedstabilisering hos Canon. Og kitobjektivet er også bedre end ved 400D'en. Og 400D er virkelig krampeagtig at holde på i forhold til Alpha-100.

  • Jeg ved ikke det. Er også blevet tilbudt et Konica/minolta, men jeg ved ikke lige helt hvad jeg har behov for. Fjernbetjeningen er med pga at den er så billig, og den er virkelig fin til hvis man feks skal bruge stativ eller andet, så kan man helt undgå risiko for rystelser..
    Den slags har konicaet ikke, så vidt jeg kan forstå. Altså seje dimser osv. Og knap så stort/godt udvalg i objektiver.. Jeg er en kende forvirret.
    Angående kortet tog jeg det der fordi det umiddelbart er det 4gb-kort expressdelivery har :)
    Men jeg ved slet ikke hvordan jeg vil få det med det her, så jeg kan ikke rigtig udtale mig om behov i forhold til objektiver osv.

  • Quote

    Jeg vil sige du skulle købe Minolta E-400 kit med to objektiver med i prisen og kvaliteten på dette kamera er fantastisk


    Dette her sæt ?
    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=236848


    Info :
    http://www2.olympus.dk/consumer/dslr_E-400_Details.htm

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

    Rettet en gang, sidst af Henrik- ().

  • Quote

    Originally posted by Zaxzz
    Med fare for at blive lynchet af Canon fanboys, så vil jeg klart anbefale Sony Alpha-100, hvis du ikke planlægger indkøb af brugte objektiver. Har det selv efter en ekspedient hos Platan Foto, Danmarks nr. 1 Canon-forhandler, overtalte mig til at købe Sony'en i stedet. Ikke fordi den er dyrere, den er tværtimod billigere, men fordi den bl.a. har indbygget billedstabilisering, så man slipper for at købe de dyre L-objektiver med billedstabilisering hos Canon. Og kitobjektivet er også bedre end ved 400D'en. Og 400D er virkelig krampeagtig at holde på i forhold til Alpha-100.


    Der er masser af brugte kvalitetsobjektiver til Sony A100. Alle Minoltas AF objektiver passer og der er virkelig noget kræs imellem. Læs mere her: http://www.dyxum.com/

    AMD 4000+ / Notura NH-U12
    Abit KN8 SLI
    XFX 7900GT / Zalman VF900
    Kingston value 2 x 1G
    Tagan TG480-U15[
    Barracuda 7200.10 250G

    Rettet en gang, sidst af Lahnet ().

  • jeg vil så på det kraftigste fraråde det sony alpha det er i mine øjne bare ikke godt nok. Du kommer langt længere med canon, nikon, olympus, minolta.


    Jeg ville kigge på canon eller nikon begge med utrolig gode systemer som virkeliger er gennem arbejdet. Jeg bryder mig ikke om forlængelses faktoren på 2.0 ved olympus så dem ville jeg gå uden om alene af den grund. Minolta syntes jeg slet ikke man har nok muligheder for at vokse ved samme gælder også lidt ved olympus.


    Ved nikon og canon er der kameraer at vokse og rigtig mange objektiver både fra producenterne selv og 3. parts. En ting er hvad der er sjovt nu men tænk lidt frem også.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_
    jeg vil så på det kraftigste fraråde det sony alpha det er i mine øjne bare ikke godt nok. Du kommer langt længere med canon, nikon, olympus, minolta.


    Jeg ville kigge på canon eller nikon begge med utrolig gode systemer som virkeliger er gennem arbejdet. Jeg bryder mig ikke om forlængelses faktoren på 2.0 ved olympus så dem ville jeg gå uden om alene af den grund. Minolta syntes jeg slet ikke man har nok muligheder for at vokse ved samme gælder også lidt ved olympus.


    Ved nikon og canon er der kameraer at vokse og rigtig mange objektiver både fra producenterne selv og 3. parts. En ting er hvad der er sjovt nu men tænk lidt frem også.


    Det er netop det jeg overvejer.
    Har Nikon noget anbefalelsesværdigt i 400d-klassen?

  • I mine øjne skal du op i D80 for at få noget tilsvarende også stiger prisen desværre også.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_
    I mine øjne skal du op i D80 for at få noget tilsvarende også stiger prisen desværre også.


    Det er lige pebret nok.
    Jeg må vel lige summe lidt over det..

  • Quote

    Originally posted by Zaxzz


    Hvorfor?


    Dårlige farver, langsom fokus, fnider, støj, upræcis fokus, skidt hvidbalance måling.


    Det er første gang sony kaster sig over denne type kamera og de har sgu noget at lære endnu også hvad ergonomi angår. Kan være det kommer men pt ikke noget jeg skulle i nærheden af.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_


    Dårlige farver, langsom fokus, fnider, støj, upræcis fokus, skidt hvidbalance måling.


