godnat krimi

• ja jeg er lige blevet færdig med min sidste bog, endnu en kedelig krime ud af 3 som jeg har læst de sidste par mdr. så nu vil jeg tage på biblo i morgen og se om jeg kan finde bedre held. så hvis i lige har nogle forslag til en god nat krimibog så smid dem lige her, så vil jeg se på dem i morgen.

de skal være spændene og man skal have det sådan at man ikke har lyst til at lægge den fra sig :)

• Ian Rankin, Inspector Rebus bøgerne. De er oversat til dansk.

Chieftec DragonMidi 750W Silverstone Gold PSU E6400@3,3GHz 32GB GSKILL 3200MHz (capped 2933), 1TB Evo 960, 2x500GB EVO 850, NEC4551A, Sapphire RVII, Asus Pro Gaming Z170

Rettet en gang, sidst af jesdals ().

• Er ikke helt sikker på de er Krimi bøger eller lige noget for dig, men jeg har nydt dem.

Skrevet af flere forskellige - Alfred Hitchcock og De Tre Detektiver. - Dem alle
    Har selv læst mere eller mindre dem alle, og der er kun få, jeg ikke har læst i en kør

HENRIK EINSPOR - Dykker Detektiverne
    Der er 6, så vidt jeg ved, og de er forholdsvis tykke (290-350s), Men jeg læste dem på ca. 2-5dage. Første gang jeg læste dem altså. Anden gang tog det lidt længere tid ;)

• Nok ikke sådan helt krimi men jeg vil da klart anbefale at du kigger på et par af Dan Browns bøger de er virkelig godt skrevet og svære at ligge fra sig. Skal lige siges at jeg kun har læst dem på engelsk men går da ikke ud fra de taber så meget i oversættelsen.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Originally posted by _WHAT_
    Nok ikke sådan helt krimi men jeg vil da klart anbefale at du kigger på et par af Dan Browns bøger de er virkelig godt skrevet og svære at ligge fra sig. Skal lige siges at jeg kun har læst dem på engelsk men går da ikke ud fra de taber så meget i oversættelsen.

Ja, de fleste af Dan Browns er ret gode. Tom Clancy har også lavet en del gode, bl.a. Rainbow Six og The Bear And The Dragon.

Må også indrømme at jeg er faldet lidt i Jan Guillou's fortællinger om tempelrideren.

Ellers en helt anden genre: Terry Pratchetts Discworl novels. Jeg ved at nogle af dem er oversat til dansk, men har læst de engelske udgaver, så jeg skal ikke kunne udtale mig om oversættelsen.

/ask

Originally posted by _WHAT_
    Nok ikke sådan helt krimi men jeg vil da klart anbefale at du kigger på et par af Dan Browns bøger de er virkelig godt skrevet og svære at ligge fra sig. Skal lige siges at jeg kun har læst dem på engelsk men går da ikke ud fra de taber så meget i oversættelsen.

De er så svære at lægge fra sig på dansk - for mig i hvert fald - at jeg slet ikke var i stand til det. Dvs. Da Vinci, Engle og Dæmoner samt Morderisk Bedrag blev hver især læst i løbet af en enkelt dag.

Men de kan klart læses på dansk, også selvom det ikke er helt krimi.

• welkl hvis du er til de lidt mere syrede krimier så er

"the long dark tea time of the soul" af douglas adams klart noget for dig.

Ellers så kast dig over "imediate action" af Andy McNab det er godt nok ikke en krimi men den er alt for fed...
    hygge

Originally posted by dwmc
    den af andy mc nab burde findes på dansk den anden er sgu nok kun på engelsk..

Douglas Adams' bog hedder "Sjælens lange mørke te-pause" på dansk

Tror egentlig jeg vil kigge nærmere på den. Jeg mangler en bog lige nu

- Anders

---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

• hvis man er i nød, så prøv at se om de har nogle af barnaby-bøgerne... de er sådan ok

men ellers vil jeg også sige Dan browns og Tom Clancy's bøger... suveræne

CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

• Kan varmt anbefale Blekingegade-banden, Den danske celle af Peter Øvig Knudsen. Den omhandler mærkeligt nok blekingegade-banden (shit et ord :boxed:) Men går virkelig i dybden med hvorfor de gjorde som de gjorde og hvordan de kunne gøre det.

Bogen har en del illustrationer der gør at man får en bedre forståelse for hvem hvad og hvor.

Virkeligt værd at læse!! ;)