    Det er første gang sony kaster sig over denne type kamera og de har sgu noget at lære endnu også hvad ergonomi angår. Kan være det kommer men pt ikke noget jeg skulle i nærheden af.


    Sikke dog en gang vrøvl.


    Sony test her:
    http://www.popphoto.com/popula…era-of-the-year-2006.html
    http://www.steves-digicams.com/2006_reviews/alpha100.html
    http://www.dpreview.com/reviews/sonydslra100/
    Dette er nok de 3 mest anderkendte testsider når det gælder spejlreflekskameraer. Alle 3 anbefalder Sony A100 kraftigt.
    At WHAT måske har haft en dårlig Sony oplevelse skal du nok ikke lægge så meget i, det virker endnu en gang lidt useriøst.


    Noget helt andet er at Minolta ikke længere eksisterer som kamera producent. Så de er ikke inde i billedet. Sony overtog Minolta og A100 er et Minolta med Sony logo. I øvrigt er billedchippen i Sony den samme som der sidder i D80.


    Med hensyn til objektiver har du Sonys eget program, Carl Zeiss har valgt Sony, Allle 3. parts producenterne (Sigma, Tamron osv.) har Sony med og glem så ikke at alle Minoltas AF objegtiver passer direkte.


    Ergonomi er en meget individuel ting her må rådet være at gå ned i en fotobiks og prøve at holde de forskellige modeller. Jeg ville fx. aldrig kunne bruge et Canon 400D det er bare for lille til at jeg kan bruge det fornuftigt.


    En ting er sikkert du vil kunne tage rigtig gode billeder med alle modellerne, vælg derfor det som du føler passer bedst til dig.

    AMD 4000+ / Notura NH-U12
    Abit KN8 SLI
    XFX 7900GT / Zalman VF900
    Kingston value 2 x 1G
    Tagan TG480-U15[
    Barracuda 7200.10 250G

    Rettet 2 gange, sidst af Lahnet ().

  • Må indrømme at jeg også undrede mig lidt da jeg så What's kritik af sony kameraet. Jeg har ingen oplevelser med det, men var da ret sikker på at det var baseret på Minolta, hvor jeg bestemt ikke har haft nogle af de problemer.


    Lahnet, vil alle de objektiver der kommer til det sony kamera så også passe på minolta?

  • Quote

    Originally posted by fhqwhgad
    Må indrømme at jeg også undrede mig lidt da jeg så What's kritik af sony kameraet. Jeg har ingen oplevelser med det, men var da ret sikker på at det var baseret på Minolta, hvor jeg bestemt ikke har haft nogle af de problemer.


    Lahnet, vil alle de objektiver der kommer til det sony kamera så også passe på minolta?


    Ja- hvis det er et Minolta Spejlreflex med Auto Fokus.

    AMD 4000+ / Notura NH-U12
    Abit KN8 SLI
    XFX 7900GT / Zalman VF900
    Kingston value 2 x 1G
    Tagan TG480-U15[
    Barracuda 7200.10 250G

  • Tag ned i en fotobutik og prøv at holde de forskellige modeller i hånden. Også købe den som du føler ligger bedst i hånden.


    Personligt synes jeg at canon 400D ligger rigtigt godt.

  • Dovent spørgsmål: Hvordan er størrelsesforholdet mellem et 400D og et D40?

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Originally posted by Berleburg
    Dovent spørgsmål: Hvordan er størrelsesforholdet mellem et 400D og et D40?


    400D: 127 x 94 x 65 mm (5.0 x 3.7 x 2.5 in) Weight (inc. batt) * 556 g


    D40: 126 x 94 x 64 mm (5.0 x 3.7 x 2.5 in) Weight (inc. batt) * 522 g

  • Jeg kan egentlig ikke bruge de sider til en skid jeg har prøvet tre forskellige af de sony kameraer og ingen af dem har leveret resultater som jeg syntes har været tilfredsstillende. Samme har galt for dem som havde købt kameraet.


    Ja i sol lys uden for på en god dag går det rimeligt men så snart det er vanskelige forhold går det kraftigt ned af bakke.


    Jeg ser den som på højde med et 300D og ikke bedre.


    Jeg ville til en hver tid hellere have et D40 eller 350D end den sony. Jeg kan ikke se hvor fordelen er ved sony kameraet. Ja der er is i huset men der er en grund til de andre laver det i glasset, det er en bedre løsning... Hjælper mere og der er mindre mulighed for problemer i selve huset.


    Desuden for du et roligt søger billede når den er i glasset gør du ikke når den er i huset hvilket egentlig er nok til at jeg syntes den type is er noget mindre brugbar.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy